تاثیر شفگت‌انگیز و معجزه‌آسای ماده موجود در مخاط گاو

محققان موسسه سلطنتی فناوری KTH یک عامل محافظتی در برابر انتقال HIV و سل ساخته اند. این ژل ضد احتقان 70 درصد در آزمایشات آزمایشگاهی در برابر انتقال HIV و 80 درصد در برابر سل موثر است.

بیشتر بخوانید:

آزمایشات پیشگیرانه بر روی چندین نوع سلول در آزمایشگاه انجام شد. «هونجی یان» (هونجی یان)، محقق مواد بیولوژیکی در مؤسسه سلطنتی فناوری KTH، می‌گوید که نتایج امیدوارکننده این مطالعه این امید را افزایش می‌دهد که وقتی این ژل به عنوان یک محصول در دسترس قرار می‌گیرد، می‌تواند روند نگران‌کننده را معکوس کند. گسترش عفونت های مقاربتی کمک کند

این مایع از موسین (موسین) تولید می‌شود که موسین در بدن انسان نیز تولید می‌شود، اگرچه محققان برای ساخت این هیدروژل از موسین اصلاح‌شده از گاو (گاو) استفاده کرده‌اند.

Hongji در آين باره گفت: پيچيدگي طبيعي مولكول هاي موسين، دليل موثر بودن اين ژل در توقف HIV و سل، بدون خطر عوارض جانبي يا ايجاد مقاومت مانند ساير تركيبات ضد ويروسي است. در بدن من، مولکول‌های موسین می‌توانند به ذرات ویروس متصل شوند و آنها را به دام بیندازند و سپس موسین‌ها از طریق گردش موکوس فعال پاک می‌شوند. Hongjie می گوید، ژل مصنوعی عملکرد خود ترمیم را تکرار می کند، که به شل شدن مخاط و جلوگیری از عفونت کمک می کند.

هونگجی در ادامه افزود: این ژل می تواند به افراد بیشتری کمک کند تا بر سلامت جنسی خود کنترل بیشتری داشته باشند. موسین موجود در ژل مصنوعی همچنین به کاهش فعال شدن سلول های ایمنی کمک می کند. این مهم است زیرا سلول های ایمنی فعال شده و تکثیر HIV را تحریک می کنند.

این پروژه نتیجه گروهی از محققان موسسه سلطنتی فناوری KTH، دانشگاه فنی مونیخ و موسسه کارولینسکا است. تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل خواص ژل مایع توسط “مارتین کرچمر” در دانشگاه فنی مونیخ و آزمایش های ویروسی نیز توسط “رافائل سنا دیز” در موسسه کارولینسکا انجام شد.

5858

خروج از نسخه موبایل