استرس مزمن خطر مرگ بر اثر سرطان را دو برابر می‌کند

بر اساس یک گزارش شفاف، استرس نه تنها بر ذهن، بلکه بر بدن نیز تأثیر می گذارد. به گفته محققان کالج پزشکی جورجیا، بدن ما به طور کلی می تواند در برابر این شرایط مقاومت کند، اما استرس مزمن خطرات زیادی را به همراه دارد و می تواند به مرور زمان خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

به نقل از اس اف، دکتر “Justin Xavier Moore” (Justin Xavier Moore), همی‌گرشناس College of Cancer Medicine, Georgia گفت: باید بینی بیایند با این حال، اگر استرس روانی-اجتماعی مزمن و مداوم دارید که هرگز به شما اجازه آرامش نمی دهد، این می تواند باعث ساییدگی و پارگی بیولوژیکی در بدن شما شود.

در این مطالعه مور و گروهش این اثرات بالقوه مضر را با انجام تحلیلی بر روی مطالعه ای که در گذشته انجام شده بود و شامل داده های بیش از 41000 نفر بود، ارزیابی کردند. این تحقیق شامل داده‌های 41 هزار نفری است که بین سال‌های 1988 تا 2019 جمع‌آوری شده‌اند.

فشار خون دیاستولیک و سیستولیک، کلسترول تام (کلسترول کل موجود در خون)، هموگلوبین A 1 C (شاخص مهم دیابت)، آلبومین و کراتینین (معیارهای ارزشمند عملکرد کلیه) و پروتئین واکنشی C (شاخص اصلی التهاب) بودند. از جمله مواردی که مورد بررسی قرار گرفت. அக்க்கு இந்திக்குக்கு பாட்டுக்க்கு करद करद करड ता ज़ाश बेडन यो फरसुद र खें।।।।।।।।।।।।।।।।।।।।

بار آلوستاتیک، ساییدگی و پارگی روی بدن است که وقتی فرد به طور مکرر یا مزمن در معرض استرس قرار می گیرد، جمع می شود. این اصطلاح در سال 1993 توسط “Bruce McEwan” و “Stellar” ابداع شد و اثرات قرار گرفتن در معرض مزمن یا طولانی مدت در معرض استرس را نشان می دهد.

شرکت کنندگانی که امتیاز 3 یا بالاتر داشتند از نظر تخصیصی بالا بودند. محققان داده‌های شرکت‌کنندگان را با داده‌های شرکت‌کنندگان در شاخص ملی مرگ، که توسط مرکز ملی آمار سلامت و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها سازماندهی شده است، مقایسه کردند تا مشخص شود چه افرادی بر اثر سرطان جان خود را از دست داده‌اند و چه زمانی این اتفاق افتاده است. است.

محققان دریافتند که حتی بدون تعدیل متغیرهای مخدوش کننده مانند سن و نژاد، افرادی که بار آلوستاتیکی بالایی دارند، 2.4 برابر بیشتر از افرادی که بار آلوستاتیک پایینی دارند، در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان هستند.

پس از کنترل سن، محققان دریافتند افرادی که بار آلوستاتیک بالایی دارند 28 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان هستند. یعنی اگر یکی از 20 ساله ها بار آلوستاتیک بالایی داشته باشد، احتمال مرگ آن فرد به دلیل سرطان بسیار بیشتر از دوستش است.

یافته های این تحقیق در مجله SSM Population Health منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل