علمی و پزشکی

افزایش پرداخت از جیب مردم؛ خط قرمز دولت سیزدهم در حوزه دارو

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تغییر قیمت در سال گذشته به دلیل عدم پوشش بیمه برای محسوس بود، گفت: با پای کار آمدن سازمان‌های بیمه‌ای، این موضوع طی فروردین و اردیبهشت رفع شد.

به گزارش سرخط نیوز، دکتر حمیدرضا اینانلو، با اشاره به اینکه موضوع اصلاح قیمت دارو مربوط به نیمه دوم سال گذشته و متعاقب تورم عمومی جامعه رخ داده است، گفت: باید توجه داشت که در تولید دارو تنها مواد دارویی تولید می شود، اما سایر مولفه های تولید می شود. از دسته‌مزد کارگر، حامل‌های انرژی، بالا رفتن هزینه بسته‌بندی، حمل و نقل و… مطابق با سایر اقلام بر روی قیمت دارو تأثیر می‌گذارد، اما با این حال افزایش نرخ دارو به تناسب سایر اقلام بسیار کمتر بوده است.

وی افزود: آنچه برای همکاران داروساز و مردم طی ماه‌های گذشته در مصرف داروهای خاص، مربوط به تغییر قیمت دارو در سال گذشته و عدم پوشش بیمه‌های آن بوده است و احتمالاً برای همین داروها بوده است که در سال گذشته تغییر کرده‌اند. در سال 1101 توزیع شده را تهیه و تفاوت میزان احساس کرده اند.

اینانلو با تاکید بر اینکه افزایش پرداخت از جیب مردم یکی از خطوط قرمز دولت سیزدهم در حوزه دارو است، ونوان کرد: ها همکاری لازم برای سازمان های بیمه ای جایگزین قیمت با هماهنگی پوششی بیمه انجام می شود.

بنابر اعلام وبدا، وی بیان کرد: با توجه به جلسات متعدد و هماهنگ با سازمان های بیمه گر، از سال ابتدایی بیمه های تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و از اوایل اردیبهشت ماه بیمه سلامت پذیرفته شده و تغییرات قیمت را تحت پوشش قرار می دهند. ب نابراین تغییر قیمت برای همکاران داروساز ملموس

انتهای پیام