اقتصادی

افزایش هزینه اپراتورها، امکان سرمایه‌گذاری زیرساختی را کاهش می‌دهد

رگولاتوری اعلام کرد پیشبینی درآمدی سه اپراتور دارنده شبکه تلفن همراه کشور برای سال 1400 بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان و افزایش هزینه های این اپراتورها از محل افزایش حق دولت باعث کاهش سرمایه گذاری این شرکت ها در به روز رسانی زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری و در نتیجه کاهش کیفیت خدمات می شود. در مناطق با بازدهی کمتر اقتصادی خواهد شد.

به گزارش سرخط نیوز، در جریان بررسی درآمدی لایحه بودجه سال 1401 که در جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نکاتی توسط یکی از نمایندگان در سود اپراتورهای ارتباطات سیار مطرح شد. در این راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد توضیحاتی ارائه شده است که در این زمینه می‌توان به روشن شدن مو.

در اطلاعیه‌ای آمده است، صورت‌های مالی حسابرسی شده سه اپراتور دارنده شبکه تلفن همراه کشور (همراه اول، ایرانسل و رایتل)، درآمد این سه شرکت در سال 1399 حدود 42 هزار میلیارد تومان بوده و پیشبینی درآمدی برای سال 1400 بالغ بر 50 هزار میلیارد بوده است. استومان است. همچنین سود خالص اپراتورها را از سهم دولت هزی سرمایه گذاری و عملیاتی کردن و در نهایت کمتر از زم. دلیل نوان‌شده در مجلس برای دریافت فزا دو درصد بر حق دریافتی دولت، یمن میزان سود خالص اپراتورها است که امیدوار است.

در ادامه این اطلاعیه ذکر شده است که سود اپراتورهای سیار در طول چند سال گذشته تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و افزایش شدید هزینه های ارزی این شرکت ها و از سوی دیگر عدم افزایش تعرفه ها کاهش قابل توجه است. همچنین علاوه بر افزایش هزینه های این اپراتورها از محل افزایش حق دولت در شرایط فعلی منجر به افزایش سرمایه گذاری این شرکت ها در به روز رسانی زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری اقتصادی در مناطق بازدهی کمتر و در نتیجه کاهش کیفیت خدمات در این مناطق خواهد شد.

در پایان این اطلاعیه نیز عنوان شده است، ضمن تشکر از نوری از اطلاعات و توجه ویژه آنها به توسعه زیرساختهای ارتباط و توسعه شبکه پهنبانه ثابت ثابتبر فیبر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بهعنوان نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این آمادگی را دارد تا برنامه ریزی کند. سعهوسعه این زیرساخت‌ها بدون پرداخت هزینه‌های مضاعف بر اقشار آسیب‌پذیر و توسعه خدمات متوازن برسرعت

انتهای پیام