خرید نهال گردو از آریا نهال به چه صورت می باشد؟

کاشت نهال گردو چگونه می باشد؟

نهال گردو؛ مانند دیگر انواع درختان مثمر ثمر، گونه‌های متفاوتی دارد که این موضوع ایجاب می‌کند که در هنگام کاشت نهال گردو، به مواردی مانند آب و هوا، خاک، نحوه کاشت و کیفیت نهال، توجه ویژه کرد تا ضمن تهیه نهال مرغوب با رعایت ملاحظات لازم، درخت گردو و میوه‌های آن از سلامت برخوردار باشند.

اگرچه نژادهای مختلفی از نهال گردو در وب سایت های فروش نهال همانند نهالستان ارغوان، وجود دارد، اما عموماً نحوه کاشت همه مشابه بوده و مواردی که می‌بایست در هنگام کاشت نهال و بعد از آن لحاظ شود، مشابه است. مواردی مانند فاصله کاشت گیاه که تقریباً در همه یکسان است و از آنجایی که نهال گردو، ریشه زیادی می‌گستراند و بعد از رشد و بالغ شدن، شاخه و برگ آن نیز زیاد است، باید به گونه‌ای باشد تا درخت‌ها بتوانند به قدرکافی از و فضای رشد برخوردار باشند.

خرید نهال گردوی اصل، راه داشتن باغ گردویی پربار

همچنین خرید نهال گردو مطمئن که توانایی باردهی بالا و سازگاری کامل با زمین کشاورزی شما را داشته باشد، نکته ی بسیار مهم و ضروری می باشد، زیرا هر نژاد درخت گردو، مناسب یک منطقه ی آب و هوای است.  از همین روی از شما دعوت می شود به مشاهده لیست انواع خرید نهال گردو پربار بپردازید. کافیست تنها با کلیک یا لمس لینک زیر به مشاهده 17 رقم از انواع نهال گردو پیوندی و بذری پربار نهالستان نهالستان ارغوان، بپردازید:

جهت مشاهده قیمت نهال گردو،خرید نهال گردو و راهنمای کاشت نهال کافیست به لینک وب سایت نهالستان ارغوان، مراجعه نمایید.

بهترین زمان کاشت نهال گردو

از نظر اقلیمی و زمانی باید بسته به نژاد نهال گردو، نهالی را انتخاب کرد که سازگاری آب و هوایی داشته باشد.
برخی از نژادهای درخت گردو، با آب و هوا سردسیر سازگاری داشته و دچار سرمازدگی نمی‌شوند.
با این اوصاف بهترین زمان کاشت نهال گردو، اواسط تا اوایل فصل بهار است که زمان استراحت نهال و درخت گردو بوده و بعد از آن شروع به جوانه زدن و رشد می‌کند.
البته در مناطق سردتر توصیه می‌شود که کاشت نهال گردو در آخر پاییز تا در اوایل بهار صورت گیرد.

خاک مناسب کاشت نهال گردو

به گفته نهالستان ارغوان،، خاک مناسب یکی از فاکتورهای بسیار مهم است که می ‌توان قبل از کاشت، خاک را از جهت دارا بودن املاح و مواد مغذی مورد نیاز نهال گردو، بررسی و آنالیز کرد. خاک مناسب برای کاشت درخت گردو، خاکی است که رسی و چسبنده نباشد و زهکش مناسبی داشته باشد تا اجازه ریشه‌دوانی به نهال گردو داده شود.

ترکیبی از خاک ماسه‌ای با کمپوست به همراه ترکیبات مورد نیاز، مناسب است. ضمن اینکه PH مناسب برای کاشت نهال گردو، بین 6 تا 5/6 است و با افزودن مواد شیمیایی مناسب می ‌توان در صورت نیاز به این PH دست پیدا کرد.

