بین الملل

اردوغان: ترکیه یکی از کشورهایی است که در معرض بیشترین اخبار جعلی است

اردوغان امروز (جمعه) گفت: ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشتر در معرض اخبار جعلی است زیرا اطلاعات نادرست به عنوان یک چالش در طول فرآیند دیجیتالی سازی منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیامی ویدئویی در اجلاس سران 2022 گفت: خرید در معرون اخبار فیلیک در جهان در درد درد است.

این نشست دو روزه در استانبول از امروز آغاز شد و شرکت کنندگان در این نشست درباره موضوعات مهم جهانی در زمینه ارتباطات راهبردی گفتگو خواهند کرد.

اعضای این پلتفرم با موضوع «ارتباطات استراتژیک در عصر عدم قطعیت» گرد هم می‌آیند و با حضور 52 سخنران از بیش از 24 کشور جهان و بیش از 3000 سخنران برجسته برگزار می‌شود.

اردوغان با بیان اینکه تغییرات عمده در ابزارهای ارتباطی و منابع خبری به دلیل دیجیتالی شدن در حال رخ دادن است، افزود: آلودگی اطلاعات و اطلاعات نادرست به عنوان دو چالش در عصر حاضر در حال گسترش است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد: کانال های دیجیتال بیشتر به عنوان عنصر عملیات روانی در تنش ها و رقابت های بین کشورها استفاده می شود.

وی افزود: در نهایت زبان برخی از رسانه های بین المللی که پس از حمله تروریستی در خیابان استقلال شاهد آن بودیم به نفع عاملان این جنایت است.

اردوغان همچنین گفت که درک جدیدی از ارتباطات مبتنی بر واقعیت لازم است.

انتهای پیام