بین الملل

بلومبرگ: روسیه به اوکراین حمله کرد!

به گزارش خبرگزاري بين الملل فارس، مقامات و رسانه هاي غربي همچنان به گمانه زني درباره «تهاجم اخير» روسيه به اوکراین ادامه مي دهند.

به گزارش نیویورک پست، یک خبرگزاری آمریکایی روز جمعه گزارش داد که روسیه حدود ساعت 4 بعد از ظهر به اوکراین حمله کرده است.

اولگا لوتمن، تحلیلگر روسی به این روزنامه گفت: من به این وب سایت رفتم و اخبار فوری را دیدم، اما با اوکراینی ها در تماس بودم و می دانستم که این درست نیست و من یکی از اولین ها بودم. این شگفت‌انگیز است و این یک حمله بزرگ است و اشتباه بزرگی است که بگوییم این حمله همه را ترساند.»

سخنگوی بلومبرگ گفت:

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز شنبه گفت که کرملین اکنون می تواند به جای «اخبار بلومبرگ» از «اخبار نادرست» استفاده کند. یک مقام روسی هشدار داد: «این نشانه واضحی از جدی بودن وضعیت در زمانی است که اعتراضات بی پایان در واشنگتن، لندن و سایر کشورهای اروپایی در حال وقوع است».

سخنگوی کرملین گفت:

مقامات و رسانه های غربی گفته اند که حمله روسیه به اوکراین در ماه های اخیر مسکو را تحت فشار قرار داده است. در نتیجه این حمله خیالی، آمریکا و متحدانش تحریم های سنگینی را علیه روسیه وضع کرده اند و حضور نظامی این کشور در شرق اروپا را افزایش داده اند.

مقامات دولتی اوکراین، آلمانی ها و حتی رژیم صهیونیستی از جمله ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور این کشور اعلام کرده اند که به حمله قریب الوقوع روسیه اعتقادی ندارند و آمریکا اظهارات نادرستی درباره روسیه می کند. شرق اوکراین برای بازگرداندن مشروعیت فشار بر مسکو.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت که مسکو “در تلاش برای دستیابی به اسناد جعلی” به عنوان بهانه ای برای حمله به اوکراین است. ایالات متحده در ویدئویی که روز جمعه منتشر شد، روسیه را به توطئه برای سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهور این کشور متهم کرد.

او گفت: «وظیفه من این نیست که تصور کنم چرا همتایان غربی ما از وضعیت جدید شگفت زده می شوند. آنها بی دلیل شگفت زده می شوند. البته غالباً از دلیل یا دلایل خلقتشان شگفت زده می شوند».

لاوروف گفت: «برخی از اظهارات وزارت امور خارجه [آمریکا] خواندم که روسیه ویدئوهای جعلی از حمله ادعایی نیروهای اوکراینی به دونباس تهیه کرده است. ماهیت این کابوس که روز به روز بیشتر و بیشتر می شود، برای بسیاری از دانشمندان علوم سیاسی یا کمی با تجربه تر مشخص است.»

انتهای پیام/ م



این را در صفحه اول نشان دهید