اتهام‌زنی مکرون و بن سلمان علیه ایران

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (WAAS) روز جمعه گزارش داد: «به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران، تشویق ایران به همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و حفظ حسن همجواری. بر عدم مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه تاکید شد.

این خبرگزاری افزود: دو طرف در بیانیه خود همچنین بر اهمیت ثبات در بازارهای جهانی انرژی، عرضه بی وقفه گندم و غلات به همه کشورهای جهان و حفظ عرضه فراوان و ثبات قیمت تاکید کردند.

بر اساس ین بایهانة 11 بدی دو کیشریان در کود بر کے بر کے بر کے بر کرین با کے بر کے بر کے بر کے بر کرین برای کے بر کے بر کے بر کے بر کے بر کے بر کریھ کشورهای داخلی تاکید کرد.

عربستان و فرانسه بر حمایت خود از حاکمیت، امنیت و ثبات لبنان و اهمیت اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی در همه ابعاد تاکید کردند و از عملکرد صندوق سعودی-فرانسوی برای حمایت از فعالیت های بشردوستانه و کمک رسانی در لبنان ابراز خرسندی کردند.

حل مسالمت آمیز مسئله فلسطین با تاکید بر ضرورت تشکیل دو دولت و دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه بر اساس حفظ تمامیت کشور از دیگر مباحثی بود که دو طرف بر آن تاکید کردند.

سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به فرانسه دو هفته بعد به پایان رسید.

این سفر اولین سفر اروپایی بن سلمان پس از ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد خانواده سعودی بود.

خاشقجی، روزنامه نگار 59 ساله، یک هفته پس از انتقاد از مقامات سعودی به دلیل سکوت در برابر خشم رئیس جمهور آمریکا، در 2 اکتبر 2018 (10 آنلاین 98) به عنوان منتقد دولت عربستان کشته شد.

خاشقجی پیشتر همچنین از سیاست های عربستان سعودی در خصوص بحران قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و رابطه مقامات سعودی با رسانه ها و فعالان مدنی به ویژه مدافعان حقوق بشر انتقاد کرده بود.

یک سازمان مردمی روز گذشته از ولیعهد عربستان به دلیل همدستی در جنایت آدم ربایی و قتل یک تروریست شکایت کرد و به سیستم قضایی فرانسه تسلیم شد.

311311

خروج از نسخه موبایل