واکنش‌های ‌بین‌المللی به اقدام تروریستی در شاهچراغ شیراز

به روگر کروه استیاکی کرینی خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، عصر روز چهارشنبه کامر ابان یک فرد مسلح با ورود به حرم مطهر شاهچراگ احمد بن موسی – علیهماالسلام- به سمت زایران کرد.

بر اساس آخرین آمار در این عملیات تروریستی 15 نفر شهید و 26 نفر مجروح شده اند. در همین زمینه خبرگزاری فرانسه و همچنین خبرگزاری رویترز اعلام کردند که داعش مسئول این اقدام تروریستی است.

یک منبع آگاه گفت: نام عامل این حادثه تروریستی حمید بدخشان است و برخی منابع از ایرانی نبودن عامل این حمله تروریستی خبر می دهند.

ناصر كناني سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري ايران مدعیان حقوق بشر دروغین پس از اظهارات خود با ظاهر انسان دوستانه و ادعاهای دروغین خود، دقیقاً همان صحنه های خشونت و خونریزی را در بین مردم ایران می خواستند. وسیله را برای آنها توجیه می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در صفحه اینستاگرام خود از وقوع حمله تروریستی به زائران ایران و ایرانیان در شهرق خبر داد و گفت: تجربه نشان داده است که در جایی که سیاست های آنها جواب نمی دهد، اقدامات تروریستی را انتخاب می کنند. “

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه اطلاعات موثقی وجود دارد مبنی بر اینکه دشمنان پروژه چند لایه ناامنی را در ایران طراحی کرده اند، گفت: اجازه نمی دهیم سود و امنیت ایران باشد. تروریست ها و مداخله جویان خارجی مدعی حقوق بشر بازی می کنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل نیز در پی حمله تروریستی در خیابان اعلام کرد: کسانی که امروز در برابر این حمله تروریستی سکوت کرده اند، همیشه در مورد حقوق بشر سکوت خواهند کرد. سید مهدی حسینی متین کاردر جمهوری اسلامی ایران در لندن پرسید: اروپا، آمریکا و انگلیس که در چهار هفته گذشته با اغتشاشگران و اغتشاشگران همکاری کردند، آیا این حمله وحشیانه را محکوم خواهند کرد؟

از زمان حمله تروریستی شاهد واکنش ها بودیم. از جملة آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد این اقدام را محکوم و با خانواده قربانیان، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

امیر سعید ایروانی نماینده ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: منتظریم شورای امنیت جنایت هولناک شهر را محکوم کند.

«محمد علی الحوثی» یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن در پیامی این اقدام تروریستی را محکوم کرد و این حادثه تروریستی را به رهبری ایران و خانواده شهدا تسلیت گفت. وی افزود: اطمینان داریم این حادثه باعث افزایش همبستگی فرزندان ملت ایران برای مقابله با خیانت دشمنان ایران خواهد شد. علاوه بر این، وزارت امور خارجه یمن با ایران ابراز همدردی و همبستگی کرده است.

جمهوری آذربایجان، ارمنستان، عمان و سوریه نیز به این اقدام تروریستی واکنش نشان دادند.

آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان در پیامی تویتری کرد: حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شهر شیراز که منجر به از دست دادن انسان های بی گناه شد، صمیمانه تسلیت و تسلیت خود را به مردم و دولت ایران ابراز می کنیم. برای مجروحان بهبودی سریع داریم. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان هم در تویتر تاسف در پی تروریسترایک در شاهچراگ، با عرض همدردی کرد با کے کے کے کیں این کیدردی کرد.

وزارت امور خارجه امان هم در باینهای در سوبریت توریستای در شاهچراغ، سبل تسلیت به روم و دولت ایران، بر موزا قائی در کیشور در سبویت کویوست و ترورسمی در همه اقلا آن کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز توایں ترایریست در حرم شاهچراغ را سومبری و با ایران پیشنهاد همدردی کرد.

سید عمار الحکیم رهبر فرزانه ملت عراق این اقدام تروریستی را محکوم و به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت. عصائب احل الحق آراق سبل تعملة كريمة تروسرا در شاهشراغ، با تحريك عفريني عليه پيروان اهل بيت شد.

چین وی همچنین به این اقدام تروریستی واکنش نشان داد و سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز حمله تروریستی در شاهچراغ را محکوم کرد و گفت: پکن از تلاش های دولت و ملت ایران در مبارزه با تروریسم و ​​حفاظت از کشور حمایت می کند. امنیت ملی کشور

ولادیمیر پوتین رئيس جمهور روسیه وی همچنین در پیامی به آیت الله رئیسی، این ضایعه را تسلیت گفت و بر آمادگی کشورش برای افزایش همکاری ها با ایران در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا همچنین حمله تروریستی در شیراز را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه مصر وی ضمن محکومیت حادثه تروریستی شیراز و دلجویی از خانواده قربانیان، خواستار اتحاد جامعه جهانی برای مقابله با تروریسم شد.

علاوه بر این، وزارت امور خارجه بوقلمون نیز به این توریستریک کے نشم نشان داد و آن را شفرتری و بیان همدردی کردی بدم و دولت ایران.

وزارت امور خارجه بحرین، امارات متحده عربی و لبنان آنها در بیانیه خود این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کردند.

وزارت امور خارجه بحرین حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم و تاکید کرد: وزارت امور خارجه این کشور نیز با خانواده های قربانیان تسلیت گفت و برای آنها آرزوی بهبودی عاجل کرد. وزارت امور خارجه بحرین نیز بر مخالفت خود با انواع خشونت افراطی، خشونت و تروریسم تاکید کرد.

وزارت امور خارجه امارات همچنین در بیانیه خود اعلام کرد: دولت امارات این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می کند و با هر گونه خشونت و تروریسم که با هدف از بین بردن امنیت و ثبات است، دائماً با آنها مخالفت می کند و اعلام می کند که در حال انجام است. با ارزش ها و اصول انسانی در تضاد است.”

وزارت امور خارجه لبنان نیز خواستار تعقیب و مجازات عاملان این عملیات تروریستی شد.

سید حسن نصرالله بيركل هيزبولله لبنان هملة تروسريك در حرم متحر شاهكراغ (ع) را به رابه معازم قلبه و ملت ايران تسليت گفت.

جنبش حماس هم به ین کوابة تروریست نشان داد داد داد داد داد و ین به جهورمه اسلامى را به جهورمه على ایران و ملت ایران و قدیمة های فیران و قدیلت گفت کیلت و برای جبلیدهای این یک نیز از عزیدى برتر شفاى ورجل مسیل کرد.

«پاکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند هم در عرض المزيد به عملة تروسرا در حرم متاهر شاهچراغ ضمن ابراز تاسف گفت که کشور تروريسم را در همه اشکال و مظاهر آن به شدت محکوم مي کند.

وزارت امور خارجه عراق به این حمله تروریستی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش رابوت فارس، تا لحظه تنظیم این گزارش، مدعیان حقوق بشر از جمله سه کشور اروپایی که ابتکار عمل برای صدور بیانیه مداخله در امور داخلی ایران را بر عهده گرفته بودند، ترجیح دادند سکوت کنند و هیچ واکنشی به این تروریست نشان ندادند. جرم.

پیام پایانی


خروج از نسخه موبایل