بین الملل

احتمالا مذاکرات این هفته برگزار شود

به الجزیره، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری در سمینار کوادیس در اسپانیا گفت:

وی ادامه داد: پاسخ ایران به آمریکا منتقل شده و ما منتظر پاسخ آمریکا هستیم. امیدواریم این پاسخ به ما اجازه دهد تا مذاکرات را تکمیل کنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد اما نمی خواهم از شما راضی باشم.

بورل در ربعة گفت: آن اسبون باید تا آلان عرونا می‌شد. پیش بینی می شود تا پایان هفته در وین برگزار شود. امکانی وجود نداشت. به احتمال زیاد این هفته برگزار می شود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی خود در پاسخ به سوالی در رابطه با موضوع مذاکرات و آخرین تحولات در این زمینه و برخی گمانه زنی های مطرح شده در این زمینه گفت: چارچوب به من اجازه می دهد جزئیات و روند بعدی را بپذیرم.

این دیپلمات ارشد کیشورمان با بیان اینکه در آخرین دور مذاکرات پیشنهادهایی از سوی هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به طرف های مذاکره کننده از جمله ایران ارائه شد، اظهار کرد: .

و در این رابطه تصریح کرد: تاکنون پاسخ روشنی از طرف آمریکایی به پیشنهادات طرف اروپایی دریافت نکرده ایم و زمانی می توان از موفقیت این مرحله از مذاکرات صحبت کرد که طرف اروپایی اعلام کرد که دریافت کرده است. پاسخ آمریکا

İn Diplomat Arshad Kishoreman با حقائب به محمول و بودن دلائی، حساس کرد: به روایات غیر رسمی توجه نکنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در گزارشی درباره این مذاکرات اظهار داشت: همانطور که هفته گذشته اشاره کردم، در اینجا پیشرفت نسبتاً خوبی داشته ایم، اما مذاکرات گروهی است و همه موضوعات مربوط به مذاکرات باید مورد توافق قرار گیرد. و تا زمانی که همه مسائل حل نشود، ما نمی توانیم توافق کنیم.

وی تاکید کرد: موضوعات باقی مانده همچنان مهم است و موضوعات مهمی هستند و باید توافق شود.

کنعانی با بیان اینکه ایران همواره حضوری جدی، سازنده و مسئولانه در مذاکرات داشته است، افزود: ما به پیشنهادات طرف اروپایی پاسخ دادیم. ما در مذاکرات نوآورانه عمل کرده ایم و انعطاف لازم را برای دستیابی به توافق نشان داده ایم و آنچه اکنون مهم است پاسخ طرف آمریکایی است.

دیپلمات ارشد کیشورمان با تاکید بر اینکه دولت آمریکا مسئول وضعیت فعلی توافق و عدم اجرای این توافق است، افزود: در روند کنونی، دولت آمریکا نیز در قبال شرایط کنونی مسئول است و در صورت عدم اجرای این توافق، دولت آمریکا نیز مسئول است. دولت‌ها اراده جدی در عمل نشان می‌دهند، ما می‌توانیم مسئولانه عمل کنیم.»

4949