تشکیل شورای فقهی بانک مرکزی در مجلس حاشیه ساز شد

بحث و بررسی شورای حقوقی بانک مرکزی کشور و تشکیل شورای حقوقی بانک مرکزی.

به روگی سرخط نیوز، نمایندگان شورای اسلامی ایران در للسیلة علینی نوبت دوم امروز (یکشنبه) مجلس به کریں مده 18 برک بنکداری جهورمی اسلامی ایران که به ساز وکار شوری فقهی باز می‌گشت،

در جریان بررسی ماده 18 این طرح، روح الله ازدخاه سبلم بانک بانک کرد، بیان کرد: عضویت رئیس کل بانک مرکزی و دستیاران آن در تشکیلات، نظارت و امور حقوقی رئیس شورا با مشکل مواجه است. رئیس بانک مرکزی نباید در این شورا حق رای داشته باشد چرا که رئیس شورا قیم شورا نیست. حوزر ريس كل بادون حق رايه بدون كرا كه فقها بايد در آن شورايشتر كندن كند. همانطور که در زمان انتخابات می گوییم 96 درصد مردم به بانک ها سرمایه می دهند اما 4 درصد سود می برند، در بررسی چنین طرحی باید به این موضوع توجه کنیم. این متخصصان اسلامی الان در قم هستند که در سطح دکترا در مراکز تحقیقاتی خود فعال هستند و چه زمانی قرار است به آنها فضا بدهیم؟ مرحوم هاشمی هم همین کار را با کشور کرد. پس این وضعیت امروز است! بانک ها از تمام اقتصاد، تولید، کشاورزی و تجارت بهره برداری کرده اند و در دوران رکود و رشد منفی نیز به دنبال ایجاد شعبه های خود هستند، ما کردیم و الان متاسفیم.

وی در ادامه گفت: با اقداماتی که برای این شورا انجام شد، نه تنها رئیس کل بانک مرکزی پاسخگو خواهد بود، بلکه اختیارات وی را نیز افزایش خواهیم داد. باید توجه داشته باشیم که شورا حق سوال و استیضاح از رئیس بانک مرکزی را ندارد، بنابراین رئیس بانک مرکزی و دستیاران وی از شورای حقوقی کنار گذاشته شوند.

در رضع سید غنی نازری در به ایزهات وی، بیان کرد: آن تریبون دست ما امانت است. توهین به کسانی که از این دنیا دستشان کوتاه است درست نیست. چون این افراد نمی توانند از خود دفاع کنند. نمی توان منتدی برد آنها را زیر سکال. این حرکت منجر به مونتاژ آنها خواهد شد. این مردان بودند که لبه ماشین را ایجاد کردند. او منتظر جلسه است. آنها نمی توانند معنای منطقی داشته باشند.

علی نیکزاد که مسئول جلسه علنی این بحث بود، گفت: یک عزیزی گفت که مجلس بشتر اما اعلام می کنم که نمایندگان هم اکنون در حال رسیدگی به امور هستند و دشمن خسته شده است.

روح الله ازدخوه نیز در ایزهاتی دیر خطباب به سید غانی نازری، ورد: به دروه الله ایزدکہ در کلول تزکری اسل ۷۵. اما من نمی خواهم این کار را انجام دهم زیرا شرایط وجود دارد. شما هم آمده اید حالت موجود را تغییر دهید. ما چیزی از شما ندیدیم اگر مخالف اشراف هستید لطفا به من بگویید. اگر در حال اصلاح نظام بانکی هستید لطفا به من اطلاع دهید. کماق بر سر ما نکوبید. نماینده مستقل است و اینجا محل اظهار نظر است. ما بدون مقدمه صحبت می کنیم و مردم خودشان قضاوت می کنند.

سید غنی نظری در پایان این نشست گفت: نمایندگان خسته نیستند چون وقت خود را صرف ملت و جمهوری اسلامی می کنند. برکی از دوستان می گویند در خوب علی مجلس به دلامت رز پریوری رای داد که آن را به همین می داد نه مجلس. رفتار نمایندگان را نباید زیر سوال برد. اقدام مجمع در تحقیق و بررسی فولاد خجسته بود. من در شرایط برعکس هستم. من مخالف بانک موجود هستم. عامل اصلی گرانی و گرانی بانک هاست. پوشیده نیست که بانک مسئولیتی ندارد. من نه طرفدار وضعیت فعلی هستم و نه طرفدار عملکرد بانک فعلی. این قانون به عنوان یک قانون مترقی می تواند مشکلات و مشکلات بانک ها را حل کند. ما برعکس نیستیم و وارد بحث دوستان عزیز نمیشم.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، بار دیگر تصریح کرد: امروز در حال بررسی طرح بانکی هستیم و در صورت نیاز سه شیفت تا پایان قانون برگزار می شود. هیچکس خسته نیست من از دوستان خواهش می کنم به انصاف خود در شرکت خود احترام بگذارند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل