اجتماعی

سبزیجات را خام بخوریم یا پخته؟

سبزیجات منبع غنی از انواع ویتامین ها هستند و باید روزانه مصرف شوند.

بر اساس گزارش ما، سبزیجات در مقایسه با سایر گروه های غذایی انرژی و پروتئین کمتری دارند و برعکس مقدار قابل توجهی فیبر، ویتامین و املاح معدنی دارند. گروح ویکته است است

این گروه حاوی انواع ویتامین های A، B، C، مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و مقدار قابل توجهی فیبر است.

מיען משעשון שדע משרגון עבור עבור סבזיה אסט תא פאנח האיד אסט. لازم به ذکر است که هر واحد از گروه سبزی ها معادل یک لیوان سبزیجات خام برگ مانند اسفناج، کلم، سبزی یا نصف لیوان سبزی پخته یا خرد شده یا نصف لیوان لوبیا سبز، لوبیا سبز، و هویج خرد شده یا یک عدد گوجه فرنگی یا هویج.

چگونه باید از گروه سبزیجات استفاده کرد؟

– ता है में स्वेशी‌हा रा बेडे बहरू कहम زیرا پختن سبزیجات به خصوص اگر طولانی باشد باعث از بین رفتن ویتامین ها می شود. خوردن سبزیجات، گوجه فرنگی، پیاز، کلم، شلغم، تربچه و انواع فلفل سبز نمونه هایی از سبزیجات خام هستند.

– دانش آموزان می توانند انواع ساندویچ را با سبزیجات مختلف مصرف کنند. مثلا نان و پنیر و سبزیجات، نان و پنیر و گوجه فرنگی، نان و پنیر و خیار، نان و تخم مرغ و گوجه فرنگی.

– اگر سالاد برای ناهار یا شام در نظر گرفته می شود، نباید از ساعت ها قبل تهیه شود. زیرا ویتامین های موجود در ترکیبات سالاد مانند گوجه فرنگی، پیاز، فلفل دلمه ای و … در هوا از بین رفته و از بین می روند.

– کودکان در سنین مدرسه و دانش آموزان را به استفاده از گندم جوان و پوره جوان همراه با سالاد تشویق کنید. اگر مادران در منزل کیف تهیه کنند، می توانند از آن به عنوان وسایل حمل و نقل اعضای خانواده به ویژه کودکان و دانش آموزان استفاده کنند.

– استفاده از انواع سبزیجات پخته در کنار غذا توصیه می شود. مثلاً از اسفناج پخته همراه با ماست استفاده می شود. هویج پخته، لوبیا سبز، بادام زمینی پخته، سیب زمینی، کدو حلوایی شیرین، کدو تنبل، گل کلم، کرفس، ریواس، زنجبیل، بادمجان و کدو تنبل از سبزیجاتی تهیه می‌شوند که می‌توان آنها را با غذاهای مختلف مصرف کرد.

لازم به ذکر است که سبزیجاتی مانند اسفناج بهتر است بدون آب و با حرارت کمتر پخته شوند. لوبیا، لوبیا سبز، هویج، پیازچه، کدو حلوایی شیرین و کدو تنبل باید به رنگ صورتی پخته شوند تا آب اضافه شده به آنها در پایان پخت کاملا جذب شود.

پختن سبزیجات در آب باعث حل شدن مقدار زیادی ویتامین در آب می شود. اگر بعد از پختن سبزی مقداری آب باقی ماند باید در پخت و پز استفاده شود.

بنابر دفتر بهدر بهدر حفلیت جمیعت مزیرت کے کے در همہ کے زبیک باید کے کے کے کسته و انتیفیفون شده بشدن. ترز ششتن و انتفیفونی كردن سبزی به آن روست است كه باید را سبگر را با اب كلمه تا گل و لی آن شود. سپس نصف قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با 5 لیتر آب مخلوط کرده و سبزیجات را به مدت 5 دقیقه در آن قرار دهید. باید از کابتی را با اب تامیزاشتهاشو داد سپس نصف قاشق چایخوری پودر پرکلرین را به 5 لیتر آب اضافه کنید و سبزی را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید و سپس سبزی را دوباره با آب تمیز بشویید. باید توجه کرد که به این نتیجه برسد.

انتهای پیام