تولید توله سگ باید به افراد دارای امکانات و دانش کافی سپرده شود

به طور کلی تولید توله سگ باید به افراد دارای امکانات و دانش کافی سپرده شود. و برای رفع مزاحمت این حیوانات برای کشاورزان و باغداران از یک سو و موضوعات محیط زیستی از سوی دیگر چه باید کرد؛ موضوعات و مشکلات مشابهی درخصوص حضور سگهای ولگرد در روستا مطرح شد و البته موضوع گرازها و کشتاری که از آنها به صورت غیررسمی در حال انجام است به بوتهی فراموشی سپرده شد. در حالیکه کشتار حیوانات نه تنها تاثیر بلند مدتی در کاهش جمعیت این حیوانات ندارد بلکه باعث بر هم زدن تعادل اکوسیستم محیط نیز می شود. عقیم سازی حیوانات خانگی، یکی از مسائل حساس و مورد توجه حامیان حیوانات و حامیان محیط زیست است، از سویی دیگر صاحبان حیوانات با خواندن مطالب در شبکه وب و شبکه های اجتماعی سر در گم می شوند صاحبان سگ و گربه، و خرگوش و سنجاب ها در مرحله بعد جز این دسته هستند که برای عقیم سازی پت خود باید تصمیم بگیرند. تولید مثل گربه ها 45 برابر سریعتر از تولید مثل انسان است. هر موقع دیدین که گربهتون باسن خودش رو بالا داده و همزمان دُمش رو اینور اونور تکون میده، یعنی وقت جفت گیری گربه فرا رسیده! اگر سگ ماده شما عقیم نشده باشد، یک یا دو بار در سال برای چند هفته به فصل تولید مثل یا جفت گیری می رسد.

عقیم سازی به جراحی ای میگن که در طی اون اندام های تولید مثلی حیوان مثل رحم و تخمدان برداشته میشه و این راه تنها راه برای کنترل جمعیت سگ و گربه هاست.در ادامه و در مقاله میخوایم علت عقیم سازی و مزایاش براتون صحبت کنیم.امیدواریم که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم،پس با پتچی همراه باشید. بررسی ها نشان می دهد که تنها راه صحیح کنترل جمعیت حیوانات، عقیم سازی است. اگر به تازگی یک توله سگ خریده اید و یا مدت ها است که از یک سگ خانگی نگه داری می کنید، ممکن است از خود پرسیده باشید که آیا نیازی به عقیم سازی سگ خود دارید یا خیر. اگر مایل هستید که سگ خانگی تان را عقیم کنید، ابتدا با یک دامپزشک تماس بگیرید. حیوان شما در زمانی که باید بیهوش شود ابتدا باید داروهای پیش بیهوشی برایش استفاده شود تا دوز داروی بیهوشی مورد نیاز برای یک بیهوشی عمومی و متوازن کاهش یابد. در مورد مشکلات رفتاری سگ ها باید به دقت رابطه سگ و صاحبش بررسی شود تا علت اصلی پیدا شود. با این حال، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد این سن برای عقیم سازی بسیار کم است زیرا این کار باعث می شود سگ ها رشد کامل نداشته باشند.

در نتیجه، اگر فقط یک حیوان مادهٔ عقیم نشده در دسترس باشد یک حیوان ماده را باردار میکند و اگر در غیاب حیوانات نر دیگر، ده حیوان مادهٔ آزاد وجود داشته باشند ده حیوان ماده را باردار میکند. یک سگ ماده نیز در دوران بارداری نیاز به مراقبت دامپزشکی دارد. حالا اگر گربه نر دارید و تصمیم بر عقیم سازی گربه تان گرفتید پیشنهاد میکنیم قبل از ۵ ماهگی حتما گربه تان را برای ویزیت نزد دامپزشک ببرید دکتر زمان تقریبی عقیم سازی را اعلام میکند این را بدانید که عقیم سازی گربه نر از ساده ترین جراحی های دامپزشکی به حساب می آید یک جراح متبحر در کمتر از نیم ساعت جراحی را به پایان میرساند لازم است بدانید نمیتوان با داروهای خوراکی و یا تزریقی علائم جفت گیری گربه نر را کنترل کرد. بهترین فصل برای جفت گیری گربهها ، بهار و تابستان، همراه با گرم شدن هوا ست. همچنین سگ های نر و ماده پس از انجام عملیات عقیم سازی و واکسینه شدن در همان محلی که جمع آوردی شده بودند بازگردانده می شوند. به طور کلی توصیه می شود عقیم سازی پس از بلوغ انجام شود.

در این روش، تخمدان ها و رحم به طور کامل برداشته می شوند تا یک سگ ماده عقیم شود. اگرچه این روش های عقیم سازی را می توان در توله سگ های چند ماهه انجام داد، اما صاحبان سگ ها باید با دامپزشک خود مشورت کنند تا بهترین سن را برای عقیم سازی یا خنثی سازی حیوان خانگی خود تعیین کنند. اما واقعیت این است که برای میلیونها گربه که در شهرها به دنیا آمدهاند، چنین امکانی فراهم نیست و هر ساله گربههای خیابانی بیشماری به دنیا میآیند که محتاج سرپناه، غذا و آب تمیز هستند. یعنی همانهایی که برای جان انسانها آنقدر ارزش قائل نیستند که حکم به عقیمسازیشان میدهند و وقتی قرار است برای عقیمسازی گربههای شهر، از سوی دیگران اظهار نظری شود فریاد واأسفا و وامصیبتا سر میدهند، به سوگ یک گربه مینشینند و منتقد های این اقدام مضحک خود را نیز به باد فحاشی میگیرند. به این ترتیب که پس از محاصره این شهر به وسیله کمبوجیه ، به دستور وی تعدادی از گربه های شهر را بر سر دیواری خارج شهر بردند و شروع به آزار و شکنجه آنان کردند به گونه ای که صدای ناله آنها چنان در مردم شهر موثر افتاد که برای جلوگیری از آزار این حیوان ، شهر را تسلیم سپاه ایران کردند.

خروج از نسخه موبایل