علمی و پزشکی

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

به گزارش شفاف، این حمایت طی مراسمی روز سه شنبه توسط دکتر سید جعفر خوزه، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران و آقای هیروتاکا ماتیوس، سرپرست سفارت ژاپن انجام شد. با حضور دکتر جلال نائیلی معاون روابط بین الملل با امضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران.

این پروژه 6.3 میلیون دلاری شش دستگاه ام آر آی را برای توسعه ظرفیت CVD-19 کشور خریداری می کند. این دستگاه ها در بیمارستان های دولتی تهران (2)، خوزستان، خراسان رضوی، کرسه شمالی و چهارمحال و باکتیاری نصب می شود. نماینده سازمان جهانی بهداشت مسئول کلیه مراحل آماده سازی، ارائه و آموزش است. .

دکتر جعفر حسین با تشکر از حمایت مالی دولت و سفارت ژاپن برای بهبود سیستم بهداشتی کشور در کووید-۱۹ گفت: دستگاه های MRI خریداری شده توسط سازمان جهانی بهداشت نه تنها به CVD-19 پاسخ می دهند، بلکه به سایر موارد نیز پاسخگو هستند. بیماری ها به طور دائمی.”

ماتسو، رئیس سفارت ژاپن در ایران گفت: از زمان شروع همه‌گیری، دولت ژاپن نیاز به واکنش فوری برای نجات جان انسان‌ها و کاهش تأثیرات اجتماعی و اقتصادی این بیماری را احساس کرده است.»

وی گفت: “من معتقدم این شش دستگاه MRI به جلوگیری از گسترش بیشتر عفونت ویروس وبا در مناطق مختلف کشور کمک خواهد کرد.”

متسو گفت: تقویت بخش سلامت یکی از موضوعات مهم سفارت است. وی گفت: دانش و فناوری ژاپن در این بخش می تواند نقش اساسی در تقویت روابط ایران و ژاپن داشته باشد.

پس از پایان مراسم، دکتر نائلی – معاون روابط بین الملل وزارت بهداشت، ضمن تشکر از این حمایت های مالی دولت ژاپن و حمایت های قبلی وزارت بهداشت ایران، نسبت به همکاری های فعلی و آینده ابراز امیدواری کرد. کمک به نیازمندترین کمک به نیازمندان است.

سفارت ژاپن در ایران از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه ایران و سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کووید-۱۹ تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که جهان به زودی از این بیماری رهایی یابد. آزمایش این اپیدمی ن.

آگهی. از زمان ظهور کووید-19 در اوایل سال 2020، دولت ژاپن 34 میلیون دلار برای حمایت از تلاش‌های ایران برای مبارزه با این بیماری همه‌گیر از طریق آژانس‌های مختلف سازمان ملل از جمله برنامه توسعه سازمان ملل متحد کمک کرده است. سازمان بین المللی مهاجرت، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، برنامه جهانی غذا، و کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر مشارکت داشته اند. تاکنون کمک های ژاپنی بخشی از هزینه خرید سی تی اسکن، سونوگرافی، آنالایزرهای گاز شریانی، ونتیلاتورهای ثابت و قابل حمل، و همچنین تجهیزات آنژیوگرافی دو پلان و سیستم های رادیوگرافی دیجیتال قابل حمل بوده است. در جولای 2021، دولت ژاپن نزدیک به سه میلیون واکسن آستراازکای ژاپنی را از طریق روش کوواس در اختیار ایران قرار داد.