ذخایر مهمات آمریکا رو به “کاهش” است

واشنگتن با بیش از 16.8 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین، به بزرگترین تامین کننده تسلیحات به اوکراین تبدیل شده است.

مارک کانسیان، مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی اخیراً در تحلیل خود نوشت:

یک مقام نظامی آمریکایی اعتراف کرد که واشنگتن از این درگیری از نظر نیاز به تهدیدها درس گرفته است – نیازها بسیار بیشتر از آن چیزی است که انتظار می رود.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده هزینه های دفاعی خود را کاهش داد، شرکت های دفاعی آمریکایی مجبور به کاهش تولید خود در دهه 1990 شدند. اکنون دولت آمریکا باید این صنعت را متقاعد کند که خطوط تولید خود را بازگشایی کند و از تولید اقلامی مانند موشک های ضدهوایی که از سال 2020 تاکنون ساخته نشده اند، دست بردارد.

برخی از تجهیزات ارسالی آمریکا از جمله تسلیحات ضد تانک Hemars و Javelin به نمادی از جنگ اوکراین تبدیل شده و به طور گسترده توسط نیروهای کی یف علیه روسیه مورد استفاده قرار گرفته است. اما ذخایر مهمات آمریکا که می تواند چندین سامانه موشکی هدایت شونده (GMLRS) را شلیک کند و بردی تا 80 کیلومتر دارد، در حال کاهش است.

کانسیان گفت: “اگر ایالات متحده آمریکا یک سوم موجودی خود را به اوکراین ارسال کند، اوکراین حدود 8000 تا 10000 موشک دریافت خواهد کرد.” این عرضه چندین ماه دوام خواهد داشت، اما اگر تمام شود، جایگزینی وجود نخواهد داشت. در حال حاضر، تولید حدود 5000 در سال است. اگرچه آمریکا این میزان را افزایش می دهد و اخیرا بودجه ای نیز برای این منظور اختصاص داده شده است، اما سال ها طول می کشد.

آمریکا حدود 8500 موشک نیزه به کی یف داده است، اما تعداد تولید این سلاح در سال که به نماد مقاومت اوکراین تبدیل شده است، تنها حدود 1000 فروند است. دولت ایالات متحده در ماه مه چنین موشک هایی را به ارزش 350 میلیون دلار سفارش داد، اما چندین سال طول می کشد تا انبارها دوباره پر شوند.

بر اساس آمار رسمی پنتاگون، ایالات متحده همچنین بیش از 800000 توپ 155 میلی متری استاندارد ناتو را به کی یف ارسال کرده است که سه چهارم کل ارسال شده توسط همه کشورهای غربی است.

در حال حاضر تولید این گلوله توسط آمریکا 14 هزار گلوله در ماه است، اما پنتاگون اعلام کرده که در سه سال آینده قصد دارد این تعداد را به 36 هزار برساند.

310310

خروج از نسخه موبایل