عمومی

راز ماندگاری درخشش لبخند – سرخط نیوز

هفت توصیه مهمی که بعد از دهه پنجم زندگی باید جدی بگیریم را مرور می کنیم.

روزنامه به روگر سرخط نیوز مربای مربا نوشت: همه افراد در سنین مختلف باید به سلامت دندان های خود توجه کنند اما مراقبت از دندان بعد از ۴۰ سالگی اهمیت بیشتری پیدا می کند. در واقع دندان ها و لثه ها از میانسالی به بعد شروع به تغییر می کنند و از این زمان ضربه ای که در سال های گذشته به آن ها وارد کرده ایم خود را نشان می دهد. چندین دهه جویدن و جویدن غذا بر مینای دندان اثر منفی می گذارد و تجمع باکتری ها منجر به پوسیدگی دندان می شود. بنابراین باید بیش از گذشته به سلامت دندان های خود توجه کنیم.

در ادامه هفت توصیه مهمی که برای حفظ سلامت دهان و دندان به خصوص بعد از ورود به دهه پنجم زندگی باید جدی بگیریم را مرور می کنیم.

نوشیدن آب بیشتر

هرچه بیشتر بشویید، دهان شما خشک تر می شود و احتمال پوسیدگی دندان بیشتر می شود. البته برای حموت نگهداشتن معلومانهایتان سک کیں هیرین کازدار نروید نورید. اگر به نوشابه های گازدار معتاد هستید، بهتر است در اولین مرحله از نوشیدن آن را با آب (البته نوع خانگی) جایگزین کنید. قند بسیار زیاد در نوشابه های گازدار باعث ایجاد پلاک های باکتریایی در دهان و پوسیدگی دندان می شود. همچنین بسیاری از نوشیدنی های گازدار اسیدی هستند و باعث پوسیدگی دندان می شوند. به جائی کیں این نوشابه های مدرس، اب مینیلی بنوشید. در سپتامبر پس از بنزوگ هر میان‌وعده بنوشید اب تا باکیماندهی مادی از بهلای دانتان شود.

تمیزکردن بین دانتانها

اگر تصور می کنید که فقط با مسواک زدن می توانید دندان های خود را تمیز و سالم نگه دارید، در اشتباهید. اغلب بیماری های دهان از بین دندان ها شروع می شود و بهداشت نامناسب دهان منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شود. که روزی حداقل دو بار سمواک کندن محمول کردیک از دانتانهاست، که از نکندان نیز کیں کیںیہی دارد. در قاعد نشن 60 درصد از آلودگی های دندان های شما پاک می شود و بقیه مواد غذایی بین دندان ها پاک می شوند. 40 درصد دیگر مربوط به آلودگی سطح دندان است که با مسواک زدن قابل تشخیص است.

அத்தை ஬ாட்ட்டை

مطمئناً ما روش مراقبت از دندان هایمان را به خوبی می دانیم. پس حالا باید این راه را به عادت تبدیل کنیم. به گفته محققان، تبدیل به کار 21 روز طول می کشد. بنابراین مسواک و خمیردندان خود را جلوی چشمان خود نگه دارید و حتی یک نوبت را برای مسواک زدن از دست ندهید تا پس از سه هفته به این رفتار عادت کنید.

معاینات دندانپزشکان

بسیاری از مردم پس از قرنطینه مربوط به کووید 19 نتوانسته اند به روزهای عادی قبل از ویروس کرونا برگردند و دیگر برای مراقبت های منظم از دندان به دندانپزشک مراجعه نمی کنند. به یاد داشته باشید، معاینه منظم دندانپزشکی برای حفظ سلامت دندان ضروری است. دندانپزشکان با معاینه دندان های شما می توانند هر مشکلی را در دندان ها و لثه های شما قبل از تبدیل شدن به یک بحران تشخیص دهند. این معاینات مربوط به دهان و دندان است.

குக்கு க்குக்க்கு

اگرچه نوشیدن روزانه قهوه انرژی کافی برای فعالیت های روزانه به شما می دهد، اما می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. اسیدیته قهوه مینای دندان را ضعیف می کند و دندان ها را مستعد پوسیدگی می کند. بنابراین مصرف قهوه خود را به حداقل برسانید. همانطور که گفته شد نوشیدنی های گازدار نیز آسیب های جبران ناپذیری به دندان وارد می کنند. این نوشیدنی ها حاوی قندهایی هستند که نه تنها باعث پوسیدگی دندان می شوند، بلکه منجر به بیماری لثه، بوی بد دهان و در نهایت پوسیدگی و پوسیدگی دندان می شوند.

از سبزیجات و میوه ها بیشتر استفاده کنید

در اطراف ما غذاهای بسیار خوشمزه ای وجود دارد که برای دندان های ما مفید است. از این غذاها می توان به انواع میوه ها و سبزیجات اشاره کرد. میوه ها و سبزیجاتی مانند سیب، هویج و کرفس می توانند دندان ها را تمیز کرده و نفس شما را تمیز کنند. از جمله ویتامین های آنتی اکسیدانی موجود در میوه ها و سبزیجات، از لثه ها و سایر بافت ها در برابر آسیب های سلولی و عفونت های باکتریایی محافظت می کند.

تامیزنگه‌داشتن مسواق

تميزنگه‌داشتن پيريل به کي هر بار که دندان های خود را می شویید، مسواک خود را بشویید و در جای خشک نگه دارید. هرگز مسواک خود را در کنار سینک قرار ندهید. همچنین هر سه ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید. برس های خمیردندان به مرور زمان فرسوده می شوند و نه تنها نمی توانند کثیفی های سطح دندان ها را از بین ببرند، بلکه باعث آسیب به لثه ها و افزایش احتمال پوسیدگی و التهاب در آن ها می شوند.

منبع: دیلی میل

انتهای پیام