کلاهبرداری از کاربران هنگام خریدهای اینترنتی

هنگام بازدید از سایت های واسطه ، کاربران نباید تحت تأثیر تبلیغات جعلی و قیمت پایین سود قرار گیرند و مهم این است که از صحت آگهی های موجود در سایت اطلاع داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید.

به گزارش ISN ، اپیدمی وبا تأثیر بسزایی در رشد مشاغل اینترنتی داشته است و مردم از آن استقبال می کنند بازاریابی و تجارت آنلاین این ویروس با آنچه قبلاً بود بسیار متفاوت است ، اما پیش بینی می کند که کسب و کارهای اینترنتی پس از پایان یافتن اپیدمی وبا و بازگشت مردم به زندگی عادی به رونق خود ادامه خواهند داد ، زیرا خرید و خرید اینترنتی در جامعه امروزه به امری عادی تبدیل شده است.

با توجه به وضعیت کنونی جامعه ، اکثر مشاغل به فضای مجازی و سایت های خرید آنلاین روی آورده اند ، که در آنها مجرمان سایبری از روش های مختلفی برای کلاهبرداری از کاربران استفاده می کنند. گاهی مشاهده شده است که مجرمان سایبری و شهروندان با ارائه ابزارهای بازاریابی در دام مجرمان سایبری قرار می گیرند.

کلاهبرداران از تبلیغات سوری در بازارها با قیمت پایین و آزمایش استفاده می کنند و اعتماد قربانیان خود را به عنوان ودیعه برای ذخیره کالا جلب می کنند. پس از اتکا به چنین سایت هایی و واریز پول به حساب تبلیغ کننده ، شهروندان دیگر به تماس های تلفنی یا پیام های متنی یا اقلام بی کیفیت پاسخ نمی دهند. خریداران ارسال خواهند کرد.

هنگامی که مصرف کنندگان به صورت آنلاین خرید می کنند ، بهتر است از پرداخت هرگونه مبلغ به عنوان ودیعه یا هزینه تعمیر محصول خودداری کرده و تا زمانی که کالای مورد نظر را پیدا نکرده اند ، کالا را پرداخت کنند. پلیس فتا همچنین اعلام می کند که در هر زمان از شبانه روز در خدمت خدمات عمومی است و اگر افراد بخواهند به هر نحوی شهروندان را در مورد جرایم سایبری فریب دهند ، فوراً اقدام کرده و کلاهبرداری را به مقامات قضایی گزارش می دهند. قانون.

کلاهبرداری دیگر استفاده از نرم افزار تلفن همراه بانک است. کلاهبرداران برنامه های زیادی در فضای مجازی ایجاد می کنند که یکی از آنها مربوط به اطلاعات مالی و حساب های افراد است. بنابراین ، مهم است که کاربران نرم افزار تلفن همراه بانک را از منابع معتبر ، به ویژه از وب سایت بانکی مربوطه بارگیری کرده و فقط برای نرم افزار جستجوی آسان به نرم افزار ارائه شده تکیه کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل