اظهارنظر مسکو درباره انتقال فناوری اتمی به بلاروس

یکی از دیپلمات‌های ارشد روسیه گفت: مسکو تمایلی به انتقال فناوری به بلاروس ندارد که به این کشور اجازه می‌دهد جنگنده‌های خود را برای حمل سلاح هسته‌ای تغییر دهد.

«کنستانتین ورونتسوف» معاون هیئت روسی در سخنرانی خود در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به کنترل تسلیحات و مسائل امنیتی می پردازد، نگرانی خود را از احتمال نزدیک کردن زیرساخت های هسته ای ناتو به توافق هسته ای اعلام کرد. مرز به گزارش سرخط نیوز.روسیه بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه لهستان در حال حاضر در مرحله تکمیل ماموریت های هسته ای است، ادامه داد. این موضوع از سوی بلاروس و روسیه در دست بررسی است. استمی استمی است

این دیپلمات روسی ادامه داد: این اقدامات شامل انتقال سامانه اسکندر به روسیه مجهز به موشک های متعارف مسلح به بلاروس است.

رئیس هیئت روسی همچنین در سخنرانی کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: یکی دیگر از اقدامات شامل تجهیز برخی از جنگنده‌های SU-25 بلاروس به ابزارهای قابل تسلیح به سلاح هسته‌ای، اما انتقال فناوری است. که به این کشور اجازه می دهد به چنین سلاح هایی مجهز شود.

وی توضیح داد که روسیه قصد ندارد سیستم های بلاروس را به طور فیزیکی به کلاهک هسته ای مجهز کند و این کلاهک ها را به خاک بلاروس منتقل نخواهد کرد. مسکو همچنین امکاناتی برای ذخیره تسلیحات هسته ای در بلاروس ندارد.

این دیپلمات ادامه داد: روسیه سیاست‌های ناتو را به‌ویژه پس از پیشنهاد لهستان برای میزبانی از سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در خاک خود از نزدیک رصد خواهد کرد. وی هشدار داد: این مرحله بسیار ناپایدار خواهد بود.

در پایان سال جاری، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد که مینسک آماده سازی جنگنده های خود را برای حمل سلاح اتمی به پایان رسانده است.

وی همچنین گفت که کمک روسیه در این زمینه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اواخر ژوئن 2022، زمانی که وی نگرانی خود را از درخواست لهستان از آمریکا برای استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در خاک روسیه ابراز داشت، مطرح شد. این کشور.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل