اقتصادی

یا پول بگیرید یا مسکن!

مدیر تحقیقات اقتصادی و مدیریت ریسک بورس کالای ایران با شرح مفصلی از اوراق قرضه آینده در بورس اوراق بهادار اظهار داشت: در حین رسیدن اوراق ، سرمایه گذار یا واحد منتخب وی تغییر می کند یا پول اوراق به قیمت تعیین شده توسط کارشناس پرداخت می شود. قبول می کند

جواد فلاح در مصاحبه ای با ISA گفت که مسکن ، مانند فولاد و آلومینیوم ، همان کالایی نیست که جزئیات محصول را ارائه می دهد و همه کسانی که این محصول را دارند دقیقاً می دانند چه چیزی را بخرند. هزینه های مسکن به موقعیت زمین و نوع ساخت و ساز ، کیفیت ساخت و غیره بستگی دارد. حتی در یک ساختمان ، قیمت طبقات می تواند متفاوت باشد. بنابراین ، مقالاتی در مورد هر پروژه ویژه برای پرداختن به این موضوع منتشر خواهد شد.

وی گفت: به عنوان مثال ، یک پروژه خاص ، یک پروانه خاص ، یک ماده ، یک طرح و یک پروانه ساخت خاص در یک قطعه زمین خاص پذیرفته می شود و اسناد و مدارک هر پروژه با سایر پروژه ها متفاوت خواهد بود. همانطور که گفته شد ، حتی در یک ساختمان خاص ، قیمت اتاق های مختلف متفاوت است. برای حل این مشکل و یکسان سازی خانه ها ، در هر پروژه قسمت پی انتخاب می شود و سایر قسمت ها بر اساس آن قسمت پی سازی ارزیابی می شوند.

مدیر تحقیقات اقتصادی و ارزیابی ریسک بورس کالای ایران افزود: به عنوان مثال ، واحد پایه واحد شماره یک در طبقه اول پروژه است و عدد دو در واحد شماره یک ضرب می شود. به عنوان مثال ، تعداد آن 1.01 خواهد بود. یعنی اگر شخصی 100 متر مربع واحد شماره دو خریداری کرد ، باید به جای 100 متر ، 101 برگ در 100 متر بدهد. بنابراین هنگام انتشار اوراق ، خریدار می داند پروژه از چه ویژگی هایی برخوردار است ، اما دقیقاً مشخص نیست که کدام قسمت از پروژه به بلوغ می رسد.

بلوغ استخوان ها چقدر است؟

والا درباره بلوغ اوراق قرضه توضیح داد: به عنوان مثال ، هنگامی که یک فرد بالغ درخواست پروژه شماره یک می کند ، 100 اوراق قرضه برابر با تعداد اوراق قرضه مورد نیاز برای دریافت آن قسمت را خریداری می کند. اگر اتاق متقاضی دیگری نداشته باشد ، آن کلاس به آن شخص اختصاص می یابد. با این وجود شماره یک پنج متقاضی دارد و اگر دو نفر از آنها مدارک لازم برای تحویل یک نفر را داشته باشند ، برای تعیین برنده بین دو نفر قرعه کشی انجام می شود. نفر دوم یا اتاق دیگری را در آن ساختمان انتخاب می کند و یا آن اتاق را تحویل می گیرد یا اتاق دیگری را دوست ندارد.

وی در ادامه گفت: “سرانجام ، برخی از افراد واحدی را كه دوست دارند دریافت می كنند ، برخی دیگر واحد مورد نظر خود را دریافت نمی كنند و نمی خواهند واحد دیگری را دریافت كنند و برخی نیز از ابتدا سرمایه گذاری می كنند و واحد تحویل را نمی خواهند. گرفتن. بر این اساس ، کسانی که مایل به پذیرش آن پروژه واحد نیستند ، بسته به محل طراحی و ذکر مقالات در نامه ، گزینه های مختلفی دارند.

