اقتصادی

ایران به دنبال حذف دلار از تجارت با همسایگان

رئیس بازار، بانک مرکزی می گوید: بانک مرکزی و دولت با همسایگان خود رابطه جدی دارند.

به گزارش سرخط نیوز، محمد قزلباش در یک برنامه تلویزیونی گفت: در سال های گذشته تحت تاثیر تحریم ها و محدودیت های ارزی، در معاملات تجاری با مشکلات و محدودیت های زیادی مواجه بوده ایم که یکی از مشکلات اصلی آن بحث این بود. تمرکز دلار است.”

وی با بیان اینکه قراردادهای دوجانبه می تواند به کاهش دلار در تجارت خارجی کمک کند، گفت: آنچه بین ایران و روسیه نهایی شد و نماد آن به صورت ریال-روبل ارائه شد، می تواند در آینده برای تجارت با سایر کشورهای همسایه نیز مورد استفاده قرار گیرد. در نظر گرفته شده. کشورهایی مانند عراق، ترکیه و پاکستان بهترین گزینه برای دستیابی به توافقات جدید در این زمینه هستند.

دستیار بازار اعلام کرد: طی چند روز آینده برای تسهیل شرایط مسافران و تجار ایرانی در عراق از نماد ریالی دینار نیز رونمایی می شود.

قزلباش افزود: دولت سعی کرده از برخی ظرفیت ها که مدت هاست استفاده نشده است استفاده کند تا بخشی از مشکلات مربوط به انتقال و نقل و انتقال ارز را کاهش دهد.

بانک مرکزی با اشاره به اهمیت بازار رسمی ارز گفت: در بازارهای غیررسمی امکان اعتماد برای فعالان بسیار کم است اما اگر به سمت بازار رسمی ارز حرکت کنیم قطعا می‌توانیم اعتماد را افزایش دهیم. در میان بخش خصوصی برای دولت نیز کیں کریں بری بیلیکی کیمی را کیم.

انتهای پیام