عمومی

خودروهایی که به‌زودی وارد بازار می‌شوند

در حال حاضر در خودرسازان با زيان 1501200 بيليدي توماني روبه‌رو آن را در حالي كه با زيان است. این امر باعث کاهش نقدینگی شرکت‌های خودروسازی شده است، اما مسئولان صنعتی امیدوارند با شرایط فعلی، پروژه‌های بزرگی مانند حذف پلت فرم‌های قدیمی و تولید بر اساس پلت‌فرم‌های جدید محقق شود.

روزنامه به روگر سرخط نیوز اقتصاد جهانی وی نوشت: طرح تحول خودروسازی ایران با معرفی پلتفرم، در شرایط دولت سیزدهم به این نکته کلید خورد که پیش بینی می شود مشکلات نقدینگی مانع بزرگی بر سر راه ادامه این مسیر باشد. “

بر اساس نقشه تحول صنعت خودرو ایران که در دولت سیزدهم قرار گرفت و بخش مهمی از آن نیز به مقابله با ممنوعیت صنعت خودرو، حرکت به سمت پلتفرم های جدید و رویکرد راه اندازی پلت فرم مورد تاکید قرار می گیرند. به همین دلیل خودروسازان محصولات و پلتفرم های قدیمی خود را با محصولات مبتنی بر پلتفرم های جدید یا ساختارهای بومی جایگزین می کنند. همانطور که گفته شد مسیری که دولت سیزدهم برای تحول و تداوم صنعت خودرو در کشور در نظر گرفته است بیشتر در راستای مقابله با تحریم های بین المللی است چرا که دولت تلاش خود را معطوف اجرا و توسعه صنعت هسته ای کرده است. در کشور و با این انتظار که تحریم ها ادامه پیدا کند.

اینکه زیرساخت های این برنامه برای اجرای نقشه تحول صنعت خودروی ایران هموار است یا خیر، سوال اینجاست که آیا مسئولان صنعتی باید به آن پاسخ دهند؟ اما آنچه مشخص است سیاستمداری که بر مشکلات و مشکلاتی که منجر به انباشت ضرر در صنعت خودرو می شود اصرار می ورزد، نمی تواند در صنعت خودرو خودکفایی کند. یکی از این مشکلات قیمت گذاری و اجاره قانونی است که در حاشیه این سیاست بین افراد خاص توزیع می شود و خودروساز به شدت متضرر می شود. در حال حاضر در خودرسازان با زيان 1501200 بيليدي توماني روبه‌رو آن را در حالي كه با زيان است. این امر باعث کاهش نقدینگی شرکت‌های خودروسازی شده است، اما مسئولان صنعتی امیدوارند با شرایط فعلی، پروژه‌های بزرگی مانند حذف پلت فرم‌های قدیمی و تولید بر اساس پلت‌فرم‌های جدید محقق شود.

البته این ایده یا نقشه بیش از یک دهه است که وجود دارد به طوری که دیدگاه های آن اغلب در این زمینه دیده می شود. حتی در سال‌هایی که تحریم‌ها به شدت شرایط فعلی نبود و خودروسازان از منابع مالی مناسبی برخوردار بودند، خودروسازان کشور ترجیح دادند این منابع را صرف امور غیر تولیدی کنند و توجه چندانی به راه‌اندازی این پلت فرم نداشتند. . حالا اما به نظر می رسد شرایط کنونی این سیاستمدار را مجبور به انتخاب راهی کرده است که سال ها پیش طی شده است.

از سال 97 با علي صفت و شرق بينه ها در يكونت ايران، خودور سناد در زمره بود ولين ناديري كه كے تشيد برك تحريم ها را شيد. با خروج شرکای خارجی، قطع واردات قطعات، تولید خودرو و افزایش نظارت دولت بر عملکرد خودروسازان، صنعت خودرو با شرایط سختی مواجه شد. در تمام آن آن تداوم تدوم فی الدوستی از یکسو و روش کاستنده های توردیه از سوی دیر خودروسازی را با کاکدینگ و توردیه از و روش کرد ربهرو را با کردی. ضمناً بسیاری از پروژه های توسعه محصول یا ارتقای کیفیت خودرو متوقف شد و خودروسازان تنها موظف به ادامه تولید شدند. اکنون اما صنعت خودروسازی کشور در وضعیت بهبود نسبی قرار دارد و تیراژ نیز نسبت به سال های 99 و 1400 وضعیت بهتری دارد. با این حال، اما در شرکت های خودروسازی کام برجست، با هم مقایسه می شوند.

بر اساس آن با جود کونی کرید، بر اساس آن اساس است. به آیین کیده راه تعالی ایران استونت ایران نیز بر همین مبنا شده است. هما‌تور ک پیش‌تر گفت، اجرای این سند قطعا نیازمند زیرساخت‌هایی از جمله مدیریت گردش نقدینگی سه شرکت در کشور است که تولید خود را از دست داده‌اند. به عقیده بسیاری از کارشناسان، اگر سیاستمدار به فکر زیرساخت ها نباشد، این سند به اسناد غیر اختصاصی قبلی می پیوندد که بسیار بلندپروازانه بودند و قابلیت اجرایی نداشتند.

اما وزارت خصوصی سازی و واگذاری سهام آنقدر جدی پیگیر دولت است که به نظر می رسد با طرح تحول صنعت خودرو همخوانی ندارد. در صورت انجام واگذاری سهام، سهامدار اصلی در خصوص قیمت گذاری یا رویکرد حذف بسترهای قدیمی و تولید محصولات جدید برنامه ریزی های خود را انجام خواهد داد.

