اقتصادی

بخش خانگی بیش از نیمی از گاز کشور را بلعید!

مدیر مرکز کنترل شرکت دیسپاچینگ شرکت ملی گاز کشور گفت: میزان گاز مصرفی در بخش های خانگی و تجاری در روز سه شنبه 4 فروردین ماه به 455 میلیون متر مکعب در روز رسید.

به گزارش سرخط نیوز، غلامرضا کوشکی، مدیر مرکز کنترل دیسپاچینگ شرکت ملی گاز کشور افزود: سهم صنعت در مصرف گاز کشور تنها 44 درصد است و بر اساس پیش بینی های انجام شده، تغییر چندانی در میزان مصرف گاز کشور نخواهد داشت. مصرف گاز در هفته گذشته.» بخش های مختلفی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: بتوجه به دعما دما در عرض المزید، بترون قطع شهید برنامج غاز در بخشهای و برکیزی بھشهی بہود. در واقع گزارش ها حاکی از آن است که میزان مصرف در بخش خانگی و تجاری طی هفته آینده به 500 میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اگر این به معنای اضافه شدن 10 درصد دیگر به سهم تولید داخلی و تجاری گاز باشد، گفت: پیش بینی می شود این روند تا پایان هفته ثابت بماند. وی درباره مصرف روزانه گاز در بخش‌های مختلف گفت: روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه، بخش خانگی و تجاری ۵۶ درصد، نیروگاه‌ها ۱۹ درصد، صنایع بزرگ ۱۷ درصد و سایر بخش‌ها ۸ درصد از گاز تولیدی کشور را مصرف کردند.

مدیر مرکز کنترل دیسپاچینگ شرکت ملی گاز کشور گفت: با توجه به ورود جبهه سرما به کشور، ظرفیت پایدار تولید گاز در پالایشگاه ها و وضعیت حداکثر مصرف گاز و از در آنجا اولویت شرکت” گاز ایران حفظ استراین استابیر کاز بری بکش هنیبی است، با بادینی با دائنی برکس، ناچار به کنتردن کامی بکش نیاسیتی بهود.

وی همچنین اظهار داشت: AZ İn roo منتظر هموطنان هستم تا مدیریت بهینه مصرف گاز را در محیط کار انجام دهند. به عنوان مثال عدم استفاده از سیستم گرمایشی در فضاها بدون استفاده از آن در طول شبانه روز یکی از دلایل مدیریت مصرف در این زمینه است. مدیرعامل شرکت دیسپاچینگ مرکز کنترل شرکت ملی گاز کشور در پایان سهم تولید گاز جنوب کشور را 92 درصد و سهم مصرف گاز در شمال کشور را 72 درصد اعلام کرد. در هفته پیش رو از همشهریان عزیز می خواهیم ما را در مدیریت مصرف گاز یاری کنند تا انرژی پاک را به اقصی نقاط کشور و تمامی بخش ها برسانیم.

انتهای پیام