نحوه کاشت نهال گردو

برای کاشت نهال گردو؛ ضمن رعایت موارد قبلی می ‌توان از کودهای حیوانی یا شیمیایی مناسب نیز جهت غنای خاک استفاده کرد. باید گودالی متناسب با عمق 50 سانتی‌متر حفر نمود که فاصله بین گودال‌ها 6 تا 7 متر باشد تا در آینده نهال های گردو فضای کافی برای رشد داشته باشند. عرض گودال حفر شده نهایتاً 100 سانتی‌متر باشد و بعد از قرار دادن نهال گردو، حفره را با خاک یا مخلوط خاک و کمپوست پر کرد.

برای اطلاع از قیمت نهال بادام کافیست با ما در تماس باشید.

نحوه و میزان آبیاری درخت گردو

نهال گردو پس از کاشت به دفعات بیشتری آبیاری نیاز دارد، اما آنچه مسلم است پس از رشد نهال می ‌توان دفعات آبیاری را کاهش داد. با رشد ریشه و تنومند شدن درخت گردو می ‌توان دفعات آبیاری را تا 3 بار در ماه نیز کم کرد. به توصیه نهالستان ارغوان، بهتر است خاطر داشته باشید که ممکن است باعث پوسیدگی ریشه شود. در سال اول کاشت، نیاز آبیاری درخت گردو بیشتر بوده ولی در سال‌ های بعد کمتر می‌شود. البته فراموش نکنید در مناطق خشک باید آبیاری نهال گردو به شکل منظم انجام شود.

هرس درخت نهال گردو چگونه است؟

معمولاً هرس درختان از جمله نهال گردو، با چند هدف انجام می‌شود؛ این اهداف عبارتند از؛ جلوگیری از رشد بی‌رویه نهال گردو، کمک به تقویت بنیه و باردهی درخت گردو و مبارزه با آفات می باشد.

علاوه بر این موارد هرس در جهت حفظ ترکیب و ظاهر درخت و برخورداری تمامی شاخه‌ها از نور و شرایط مناسب نیز به درخت کمک می‌کند. اما باید هرس درخت نهال گردو طبق اصول و قواعدی انجام شود تا به درخت نهال گردو آسیب نرساند. ضمن اینکه بهترین زمان برای انجام هرس، در اوایل بهار است.

تقویت، کود دهی و بهترین زمان کود دهی درخت گردو

قبلاً هم گفتیم که برای تقویت درخت نهال گردو و حفظ مواد آلی مورد نیاز، می ‌توان از هر دو نوع کود حیوانی و کود شیمیایی استفاده کرد. بهتر است قبل از کوددهی میزان مواد موجود در خاک را بررسی کرد تا متناسب با نیاز خاک نهال گردو، عمل کوددهی انجام شود. نهالستان ارغوان، معتقد است اغلب در فصولی می باشد که باعث تنش برای درختان گردو نشود. معمولا بهترین زمان کود دهی درخت گردو در زمان بهار زمستان می باشد.

با انجام کوددهی و تقویت نهال گردو؛ هم میزان رشد و باردهی درخت بهبود می‌یابد و هم درخت مقاوم بیشتری در برابر آفات و عوامل محیطی پیدا می‌کند. موادی مانند ازت، فسفر، پتاسی، روی، منگنز و آهن ترکیباتی هستند که برای رشد درختان گردو لازم و ضروری هستند.

مرجع و لینک اصلی مقاله سایت speedtree.com

آفات و بیماری‌های درخت گردو

درخت گردو؛ مانند دیگر درختان ممکن است مورد هجوم آفات قرار بگیرد. آفات گوناگونی وجود دارند که شایع‌ترین آن‌ها شپشک نهال گردو، شته گردو، کنه قرمز، کنه زرد، پروانه فری، سوسک شاخک‌بلند، مگس پوست‌خوار، کرم ساقه‌خوار، تاج‌گال و قارچ‌ها و سایر موارد هستند که به درخت، ساقه، ریشه و برگ و میوه آن صدمه می‌رسانند.

در این گونه موارد با استفاده از حشره‌کش‌ها و سم‌پاشی و انواع سموم مانند دیازینون می ‌توان با آفات مبارزه کرد. البته باید به خاطر سپرد که مراقبت درست از نهال گردو و آبیاری مناسب می‌تواند از بروز بسیاری از آفات جلوگیری کند؛ خصوصاً آفاتی که به ریشه حمله‌ور می‌شوند.

خرید نهال گردو و مطالعه مقالات پرورش درخت گردو در وب سایت نهالستان ارغوان،

کلام آخر اینکه خرید نهال گردو مناسب و با کیفیت و انتخاب آگاهانه نوع نهال و فراهم کردن تمامی شرایط مناسب کاشت و مراقبت از درخت گردو، با کمک و راهنمایی کارشناسان خبره و متخصص می‌تواند به شما در داشتن درختان گردوی سالم و پر ثمر کمک کند. در همین راستا نهالستان نهالستان ارغوان، یاریگر شما در امر تهیه نهال گردو؛ کاشت و پرورش نهال می باشد. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به نشانی نهالستان ارغوان، نسبت به خرید نهال گردو اقدام نمایید.

بیوگرافی محل پرورش نهال گردو توسرخ

گردوی توسرخ؛ که به آن Livermore Walnut هم گفته می‌شود، برای اولین بار در سال 1991 در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، با پیوند طبیعی برشی از گیاه گردوی پوست قرمز ایرانی روی درخت گردوی چرب انگلیسی تولید شد. این نوع گردو اصلاح ژنتیکی نشده است و برای تولید آن از روش‌های طبیعی پیوند زدن استفاده شده است. مشاهده و قیمت نهال گردو توسرخ یا قرمز در سایت نهالستان ارغوان،:

این نهال گردو توسرخ؛ نادر، تنها چند سال است که وارد بازار تجارت شده، و درحال حاضر فقط در فروشگاه‌های خاص و یا به صورت آنلاین به فروش می رسد؛ اما محبوبیت آن روز به روز در حال افزایش است.

از نظر آب و هوایی، گردوی لیورمور به دلیل نیاز سرمایی، مناسب کشت در مناطق سردسیر و معتدل است و فصل برداشت آن هم، اواخر پاییز تا اوایل زمستان می‌باشد. البته محصول آن مانند سایر انواع گردو، به دلیل ضخامت پوست چوبی گردو که نگهداری آن را امکان پذیر می‌کند، در تمام طول سال یافت می‌شود.

خرید نهال گردو هارتلی از نهالستان ارغوان،:

یکی از گونه‌ های درخت گردو، نهال گردو هارتلی؛ است که برای اولین بار در آمریکا کشف شده و از این قاره به سایر قاره‌ها و کشورهای جهان راه یافته است. با توجه به آب و هوای معتدل بسیاری از شهرهای ایران، امکان پرورش درخت گردو هارتلی، در این مناطق وجود دارد.

به توصیه نهالستان ارغوان، اگر قصد خرید نهال گردو هارتلی، را دارید، در قدم اول باید اطلاعات لازم در این باره را کسب کنید. در این مقاله به بررسی جامع اطلاعات لازم در این زمینه می‌پردازیم.

انواع بسیار مختلفی از نهال درخت گردو را می‌توان در نهالستان‌های این نوع درخت پیدا کرد که نهال گردو هارتلی؛ یکی از انواع بسیار محبوب و پرطرفدار این محصول محسوب می‌شود. میوه‌های بسیار با کیفیت درخت گردو هارتلی، باعث شده تا بسیاری از کشاورزان برای برداشت این محصول از این نهال استفاده نمایند.

این نهال های گردو هارتلی، را می‌توانید در اندازه‌های بسیار مختلفی در نهالستان تهیه کرده و از آن استفاده نمایید. داشتن خاک حاصلخیز، اصلی‌ترین معیار برای رشد گیاه گردو هارتلی، است. نام گذاری این درخت به نام هارتلی نیز به دلیل این است که برای اولین بار این نهال توسط خانم و آقای هارتلی شناسایی و کاشته شده است.

قیمت نهال گردو هارتلی در نهالستان نهالستان ارغوان،:

؛ را می‌توانید در نهالستان مختلف در اندازه‌های مختلفی تهیه کنید. مسلماً اندازه این نهال تاثیر مستقیمی‌ روی قیمت آن خواهد داشت. این محصول همچنین در دو نوع ریشه‌ای و گلدانی عرضه می‌شود که بسته به کاربرد مورد نظر، می‌توانید انواع آن را تهیه کنید.

به صورت کلی قیمت این نهال در زمان انتشار این مقاله در نهالستان رقمی حدود 45 تا 65 هزار تومان است. این محدود قیمتی بسته به اندازه نهال و کیفیت آن در نهالستان مربوطه تعیین می‌شود. البته در برخی از نهالستان‌ها می‌توانید برای سفارش‌های زیاد، از تخفیف‌هایی هم استفاده کنید.

زادگاه و آب و هوای مناسب پرورش نهالهای گردو هارتلی:

نهال گردو هارتلی؛ برای اولین بار در آمریکا پرورش یافته است و زادگاه اصلی این گروه، قاره آمریکا است. این محصول در حال حاضر اما در بسیاری از نقاط جهان که آب و هوای مناسبی برای رشد و کاشت آن داشته باشد، کشت می‌شود. مناسب‌ترین آب و هوا برای رشد درخت گردو هارتلی، آب و هوای معتدل است.

این درخت، سرعت رشد خوبی دارد اما در مناطقی که سرمای آن زیاد باشد، معمولا به بار نمی‌نشیند. آب و هوای خیلی سرد، فرصت کافی برای رشد این درخت را به آن نمی‌دهد. در آب و هوای معتدل که میزان بارندگی مناسبی هم داشته باشد، می‌توان بیشترین میزان رشد seedlings walnuts، را شاهد بود.

مقدار باردهی درخت بالغ گردو هارتلی و آغاز باردهی این درخت گردو در چند سالگی است؟

احتمالا یکی از چالش‌هایی که کشاورزان در هنگام انتخاب نهال گردوی مناسب دارند، بررسی میزان باردهی این محصول است. انواع درخت گردو، میزان باردهی مخصوص به خود را دارد. نهال گردو هارتلی؛ نیز بسته به شرایط نگهداری و کشت، ممکن است میزان باردهی متفاوتی داشته باشد.

به صورت متوسط، حداکثر عملکرد درخت در هر هکتار حدود 7 تن محصول است؛ البته این میزان برای درختان بالغ است که رشد مناسبی داشته‌اند. این درخت سرعت رشد و باردهی بسیار خوبی داشته و در همان اولین سال کشت، شاهد به ثمر رسیدن گردوهای آن خواهید بود.

خرید نهال گردو لارا از نهالستان ارغوان،:

در میان گونه‌های متعدد گردوی موجود در جهان، نهال گردو لارا؛ سرگذشت خاص خود را دارد. به استناد تاریخ، گردو گیاهی است که از ایران به سراسر خاور میانه توزیع شده و سپس از طریق روم و یونان به سوی اروپای غربی حرکت کرده و در نهایت، به آمریکا نیز رسیده است. حال پس از گذشت هزاران سال از این سفر تاریخی، درخت گردو لارا، به عنوان محصولی آمریکایی به سرزمین مادری خود یعنی ایران بازگشته است.

؛ یا درخت گردو لارا یکی از گردوهای محبوب پیوندی یا اصطلاحا اصلاح شده آمریکایی است که در مناطق معتدل به شکلی بسیار پر بازده به ثمر می‌نشیند و از جمله نژادهای اصلاح شده نسبتاً پر طرفدار در ایران نیز به شمار می‌رود.

گردوهای لارا؛ برای مناطق معتدلی که در بهار یخبندان را تجربه نمی‌کنند مناسب است و در چنین اتمسفری می‌توان از این نوع گردو انتظار محصول زیادی داشت. به عبارت بهتر وقتی درباره seedlings walnuts لارا، در میان گردوهای موجود صحبت می‌کنیم، از نهالی حساس به سرما و در عین حال پربازده و مرغوب صحبت می‌کنیم. در ادامه این مطلب به صورت جزئی‌تر درباره ویژگی‌ها و شرایط کشت این  گردو صحبت خواهیم کرد.

قیمت نهال گردو لارا در بازار نهالستانها حدودا چه مقدار است:

گردو لارا؛ یکی از بهترین و پربازده‌ترین انواع گردو است که بعضاً از رقم های قدیمی گردوی ایرانی بیشتر باردهی می‌کند. به همین علت خرید آن برای بسیاری از باغداران از اهمیت بالایی برخوردار است. به خصوص که شرایط فیزیکی نگهداری این نهال به باغداران این امکان را می‌دهد تا آن را در مناطق معتدل و یا خشک کوهستانی نیز پرورش دهند و همین ویژگی به محبوبیت این نهال گردو؛ افزوده است.

قیمت نهال گردو لارا، در بازار با توجه به نوع کشت و تولید نهال، حجم نهال و فصل فروش می‌تواند متفاوت باشد. با این حال در اینجا قیمت نسبی این محصول را به تفکیک نوع تولید، با شما در میان گذاشته‌ایم:

البته این نکته را نیز بخاطر داشته باشید که این قیمت‌ها ممکن است با نوسانات قیمت در بازار تغییر کنند و بهتر است برای استعلام قیمت دقیق، با شماره‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

زادگاه و آب و هوای مناسب پرورش نهال های گردو لارا:

واریته اصلی نهال گردو لارا؛ از کالیفرنیای آمریکا به ایران آمده و شیوه اصلاح آن به صورت بذری بوده است. درباره شرایط آب و هوایی مناسب برای پرورش این گردو مهم‌ترین نکته آن است که لارا، گردویی زود گل است و به همین دلیل نیز باید در مناطقی کشت شود که در فصل بهار دچار یخبندان نمی‌شوند.

بهترین مناطق برای کشت این واریته خاص، مناطق معتدل کوهستانی است؛ چرا که در این مناطق هم مقدار سرمای مورد نیاز گیاه برای خواب زمستانی فراهم است و هم در فصل بهار دیگر یخبندان سختی در کار نیست تا باعث آسیب به درخت و شکوفه‌ها شود.

به حالت کلی می‌توان گفت مقاومت درخت گردو لارا، در برابر گرما تا حدودی بیشتر از سرما است و میزان شب تشجنی گردوهای لارا، نسبت به دیگر انواع گردو کمتر است. تنها نیاز سرمایی این درخت همانطور که گفته شد برای خواب زمستانی کافی و کامل است و در فصول دیگر نیازی به سرما وجود ندارد.

همچنین اگر در مناطق بسیار سردسیر قرار دارید ارقامی مانند نهال گردو فرنور، چندلر، گردو خوشه ای، گردو اسرائیلی و.. توصیه می شود و در جغرافیای گرمسیر هم ارقامی مانند: نهال گردو پکان و یا گردو ژنوتیپ توصیه می شود.

مقدار باردهی درخت بالغ گردو لارا و آغاز باردهی این درخت گردو در چند سالگی است؟

این نهال گردوی مرغوب پیوندی آمریکایی لارا؛ 2 سال پس از کاشت به ارتفاع 1.3 تا 1.6 متر می‌رسد و می‌تواند شروع به بارهی کند و در صورت نگهداری درست و کوددهی مناسب، در دوره بلوغ خود (بعد از 10 الی 15 سال) بین 150 تا 200 کیلوگرم محصول مرغوب تولید خواهد کرد.

اکسین گردو لارا؛ به نسبت دیگر گردوها کمی بیشتر است و این موضوع سبب رشد طولی سریع در سال اول و دوم خواهد بود. تیمار به موقع نهال این گونه به رشد طولی سریع‌تر آن کمک خواهد کرد و خرید نهال آماده تیمار شده بجای کاشت بذر، زمان شما را در رسیدن به محصول نهایی بسیار کوتاه خواهد نمود.

خروج از نسخه موبایل