تاباوری در استمین تحریم‌ها

همانطور که نوشته شد، دولت سیزدهم در ابتدای کار خود را هدف قرار داد که در کنار تحریم های فعلی، زمینه تولید خودرو را فراهم کند. به آين من كه اين دولت با فرض تدوم تحریمـها به راههایی بری سناد كودرو است. آنچه مشخص است این است که خودرو در اقتصاد کشور پیشتاز است و رشد تولید منجر به افزایش شاخص های صنعتی و همچنین رشد اقتصادی می شود. بنابراین برنامه ریزی این صنعت برای سیاست و حکومت حائز اهمیت است. اما پیش از این اشاره شد که بر اساس طرح تحول صنعت خودروی ایران، در بخش برنامه تحول، حرکت به سمت پلتفرم های جدید و رویکرد راه اندازی پلت فرم مورد تاکید قرار گرفته و جایگزین های جدید و اهداف متعددی را تعریف کرده اند.

در این سند بر این نکته تاکید شده است که اگر خودروسازان از طریق پلت فرم یا با ساختارهای بومی مقیاس تولید را افزایش دهند، نبض طراحی و دانش محصولات فنی در اختیار آنها قرار می گیرد و تاب آوری صنعت خودرو کشور افزایش می یابد. در برابر تحریم ها ب آين جودة آين سولت است کرا منزارت در سمت راست به دلمت بلتامتر اي بن سازه هاي کيديده شده است؟ در این زمینه در سند ذکر شده است که این محصولات از نظر کیفی و همچنین دستیابی به استانداردهای 85 گانه دارای مشکلات عدیده ای هستند و از این رو یکی از مهمترین رویکردهای دستیابی به کیفیت در صنعت خودرو کشور تمرکز بر توسعه است. محصولات جدید بر اساس پلتفرم های جدید یا ساختارهای جدید.

اما نکته دیگری که در سند بر آن تاکید شده، تولید خودروهای اقتصادی است. با حذف برخی از محصولات اقتصادی کشور مانند پراید یا 405، خلأ این گونه خودروها توسط خودروسازان پر نشد. در این سند تاکید شده است که ایجاد جایگزینی برای محصولات اقتصادی تنها از طریق توسعه تولیدات داخلی و با داخلی سازی امکان پذیر خواهد بود. از این رو توسعه ساختارهای اقتصادی در سال های اخیر مورد غفلت قرار گرفته است.

اما برخی از مهمترین پروژه های توسعه محصول جدید در صنعت خودروسازی داخلی از این تصمیم است. طراحی و توسعه خودرو «ری را» ایران خدور, طراحی و توسعه خودرو آریا سایپا, طراحی و توسعه خودرو اقتصادی سایپا, طراحی و توسعه خودرو اقتصادی ایران خدور (و نوع برکی تلکی اکودرو), طراحی و توسعه خودروی ایرانی بر اساس پلتفرم Tinder، طراحی و توسعه خودرو اطلس. اما این سیاستمدار در نقشه تحول خودروسازی ایران به این نکته نیز اشاره کرده است که اجرای رویکرد توسعه صنعت خودرو بر اساس ساختارهای بومی تنها محدود به دو خودروساز بزرگ کشور نیست و اجرای این رویکرد در بخش خصوصی نیز مبتنی بر همکاری است. روند توسعه محصول شرکت كرمان موتور در تشاهدة تلادو نیز با نشان بومی و کیں به دینی سازی کرب به هشتاد را می دهد.

اما علاوه بر این، این سیاستمدار تاکید کرد که علاوه بر رویکرد پلت فرم و تولید محصولات جدید، خودروسازان در مراکز تحقیقاتی نیز در توسعه رویکردهای جدید در صنعت خودرو مانند توسعه خودروهای برقی، اتصال فعال هستند. ، خودروهای خودران و حمل و نقل مشترک و نمونه های صنعتی از این پروژه ها.

خودروهای جدید تولید می شود

این وزارتخانه در مورد ادامه سیاست‌های صنعت خودروسازی کشور، پروژه‌های راهبردی این دو شرکت ایران و سایپا سکوت کرده است. علاوه بر طراحی و توسعه محصولاتی مانند ری، آریا و خودروی اقتصادی دو شرکت و همچنین طراحی و توسعه خودروی ایرانی بر پایه پلت فرم تندر، جدولی برای پروژه های استراتژیک ایران منتشر شده است. خودرو و سایپا برای تولید خودروهای سواری. در این جدول تاکید شده است که محصول شاهین CVT شرکت سایپا از اول فروردین ماه سال جاری تولید خود را آغاز می کند و طبق برنامه زمان بندی شده پیشرفت 80 درصدی در اجرای پروژه حاصل شده است. همچنین کل بودجه 2/72 میلیارد تومان است.

یکی دیگر از محصولات شاهین پلاس این است که بودجه در حال تهیه و پیشرفت 30 درصدی است. این خودرو قرار است در دو فاز تا پایان امسال و سال آینده وارد خط تولید شود. این آهنگ پانزدهم ماه جاری منتشر خواهد شد. این پروژه نیز 60 درصد پیشرفت داشته است. خودروی اطلس نیز با بودجه کل 3/404 میلیارد تومان در دست ساخت است. زمان تولید این محصول نیز 1 آنلاین 1402 می باشد. محصول دیگری نیز وجود دارد که بدون بودجه بندی تاکنون 34 درصد پیشرفت داشته است. این خودرو اول شهریور سال آینده به خط تولید می رسد.

خودروهایی که به زودی می آیند

انتهای پیام