علمی و پزشکی

برخورد موشک به بخش تاریک و مرموز ماه

یک موشک از پیش پرتاب شده که انسان می‌رود چینی باشد، قرار بررسی می‌گویند که برخورد آن به ایجاد دهانه‌های با وسعت ۶۶ فوت می‌شود.

مارا موشکی به ماه برخورد خواهد کرد

سر اساس گزارش‌ها، رادار سیستم خورشیدی للستستون در نزدیکی بارستو، یفالیفرنیا قرار مدارگرد شناسایی ماه ناسا (LRO) نیز به بررسی تغییرات در اگزوسفر ماه (لایهای بسیار نازک از گازها) که به دلیل وقوع رخداد ایجاد خواهد شد، خواهد پرداخت و سپس سطح ماه را برای یافتن خود دهانه برخوردی اسکن می کند.

گویا در تاریخ چهارم اسفند، یک هاله فضایی به سطح ماه سقوط خواهد کرد. این شی به سمت مخفی ماه برخورد می کند و سقوط آن از زمین قابل مشاهده نخواهد بود، اما مهمتر از آن است که ما نمیدانیم که فضایی از کجا میآید و متعلق به کیست است. در روز جمعه در ساعت 7: کارشناسان می‌گویند این اولین باری است که یک تکه فضایی به طور تصادفی به سطح ماه برخورد می‌کند.

در ابتدا تصور می‌شد که این فضای بدنه موشک لالکون ۹ ‘Ea این حال اکنون تصور می‌شود که این شی یاایای موشک چینی لانگ مارس 3 سی است که ماموریت Chang’e 5-T1 نن در سال 2014 در آن صورت می‌گیرد. در این مدت بررسی نظرات دانش درباره این شی که به ماه مورد برخورد خواهد بود، ارائه کرده است که در ادامه ضیحوضیح آن را انجام دهد.

موشک “کالکون ۹” است!

سقوط قریب الوقوع این باغ وایی اولین بار در اوایل ماه گذشته ستفا استفاده از نرم افزار ردیابی اجرام نزدیک به زمین گزارش شد. زمانی که این گزارش منتشر شد، این شی به عنوان مرحله دوم موشک “فالکون 9” ساخته شرکت “اسپیسایکس” (SpaceX) متعلق به “ایلان ماسک” شناسایی شد که تاریخ تخمینی پرتاب آن به هفت سال پیش در ماه فوریه سال 2015 بازمی‌گردد. ؛ یمانی که این شرکت هنوز در حالمانی پیشرفت‌های خود بود.

در آن زمان گفته شد یک موشک “فالکون 9” که تقریباً هفت سال قبل به فضا پرتاب شده است، اکنون در مسیر برخورد با ماه قرار دارد و احتمال برخورد آن به قمر زمین در اوایل ماه مارس وجود دارد. “ران “کالکون ۹” از زمان اولین ماموریتش در سال ۲۰۱۵ که هواشناسی ماهواره را با خود به برد، در مداری نامنظم. . . . . . تف آن نوا به اندازه‌های بود که ختوخت کافی برای بازگشت به سیو سیاره زمین را نداشت و انرژی آن برای فرار. بنابراین تحقیقاتی که مدار این موشک را در روز چهارم مارس از مدار ماه می‌گذرد و احتمالاً این موشک است که یک ماه برخورد خ.

مارا موشکی به ماه برخورد خواهد کرد

موشک “لنگ مارچ ۳ سی” است!

با این حال، حدود چند هفته پیش، تجزیه و تحلیل و تحلیل خود را دوباره بررسی کردند و گفتند که این نمی تواند قسمتی از «فالکون 9» باشد، زیرا محموله های حمل میکرده است، مأمور «صدخانه آبوهوای فضای ژرف» (DSCOVR) به قسمت دیگری از منظومه شمسی رفته است. در عوض آهنها دریافتند که این خوشحال ممکن است متعلق به ماموریت “چانگهای 5-T1” (Chang’e 5-T1) باشد. . . . ممین موضوع، نن را به یک نامزد ایده‌آل برای برخورد با ماه تبدیل کرده است.

