ابولا، مدارس اوگاندا را تعطیل کرد

مقامات اوگاندا از تعطیلی تمامی مدارس این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس خبر دادند.

به گزارش سرخط نیوز، دستورالعمل تعطیلی مدارس دو هفته مانده به پایان ترم تحصیلی در ابتدای ماه جاری (آبان ماه) و در پی مرگ هشت کودک بر اثر این بیماری بسیار واگیر اعلام شد.

علیرغم اینکه وزیر بهداشت اوگاندا اعلام کرد در هفته های اخیر تعداد موارد جدید ابتلا به ابولا در برخی مناطق از جمله کامپالا، پایتخت این کشور کاهش یافته است، اما این دستورالعمل از روز جمعه اجرایی شد.

وزیر بهداشت اوگاندا تاکید کرد: ما مردم را تشویق می کنیم که همچنان مراقب این بیماری باشند و با تیم های بهداشتی خود همکاری کنند.

دفتر سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اوگاندا روز پنجشنبه 22 نوامبر اعلام کرد که به مدت 9 روز هیچ موردی از ابولا در کامپالا گزارش نشده است.

سويه نادر سوداني ابولا در 20 سپتامبر در “موبنده” وغاندا يافته است.

همچنین طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، شیوع بیماری زمانی پایان می یابد که به مدت 42 روز متوالی مورد جدیدی از بیماری مشاهده نشود.

ابولا که به شورت یک به شورت یک به هندازدهاء فیروسی می شود می شود، در میبی به این که چه می شود؟ این بیماری از طریق تماس با مایعات بدن فرد مبتلا به این ویروس منتقل می شود و علائم آن تب، استفراغ، اسهال، درد عضلانی و گاهی خونریزی داخلی و خارجی است.

به گفته مدیکال اکسپرس، کنترل شیوع بیماری دشوار است.

قبل از شیوع اخیر، آخرین مرگ ثبت شده توسط ابولا در اوگاندا ناشی از شیوع قبلی این بیماری در سال 2019 بود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل