عمومی

بزودی واکسن‌نزده‌ها نمی‌توانند سوار مترو شوند

“تزریق دو دز واکسن ملاک سفرهای است اما در ستاد ملی مقابله با نوروز با بحثی که تزریق دز سوم مورد توجه قرار می گیرد”. این خبری بود که دیروز احمد وحیدی، وزیر کشور مطرح کرد.

به گزارش سرخط نیوز، روزنامه جام جم » در ادامه نوشت: پیش از این هم ابراهیم رئیسی، رئیسجمهوری کاکید کر یر تصمیم تصمیم ستاد ملی مقابله با تنبیه اما اگر فرد دز سوم واکسن را هم تزریق کرده باشد و تنها دو دز واکسن تزریق کرده باشد، می تواند نتیجه آزمایش آزمایشی خود را به همراه داشته باشد.

تاکید برای تزریق واکسن در حالی انجام می شود که حدود 15 درصد از جمعیت کشور هنوز و از جمعیت 80 میلیونی کشور، 24 میلیون نفر از جمعیت کشور را تزریق کرده اند.

هوال مهم اما این است که چه ضمانتی برای اجرای قوانین تنظیم شده در سفرهای نوروزی وجود دارد؟ محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و کار وزارت بهداشت و درمان می دهد که اتصال سامانه «ایران من» به سامانه های فروش بلیت، انجام شده و بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی به که واکسن تزریق شده اند، فروخته نمی شود. .

این در حالی است که درصد قابل‌توجهی از خانواده‌های ایرانی با خودروی شخصی سفر می‌کند و بررسی واکسیناسیون خودرو ممکن است. فرهادی معتقد است که دوربین های پلیس راهور این خودروها را رصد و مالکان خودروهایی را که واکسیناسیون انجام می دهند، انجام نداده است. آن در حالی است که از تعداد ۱۷۰۰ دوربین شهن شهری، ۸۵ درصد آنها یعنی ۱۶۰۰ دوربین فعال است. درست است که گفته می شود مدیریت و کامل برای اجرای قوانین سفرهای سفری وجود دارد اما فرهادی نوروز معتقد است که این شهروندان هستند که باید در اینباره همکاری لازم را داشته باشند، در غیر این صورت به عقب و طغیان ویروس در نوروز یا پس از تفنن. اتفاق میافتد.

را نظر ستادملی مقابله با تغییر رر و تزریق دو دز واکسن ملاک برای مسافرت قرار گرفتن؟

تزریق سه دز واکسن هیچ‌گاه اجباری نبوده است. در پروتکل‌های بهداشتی همیشه تاکید می‌کنم که واکسیناسیون کامل انجام شود. . . . . . یا ایده‌آل ما هم این است که وروندان سه دز واکسن تزریق کند اما اولویت و سنجش ما برای انجام سفرهای نورکس تزریق دو د و به آن ترتیب اگر فردی ر دو دز واکسن خود را تزریق نکرد

اما انتقادات زیادی به نحوه کنترل کنترل مطرح می شود. هونه می‌خواهید واکسن نزده‌ها را کنترل کنید؟

سفرهای نوروزی به دو ورت در کشور انجام می شود. یکی از راه‌ها از طریق استفاده از ناوگان عمومی کشور. هوایی، ریلی، زمینی و دریایی است که افراد بلیت تهیه می‌کنند و می‌شوند وزارت راه و شهرسازی متولی اجرای قوانین مربو. به این صورت که مامانه فروش بلیت وزارت راه و شهرسازی به مامانه ایران من وزارت کشور متصل شده است به این شکل، به رور مستقیم استفاده از خرید بلیت به مامانه ایران من فرستاده و مشخص می‌شود فردی درصورتی که واکسن رتز نشده باشد، دوز واکسن خود را تزریق کرده باشد،، به او اجازه تهیه بلیت داده نمی‌شود. ناوگان ریلی ، دریایی و هوایی ص تورت صددرصدی به مامانه ایران من متصل است، هر چند ناوگان زمینی هنوز متصل نشده است.

شما در حال مرور آرشیوهای دسته نکات بازاریابی هستید.

درست است. برنامه ما این است تا قبل از نوروز حدود و اتصال صددرصدی سامانه خرید بلیت ناوگان زمینی را نیز به مامانه ایران من

مردم را که از خودروی شخصی استفاده می کنند، چگونه کنترل می کنید؟

همده مسافرت های ما در این بخش است، خیلی از خانواده ها برای سفر از خودروی شخصی استفاده می کنند. برنامه مدیریت و کنترل ما این است که پلاک خودروهای شخصی سطوسط دوربین های راهور کنترل شود و به تورت خودکار پلاک خو دوربین های کنترلی پلیس راهور س مامانه ایران من و وزارت بهداشت و درمان مرتبط است، به در صورتی که صاحب خودروی بیمار باشد یا دوز واکسن تزریق نشود، یک میلیون تومان جریمه می شود.

اما حدود ۱۵ درصد از دوربین های شهن شهری فعال، روور می توانید کنترل کنید صددرصدی داشته باشید؟

ن دوربین هایی که لال است، پلاک را ثبت می کند. در بیشتر محورهای اصلی و در شهرهای مهم و راررد پوشش فضایی از نظر جای گذاری دوربین وجود دارد. فهاضافه این است که در مبادی ورودی شهرها هم به احتمال زیاد پلیس راهور کنترل های خود را خواهد داشت.

یاری افراد از این گله دارند که واکسن تزریق کرده اند، اما اطلاعات وارد سیستم نشده است.

اگر ننا قصد رفتن به ر در ایام نوروز دارند، باید به مرکزی باشند،

افن افراد به مراکز مراجعه می‌کنند اما ناهماهنگی‌هایی که در مراکز ‌وجود دارند، ناراحتشان می‌کنند.

این مسئله به حوزه شکایات و حوزه تزریق واکسن وزارت بهداشت مربوط می شود و من نمی توانم درباره آن جوابی بدهم اما امکان ندارد که واکسنی بدون کد وارد سیستم غذا و دارو شود و به مرکز ارسال شود.

یا این شرایط خاص که واکسن هم تزریق کرده، نمی‌توانند به سفر بروند بپردازند؟

هله مشکلات در سامانه وجود دارد که انشاءالله رفع می شود.

نگران‌کننده‌تر این است که کسی که واکسن نمی‌کند، می‌تواند با خودروی شخصی که اکسن تزریق کرده، به مسا کند.

هله، درست است. . . . . هدف ما این نیست که افراد را جریمه یا متخلفی را دستگیر کنیم. . . . . . کنترل داشته باشند و اگر حس بیماری دارند، به ر نروند یا اگر واکسن تزریق نکرده اند، اقدام به رتز واکسن نندد.

بقهابقه خودمراقبتی دچار اختلال ییایی مانند اجباری‌شدن از ماسک یا مسئله اصناف و … در دو سال گذشته داد خوشایند نیست.

یک شرط اساسی برای اجرای این محدودیت ها وجود دارد. ما بدون و همکاری مردم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. هیچی نمی تواند مردم را مجبور به انجام کاری کند. مردم خود را متوجه شاشند و اگر رستورانی تهویه مناسب نیست. در همه بخش ها اینطور است. . . . . . به جز توجه به سلامتی خود، مردم باید از سلامتی دیگران هم مراقبت نکنند. یهویه امیکرون ا دیگر سویه تفا متفاوت است. درست است که این روزها پیک ششم روند کاهشی دارد اما تجربه دیگری نشان می دهد که با بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، دوباره طغیان می کند و به اوج قله برمی می شود، بنابراین مردم باید همراهی زیادی داشته باشند.

پس یا این تفاسیر در تعطیلات بعد از آن، شاهد افزایش مرگ یا میر نوروز بودیم؟

من امیدوارم که اینطور نباشد. .ر است مردم همراهی نند تا شاهد کاهش آمار مرگ و میر و باشیم. امیدوارم‌ شاخص‌های رعایت ‌پروتکل‌های بهداشتی حداقل در نوروز افت نکند.

اما همین حالا هم رعایت پروتکل های بهداشتی پایین است.

هله، همینطور است. در سویه امیکرون نه‌تنها واکسیناسیون که رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز لازم است. در این صورت است که کنترل درمان صورت می گیرد. امروز تعداد افراد کاهش یافته است اما مردم باید با یکدیگر همکاری کنند. آنها هم مسئولند. فردی که خودرو به نام اوست، نباید افرادی را که بیمارند یا واکسن تزریق کنند، نمی‌توانند انوان مسافر قبول نند. چراکه ممکن است به دلیل این سهل‌انگاری، افراد زیادی بیمار شوند.

مم شما هم در رابطه با سلامتی مردم مسئولید.

درست است. مواردی که به شما گفتم، در سامانه ایران من انجام شده است. یسلیس و وزارت راه و شهرسازی پوشش بربی اینترل هوشمند کاری دارند.

به نظر می‌رسد مدیریت هوشمند پروتکل ها، راه به جایی نبرده است.

در حال حاضر به کمک این سامانه ارتباط خوبی در دستگاه ها وجود دارد.

برای نمونه در مترو ما مدیریت هوشمند را نمیبینیم. شرایط سفرهای نوروزی هم می تواند مترو باشد؟

یطرایط مترو متفاوت است. در پیک های متفاوت ، مسافران زیادی از مترو استفاده می کنند. کنترل در ورودی امکان ندارد و فقط از طریق تهیه بلیت انجام می‌شود. بته‌ مامانه ایران من به‌زودی می‌شود به این موضوع متصل می‌شود تا از ورود افرادی که واکسن تزریق می‌شود، بیا امارند، گیلوگیری شود. به جز . . . . . ن ی یی یی ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت یی یی یی.. ش ش ش ش ش یی یی یی یی یی یی یی یی ه‌چیزمه‌چیز اما با نظارت‌ها و بازرسان امکان پذیر نیست. ستمان‌طور گفت تلاش و همکاری هم برای مدیریت خطرات لازم است.

اما بخش بابل‌توجهی مربوط به وزارت بهداشت است. به مراکز بهداشتی نوان در راه، رستوران ا س رویسهای بهداشتی همیشه ر سوال بوده است

. . . . در طرح نوروزی به مسائل بهداشتی مراکز توجه می کنیم. در کنار طرح نوروزی که موضوع مراکز بهداشتی نیست، مانند رستوران ها و سرویس های بهداشتی بررسی می شود، مسائل مهم دیگران یان. نه‌تنها مراکز نن راهی که مسائل مربوط به هت هل ها، مسافرخانه‌ها، ش رش و همه موضوعات مربوط به مسائل سیاحتی بررسی می‌شود. شلش و مشغله ما در طرحی، تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و مدیریت سفر نوروزی.

انتهای پیام