«گل گری» (Bill Gray) اخترشناسی که نقش مهمی در کشف این برخورد ایفا کرد، ۱۲ فوریه اعلام کرد که در شناسایی موشک اشتباه کرده است. وی در دومین اظهار نظر خود گفت که این موشک می تواند بخشی از موشک “لانگ مارچ چین Long March3C 3C) باشد که طی ماموریت چانگای 5-T1 در ماه اکتبر سال 2014 به سمت ماه پرتاب شد. ماه برد که در سال ۲۰۲۰ نمونه‌هایی از سطح این قمر را به زمین بازگرداند.

یکی از اهداف موسوم به «جیورجینی» نامه‌های به «گری» نوشت و توضیح داد که مسیر حرکت فضایپیمای «DSCOVR» به ماه نزدیک نیست و نن. با این حال، این موشک از نظر منشا آن همچنان در مسیر برخورد با ماه قرار دارد و انتظار میرود در روز چهارم ماه مارس (13 اسفند) در ساعت 7:25 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (15:55 تهران) به نیمه پنهان ماه برخورد کند.

تکذیبن تکذیب کرد!

یا این حال، وزارت خارجه چین اخیراً این ادعاها را تکذیب کرده است. وزارت خارجه چین که اکتشاف فضای چینی چند برنامه دلاری این کشور را یک «متعدانه» خواند که از پایداری طولانی مدت فعالیت ها در فضا حمایت می کند، گفت که این تقویت کننده که ادعا می کند به زودی با سطح ماه برخورد خواهد کرد، قبلا وارد زمین شد. هده و ماملا سوخته و از ن رفته است.

مارا موشکی به ماه برخورد خواهد کرد

. . . . قمر زمین جو بنابراین نمی تواند در برابر برخوردهای فضایی خود محافظت کند و این کار را انجام دهد که باعث ایجاد دهانه برخوردی روی آن می شود. می‌توان پس از برخورد از دهانه ایجاد شده تصویربرداری نند. پیشتر چنین اتفاقاتی رخ داده است بنابراین باید چه چیزی را بکشیم که باید انتظار داشته باشیم که چه چیزی را بکشیم. هده روی ماه ثبت دود و رای بررسی لایه‌های داخلی ماه مورد استفاده قرار گرفتن. لرزه‌های آپولو مدت‌ها ماموش شده‌اند و مشخص نیستند که سطح‌نشین‌های چنگ‌های ۴ قن قادر به ارائه اطلاعات مفید باشند یا. در سال ۲۰۰۹ نیز طی ماموریت LCROSS ناسا فضایپیمایی با برنامه ریزی قبلی به سطح ماه اصابت کرد و از نتایج حاصل از بررسی های من

گیلودگی بیولوژیکی

تا توجه به موارد ذکر شده ایجاد یک دهانه جدید موضوع نگران کننده نیست. در حال حاضر در حدود نیم میلیون دهانه با قطر ۱۰ متر و ر ر روی ماه وجود دارد. موضوعی که نباید نگران آن باشد که ماه را به میکروب های زنده یا مولکول هایی مبتلا کند که ممکن است در آینده به عنوان شواهدی از وجود باستانی در ماه تلقی شوند. بهمین به سایر سیارات را به حداقل برسانند.

ا من موضوع هم از نظر اخلاقی و هم از نظر علمی حائز مهم است. اخلاقی این است که درست نیست که اکوسیستمی باشد که ممکن است در سیارات دیگر وجود داشته باشد را با ارسال موجودات زمینی به آن سیاره در خطر بیاندازیم و از نظر علمی ما میخواهیم شرایط طبیعی سایر سیارات را بررسی کنیم و نباید آنها را با تصورات ایجاد کنیم. ناخواسته به خطر بیاندازیم یا نابود کنیم.

بزرگ‌ترین دستورالعمل‌های کمیته پژوهشی فضایی در سال ۲۰۱۹ رخ داد ا من موجود نیم میلی‌متری می‌تواند در خلاء ننه باشد اما فعال نخواهند بود. . . . . . . . .

46