۵ راهکار خانگی برای رفع سرفه

به گزارش شفاف، سرفه مزمن گاهی اوقات منجر به استفراغ، افسردگی و در موارد شدیدتر شکستگی دنده می شود. این نوع سرفه به عنوان سرفه بیش از هشت هفته در بزرگسالان و بیش از چهار هفته در کودکان تعریف می شود. این وضعیت می تواند با علائم دیگر رخ دهد. علائم مانند خونریزی یا گرفتن بینی، احساس مایع در پشت گلو، گلودرد مکرر، گرفتگی صدا، خس خس سینه و فشردگی روح، التهاب قلب یا مزه دهان و… در موارد نادر، بینی خونی.

اگر به مدت یک هفته سرفه همراه با خلط یا خون دارید و این سرفه باعث اختلال خواب در شما می شود یا زندگی اجتماعی و شغلی شما را مختل می کند، باید به پزشک مراجعه کنید.

سرفه های گاه به گاه طبیعی است و به تخلیه مواد و ترشحات از ریه ها کمک می کند و از عفونت جلوگیری می کند، اما سرفه هایی که هفته ها ادامه پیدا می کند مشکلات زیر را به همراه دارد:

* إلى آن تندرقة شمل الرينت هى الرينيت غير اللرجيك فسلى، علي حلق و حنجره و سينوزيتيس است. این ترشحات گیرنده های گلو را تحریک کرده و سرفه ایجاد می کند. به این سرفه‌ها سندرام سرفه‌راه‌های اهیای فوکانی نیز گوند.

_ آسم: علائم مرتبط با آسم تغییرات فصلی است و معمولاً پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، تماس با هوای سرد یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی بدتر می شود.

بیماری ریفلاکس معده در این بیماری اسید معده منجر به سرفه مزمن می شود.

_ عفونت ها: می تواند پس از علائم سرماخوردگی، آنفولانزا، آسم و سایر عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی ایجاد شود.

_ داروهای فشار خون: این داروها در برخی افراد باعث سرفه مزمن می شوند.

_ برونشیت مزمن: این التهاب منجر به احتقان طولانی مدت، تنگی نفس، خس خس سینه و سرفه می شود. اکثر افراد مبتلا به برونشیت مزمن سیگاری فعلی یا سابق هستند.

سیگاری های فعلی یا سابق مزمن هستند. قرار گرفتن در معرض دود و دود دست دوم نیز باعث سرفه و آسیب ریه می شود.

آنتی هیستامین ها و ضد احتقان ها، داروهای ضد آسم، آنتی بیوتیک ها، مسدود کننده های اسید و سرکوب کننده های سرفه از جمله داروهایی هستند که ممکن است برای کاهش سرفه مزمن تجویز شوند.

نکاتی برای مراقبت از خانه

به گفته دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، در بسیاری از موارد، اقدامات شما در خانه می تواند به کاهش سرفه مزمن کمک کند.

_ پرهیز از حساسیت های مادی: اگر سرفه مزمن دارید، سعی کنید از محرک هایی که سرفه شما را بدتر می کنند، مانند عطر یا پاک کننده های شیمیایی، اجتناب کنید.

ترک سیگار. شایع ترین علت برونشیت مزمن سیگار کشیدن است که منجر به حرکت ریه ها و تشدید سرفه می شود.

رفلاکس: خوردن وعده های غذایی کوچکتر و بالا نگه داشتن سر در هنگام خواب از رفلاکس و سرفه جلوگیری می کند.

– nnoushiden ab sard: از خوردن مایعات سرد به خصوص بعد از خواب خودداری کنید و بهتر است در هنگام سرفه از خوردن غذاهای قرمز رنگ و دارای ترکیبات اسیدی مانند ترش خودداری کنید.

– استفاده از بخور: استفاده از بخور برای مرطوب کردن هوا و کاهش مشکلات تنفسی توصیه می شود. همچنین در صورت وجود آلودگی در هوا نسبت به شستن صورت خود اقدام کنید و پس از بازگشت به منزل صورت خود را با آب ساده بشویید.

خروج از نسخه موبایل