بیش از ۱۱۰ میلیون نفر در جهان سکته مغزی را تجربه کرده‌اند

هر سال در 29 اکتبر “روز جهانی سکته مغزی” جشن گرفته می شود.

بر اساس گزارش ما، سکته مغزی زمانی رخ می دهد که جریان خون در بخشی از مغز به دلیل لخته شدن خون یا پارگی رگ خونی مختل شود و مانند حمله قلبی، کمبود خون غنی از اکسیژن می تواند منجر به مرگ بافت در مغز شود. مغز.

در سراسر جهان از هر چهار فرد بالغ بالای 25 سال، یک نفر در طول زندگی خود دچار سکته مغزی می شود. علاوه بر این، پیش بینی می شود که امسال حدود 12.2 میلیون نفر اولین سکته مغزی خود را در جهان تجربه کنند و طبق گزارش سازمان جهانی سکته مغزی، حدود 6.5 میلیون نفر در سراسر جهان در نتیجه آن جان خود را از دست خواهند داد.

همچنین طبق آمار رسمی بیش از 110 میلیون نفر در سراسر جهان دچار سکته مغزی شده اند.

هدف از روز جهانی سکته مغزی افزایش آگاهی در مورد این بیماری و پیشگیری از آن است. علاوه بر این در این روز آگاهی برای درک بهتر عوامل خطر و علائم این بیماری در بین عموم مردم افزایش می یابد.

در سال 2004 در کنگره جهانی سکته مغزی در ونکوور کانادا، روز جهانی سکته مغزی نامگذاری شد و در سال 2006 نیز این روز توسط سازمان جهانی سکته مغزی که در همان سال تشکیل شد، جشن گرفته شد. سازمان جهانی سکته مغزی یک سازمان غیرانتفاعی است که علاوه بر افزایش آگاهی در مورد سکته مغزی، برای کمک به افرادی که از سکته مغزی جان سالم به در برده اند، فعالیت می کند.

طبق گزارش انجمن سکته مغزی آمریکا، در ایالات متحده، سکته مغزی عامل اصلی مرگ و میر و ناتوانی است. این روز در سراسر جهان به منظور ترویج یک سبک زندگی سالم و کاهش تعداد افرادی که این بیماری را تجربه می کنند جشن گرفته می شود.

بر اساس گزارش ها، حدود یک دهه پیش آمارها حاکی از آن بود که از هر شش نفر یک نفر احتمال سکته مغزی را دارد، اما اکنون این تعداد به یک چهارم رسیده است.

حتی یک سکته کوچک در صورت عدم پیشگیری و درمان طولانی مدت می تواند بسیار خطرناک باشد.

به گزارش پست اول تاخیر در دریافت درمان مناسب برای سکته مغزی می تواند تغییرات فاجعه باری را در زندگی فرد به دنبال داشته باشد بنابراین مراقبت از خود بسیار مهم است.

همچنین «جیمز ماسکیا» متخصص مغز و اعصاب در کلینیک مایو فلوریدا در این باره می گوید: اغلب می گوییم «زمان مغز است» یعنی هر چه زودتر بتوانیم جریان خون را به مغز بازگردانیم، نتیجه بهتری برای بیمار خواهد داشت. در نتیجه، فرد مبتلا به این بیماری باید در اسرع وقت به دنبال درمان باشد.

a

– مقدود كردن برنامج نامك، تحدها، كندها و غلات صفيه شده، ج.

– بیشتر شرکت‌کردن

-محدود كردن يا ترك برقم دخانيات

– مصرف دورست برياقة بريا تقريبة بلا خور خون بالا تقب دستور مستخديم

– سبزیجات، غلات و آجیل بیشتر بخورید و به جای گوشت قرمز و مرغ، غذاهای دریایی بیشتری مصرف کنید.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل