اقتصادی

بالش‌های مرگ را فراموش نکنیم!

دوشنبه ی دی ماه ۱۴۰۰ ; کر کوتاه بود و گویا و تلخ صبح دود، هوای مه‌گرفته و ۵۹ دودرویی که در جاده بهبهان – رامهرمز تصادف کردند. . . . . . تصادفاتی که برای ما عادی شده‌اند!

هد هم اعلام نظرات کارشناسی یکی از دیگری در دو سه روز اول هر حادثه مثل همیشه، تصادف را برایمان زنده نگه می‌دارد و

اما این بار کمی قضیه متفاوت شد. در هیچ کدام از ۵۹ دودروی این تصادف ایربگ‌ها باز نشدند. هن مم در زمانه های که یرین دقت به وولید خودرو در جهان می شود و نوع نه و امکانات رای آسایش مصرف کنندگان و

زد از این حادثه اولین اظهارنظر درباره بازنشدن ایربگ‌ها را دو روز از رئیس پلیس راهور داشت که اعلام کرد «در این حد ا.

این اظهارات پلیس، واکنش‌های بسیاری را در پی داشت و حتی به ر یسلیس راهور، تشکا تشکر و قدردانی مردم از موضع گیری پلیس نیز ر. در این میان اسماعیل حسینزهی، رئیس نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تهران در اظهاراتی پلیس به عنوان یکی از مقصران اینگونه حوادث برشمرد و گفت: «نه تنها ایربگ، بلکه سایر قطعات خودروهای داخلی نیز کارایی لازم را ندارند و سازمان استاندارد هستند. و پلیس راهور باید نسبت به خرید با متخلفان اقدام نند. یسلیس راهور نباید خودروهایی را که از قابلیت اتصال به آن استفاده کنند، شماره‌گذاری نند. نباید اجازه داد اینگونه سرنوشت انسانها بازی شود.»

سپس سیدجواد حسینیکیا عضو کمیسیون صنایع به نقل از سرخط نیوز گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس موضوع را بازگشایی می‌کنند، خودروهای ایرانی در تصادفات زنجیره‌ای به‌بهان را دنبال می‌کنند و با توجه به اینکه موضوع مطالب مردم است و در اسرع وقت از جایگاه‌های نظارتی مجلس در آن زمان است. ورود کرد.

بتهنی‌کیا با انتقاد از «انحصار بازار خودرو» گفت: وقتی انحصار بازار و تولید خودرو وجود داشته باشد، هواه ناخواه . . . در این صورت، ینین مسائلی به وجود آمد.

در ادامه اظهارنظرهای دو روز اول بعد از حادثه، دبیر هیئت تحقیق و تفصیل از صنعت خودرو در مجلس نیز در مورد بازنشدن ایربگها در تصادف زنجیرهای گفتهبهان بود: شاید به سه صدها یا حتی هزاران نفر قربانی بیتدبیری خودروسازان شده اند. موضوع فقط بازنشدن ایربگ نیست . . .. . . . . . .

. . . . . . . . . . آوان ن را هم مردم باید بپردازند. به همین جهت از قوه قضائیه درخواست می‌کنم به این موضوع ورود پیدا کنند.

. . . . . . . .. .

نماینده مردم نی و استهبان در مجلس یازدهم اظهار کرده بود: طبقاتی که بین خودروساز و خریدار منعقد شده است و مشروط است که خارج از قراردادها بر سر خودروسازان است، شکایات کیفری و طرح دعوای حقوقی نتیجهبخش خواهد بود.

بعد از آن بود که مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو به یک رسانه گفت: باز شدن کیسه هوا (ایربگ) در هنگام تصادف خودرو، ضربه به ضربه، میزان سرعت و زاویه ای که ضربه وارد می کند!

مهدی رحیمی یادآوری کرده بود که کیسه هوای هر خودرو یک جعبه سیاه برای اطلاعات ذخیره شده دارد و ما برای بررسی حادثه بهبهان باید این جعبه های سیاه را بررسی کنیم تا بتوانیم تشخیص دهیم که چرا کیسه هوا عمل نکرده است، زیرا اگر مشخص شود که اشکال از کیسه وجود دارد. . . . . .

ی کهالاخره مقصر بازنشدن ایربگها کیست و رچ در تصادف بهبهان هیچ ایربگی باز نشد و کسی.

خرابی در ایران ضعیف‌ترین خودروها تولید می‌شود و در ورای انحصار موجود، مردم مجبورند از یامین خودروها می‌شوند.

ایرای خودروهای تولید داخل طنزهای تلخی ساخته می‌شود که در آنها فرمان و چهارچرخ حسن می‌شود، صحبت از بگربگ بر.

اینکه بدانیم ایربگ چگونه به سرنشینان خودرو کمک می‌کند، مهم است. در یکی از سایت های خودرویی در تعریف ایربگ آمده است: بالشی اضطراری است که هنگام تصادف از باد می رود. یای هوا از کمربندهای ایمنی، دومین وسیله‌ای بودند که برای افزایش ایمنی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. گرچه که سالها زمان برد تا استانداردهای جهانی و تحقیقات در نقش مثبت کمربند ایمنی برای حفظ سرنشینان از آسیب های بیشتر به تفاهم برسند و استفاده از آن را برای سرنشینان و راننده به قانون کنند. پس از ن نوبت به یای هوا رسید. . . . . . آمار آمار جهانی از ایربگ در خودروها میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات را تا ۶۳ درصد کاهش می‌دهد.

در توضیح نحوه عملکرد ایربگها در زمان تصادف باید مشخص شود که معمولاً هنگام تصادفات جاده ای، چه زمان برخورد با خودرو و چه برخوردی با مانع، خودرو به سرعت و تعداد آنی می شود. . . . . . در صورت استفاده از کمربند ایمنی توسط آن‌ها، احتمال آسیب به پیشانی، چانه و گردن‌شان محدود می‌شود. این آسیب ناشی از برخورد سرنشین با داشبورد و راننده با فرمان است. در این مواقع، کیسه هوای کارایی خود را به رخ میکشد و به موقع، ضربه را متوجه بدنهای بدن می کند که مقاومت می کند و فشار می آورد که بر گردن می کشد و پیشانی می کند که از این خطر می افتد. بته ی ت ه ه ه ه ه ر ر ر ر ر ه‌ت ه‌ت ست ست ست ست ست ست ست ست ایربگهای متنوعی که در برخی از خودروهای مجهز و بهروزتر وجود دارد، تنش، فشار و در واقع یک عامل از تصادفات دیگر را نیز تا حد زیادی نگه داشته و مانع از آسیب شدید سرنشین و راننده می شوند. تصادفاتی که در آن‌ها به اناره‌های خودرو وارد می‌شود.

بنابراین ایربگها در انواع تصادفات به عنوان حفاظی امن بین سرنشین و راننده و قطعات سخت خودروهای مانند شیشه ها، فرمان، داشبورد و غیره قرار می گیرند و در عین حال حرکات غیر ارادی و خارج از کنترل بدن آنها را که باعث ضربه خوردن می شود. محدود می کند.”

یا این توضیح مشخص می‌شود که نبود ایربگ واقعی در خودروهای تولید داخل باعث می‌شود درصد تلفات در همه موارد افزایش داشته باشد.

. . . . .

انتهای پیام