بین الملل

بلینکن: توافق با ایران باید پیشبرد امنیت ملی آمریکا را در پی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در سفر به بروکسل از توافق با ایران برای پیشبرد منافع امنیت ملی گفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بلینکن در نشست خبری با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت: در چند هفته گذشته برخی از شکاف ها را برطرف کرده ایم.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: ایران در مورد برخی از درخواست‌های خارج از توافق و غیر مرتبط با توافق ما کوتاهی کرده است، اما قرار نیست به توافقی برسیم که حداقل شرایط ما را برآورده نکند.

بلینکن درباره واکنش ایران به پیشنهادهای اخیر بروکسل برای دستیابی به توافق گفت: واشنگتن تنها در صورتی موافقت می کند که منجر به ارتقای امنیت ملی شود، اما به نظر می رسد آنچه شاهد بودیم کار را به عقب برمی گرداند و جلو نمی رود.

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنه مهه 13 مردادمه تا 17 مرداد ماه در شهر وین برجزا شد. “جوزف بورل” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله ای که در روزنامه “فایننشال تایمز” منتشر شد، گفت. جمهوری اسلامی ایران و آمریکا چندین بار با میانجیگری اتحادیه اروپا پاسخ خود را به متن اتحادیه اروپا رد و تغییر داده اند.

تحلیلگران می گویند عواملی مانند فشار رژیم صهیونیستی، اختلاف با کنگره و مشکلات داخلی آمریکا باعث شده است که دولت در ماه های گذشته تمایلی به بازگشت به توافق نداشته باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی با دبیر ناتو افزود که نیروهای اوکراینی توانستند در میدان نبرد علیه روسیه «پیشرفت واقعی» داشته باشند.

استولتنبرگ همچنین گفت که اگرچه کمپین روسیه در دونباس نتوانسته پیشرفت کند، “جامعه جهانی باید آماده ادامه حمایت از کی یف باشد زیرا انتظار می رود جنگ برای مدت طولانی ادامه یابد.”

انتهای پیام/م




این مطالب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید