با تلفن همراه خود تست کرونا بگیرید

تست Covid-19 را با دوربین موبایل انجام دهید!

تست Covid-19 را با دوربین موبایل انجام دهید!

این سیستم که توسط دانشمندان دانشگاه سانتا باربارا در کالیفرنیا توسعه یافته و در مجله Jama Network Open منتشر شده است، به تجهیزات ارزان‌تری مانند صفحه داغ با قیمت کمتر از 100 دلار نیاز دارد.

هنگامی که این موارد را در جای خود قرار دادید، هزینه هر آزمون فقط 7 دلار است. این امر آن را به گزینه ای مناسب برای جوامعی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند تبدیل می کند.

روش کار ساده است. برنامه Bacticount ساخته شده توسط دانشمندان را دانلود کنید. بزاق خود را در کیت روی بشقاب داغ قرار دهید و ماده ای را به آن اضافه کنید که باعث شفافیت دوربین گوشی شما می شود. گوشی را روی صفحه داغ نگه دارید و برنامه را فعال کنید.

محلول واکنشی با عوامل ویروسی مانند کوادیم و آنفولانزا ترکیب می شود و رنگ قرمز روشن ایجاد می کند. اپلیکیشن موبایل اندازه ویروس را بر اساس میزان تغییر رنگ بزاق تشخیص می دهد.

این سیستم به اصطلاح بره هوشمند ارزان است و راه اندازی آن آسان است. بنابراین، کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط ​​جایگزین بسیار خوبی برای هدف پروژه برای انجام آزمایش SARS-COV-2 برای قابل اعتماد، کم هزینه و فناوری کم هستند.

اما این روش هنوز نیاز به بررسی بیشتر دارد زیرا اولین مطالعه نمونه کوچکی از 50 فرد علامت دار و نامتقارن در کالیفرنیای جنوبی را مورد بررسی قرار داد. به عبارت دیگر، انتظار نداشته باشید کیت Bacticount به زودی عرضه شود. همچنین این برنامه در حال حاضر فقط برای کار با دوربین موبایل سامسونگ گلکسی اس 9 بهینه شده است.

اما این سیستم امیدوارکننده است و همانطور که آزمایش‌های قبلی نشان داده است، اگر دقت بالا باشد، جایگزین خوبی برای آزمایش کووید-19 خواهد بود که احتمالاً تا پایان سال 2022 به آن نیاز خواهیم داشت.

46

خروج از نسخه موبایل