مدیر تحقیقات اقتصادی و ارزیابی ریسک بورس کالای ایران گفت: در یک مورد ، فروشنده می توانست پیشنهاد فروش به سرمایه گذاران را بدهد ، به عنوان مثال یک نفر هر متر 10 میلیون تن خرید و فروشنده گفت که این هزینه در مدت سه سال 15 میلیون خواهد بود. گزینه فروش گوجه فرنگی را ارائه می دهد. اگر سرمایه گذار سهمی در سررسید دریافت نکند ، 15 میلیون در 10 میلیون سرمایه گذاری سه سال پیش کمک خواهد کرد.

فلاحا ادامه داد: مورد بعدی این نیست که فروشنده یا تولید کننده چاره ای جز فرصت دادن به خریداران برای تسویه حساب ندارند. یعنی وقتی بلوغ رخ می دهد ، سازنده قیمت فعلی تعیین شده توسط وکیل را به دارنده اوراق قرضه پرداخت می کند.

وی افزود: مسئله دیگر این است كه تولیدكننده هیچ گزینه ای برای فروش یا دریافت پول نقد ندارد ، در این صورت به خریدار فرصت داده می شود كه قطعات باقیمانده را در بازار نهایی بفروشد. پروژه را تحویل بگیرید. البته در این موارد تضمینی برای قیمت خوب خرید وجود ندارد ، در این صورت قسمت های باقی مانده محصول به حراج گذاشته می شوند. به عنوان مثال ، فرض کنید سه واحد در یک پروژه باقی مانده است زیرا هیچ کس تمایل به تصاحب ندارد. در این صورت ، سه واحد فروخته می شود و به صاحبان بانک پرداخت می شود.

چه کسانی تأمین کننده هستند؟

مدیر تحقیقات اقتصادی و ارزیابی ریسک بورس کالای ایران در ادامه از تهیه کنندگان چه خبر بود؟ وی پاسخ داد: “توسعه دهندگان عادی و دولت ممکن است ناشران این اوراق باشند.” مسلماً هرکسی که از قبل قصد فروش به عنوان تولید کننده را دارد می تواند وارد این سیستم شود. البته ، تعهدات سازنده باید تأیید شود و سازنده باید بتواند یک اوراق قرضه غیر الزام آور را تأمین کند. تاکنون ، تولیدکنندگان عمده در کشور درخواست های خود را ارسال کرده اند. به عنوان مثال ، یک شرکت سرمایه گذاری مسکن وابسته به یک بانک مسکن. مذاکرات با بانک توسعه تعاون و تعاونی های ارتش انجام شد. سازنده باید تضمین کند که در صورت عدم انجام تعهدات خود با واریز اسناد و بلوغ ، قادر به پرداخت خسارات پیش بینی شده در قرارداد خواهد بود.

وضعیت طراحی اخیر

فلاح درباره وضعیت پروژه نیز توضیح داد: این پیشنهاد به هیئت معرفی هیئت تجارت ارسال شد. سرانجام ، کمیته پیشنهاد را بررسی و تصویب کرد. سپس پیش نویس دستورالعمل های اجرایی توسط هیئت مدیره بورس کالا تصویب شد که توسط این کمیته در دست بررسی است و به کمیسیون تنظیم مقررات کالا ارائه می شود. .

براساس این گزارش ، متقاضیان به مجمع بازار سرمایه دعوت می شوند تا به راحتی خانه ای را پیش خرید کنند.

در واقع تصور می شود که برای حفظ قدرت خرید پس انداز ، آنها می توانند خانه ای را پیش از یک متر مربع و حتی منابع مالی خود را خریداری کنند. بنابراین خانه به اتاق های کوچکتر تقلیل یافت و امکان فروش آن و انجام معاملات دست دوم وجود داشت. به عبارت دیگر ، بورس کالا می خواهد بتواند خانه ها را با متر و معاملات آتی مسکن استاندارد پیش فروش کند و اینجاست که ضمانت های لازم از طرف کارفرما ارائه می شود و خریدار می تواند با خیال راحت آنها را خریداری کند.

انتهای پیام