چین پیام ضبط شده رئیس شورای اتحادیه اروپا را پخش نکرد

به گفته دیپلمات های اروپایی، مقامات چینی ویدئوی سخنرانی رئیس اتحادیه اروپا در چارچوب یک نمایشگاه بزرگ تجاری در شانگهای را پخش نکردند.

به گزارش رابوت سرخط نیوز، به نقل از یورونیوز، ویدئوی شارل میشل، رئیس شورای بلژیک اتحادیه اروپا که قرار بود در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه پخش شود، به این دلیل بود که وی از «روسیه» انتقاد کرد. جنگ در اوکراین» و «تعهد تجاری اتحادیه اروپا به چین» سانسور شد و در نهایت پخش نشد.

سه دیپلمات اروپایی که خواستار ناشناس ماندن نامشان بودند این موضوع را به خبرگزاری رویترز گزارش کردند.

سخنان چارلز میشل به روست ویدوی از پیش ستبر شده بود.

این دیپلمات ها تاکید کردند که از حذف این سخنرانی تعجب کرده اند.

بارنارد لتس، سخنگوی چارلز میشل به خبرگزاری رویترز گفت: رئیس شورای اتحادیه اروپا برای سخنرانی در پنجمین مجمع هونگ کیائو در شانگهای دعوت شد. طبق درخواست مقامات چینی، ما در واقع پیامی را ارسال کرده بودیم که قبلاً ضبط نشده بود.

هیچ یک از برگزارکنندگان این نمایشگاه یا وزارت بازرگانی چین و شهر شانگهای توضیحی در این باره ارائه نکرده اند. سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز اعلام کرد که از این موضوع اطلاعی ندارد.

به گفته دیپلمات های نزدیک به اتحادیه اروپا، سخنرانی رئیس شورای اتحادیه اروپا قرار بود به دلیل “جنگ روسیه و اوکراین” و درس های مهم برای اروپا و همچنین “برقراری تجارت” مورد انتقاد قرار گیرد. تعادل بین چین و اتحادیه اروپا». تراز تجاری بین چین و اتحادیه اروپا به معنای کاهش شدید واردات چین در اتحادیه اروپا است.

چین در ماه های اخیر همواره از انتقاد از روسیه خودداری کرده است.

قرار است شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین و چارلز میشل در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در چارچوب نشست سران کشورهای گروه 20 در بالی اندونزی با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند. البته بعید است که رئیس اتحادیه اروپا در آن جلسه اجازه بیان نظر یا انتقاد از چین را داشته باشد، زیرا او نماینده 27 کشور اتحادیه اروپا است و به تنهایی قدرت قانونی بسیار کمی برای بیان سیاسی خود دارد. نظرات.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل