علمی و پزشکی

تشخیص قرار گرفتن در معرض کروناویروس با یک دستگاه پوشیدنی

از آزمایش‌های سریع گرفته تا واکسن‌ها، بسیاری از اختراعات غیرمعمول به ما در کنترل این همه‌گیری کمک کرده‌اند. اگرچه راه‌های زیادی برای تشخیص یک فرد آلوده به ویروس SARS-CoV-2 وجود دارد، اما مهم است که ببینیم چه زمانی و چگونه یک فرد در معرض ویروس قرار می‌گیرد.

انتظار می رود که این شکاف با اختراعات جدید محققان دانشگاه ییل پر شود. این دستگاه Fresh Air Clip نام دارد و برای دریافت ذرات معلق در هوا از هوای اطراف دهان و بینی طراحی شده است.

با یک دستگاه پوشیدنی در معرض ویروس وبا قرار بگیرید

در پایان روز یا چند روز بعد، فرد ویروس را از ظرف بیرون آورده و به آزمایشگاه می فرستد.

آزمایش های متعدد روی این دستگاه نشان داده است که این گیره می تواند به طور موثر ذرات ویروسی را از هوا حذف کند. در یک آزمایش، این کلیپ‌ها برای استفاده در عرض پنج روز به چندین داوطلب داده شد. پنج دستگاه از 62 دستگاه مورد استفاده در برابر ویروس SARS-CoV-2 حساس هستند و آزمایش شده اند.

این مطالعه نشان داد که از پنج گیره، چهار نفر کارگر رستوران و یک نفر بی خانمان بودند. جالب است بدانید که رستوران های سرپوشیده با بار ویروسی بالاتر نسبت به نمونه های دیگر دو عامل مثبت هستند. این نشان دهنده تماس نزدیک با یک یا چند فرد آلوده است.

این دستگاه علاوه بر اندازه گیری سطح ذرات ویروسی قابل تشخیص، به اندازه گیری حجم های پایین نیز حساس است. این نشان می دهد که دستگاه می تواند نه تنها قرار گرفتن در معرض ویروس، بلکه اندازه ذرات ویروس را نیز تشخیص دهد.

بر اساس نظرسنجی Crystal Poll، محققی که روی این دستگاه کار می کند، یکی از جالب ترین کاربردهای این دستگاه ممکن است آزمایش کارایی ونتیلاتور در اتاق بیمار باشد. او به ییل نیوز گفت که علائم SARS-Lam-2 در اتاق های گرمتر بیمارستان پیدا شد.

این دستگاه پوشیدنی اکنون می تواند به عنوان راهی برای نظارت بر محیط های داخلی و تعیین میزان خطرناک بودن آنها استفاده شود. پولت از طریق ایمیل به نیواطلس گفت: «این دستگاه برای تشخیص فردی که چند روز قبل از ظاهر شدن علائم در معرض ویروس بوده است، استفاده خواهد شد.

اللت به نیو اطلس گفت: «کلیپ های هوای تازه یک راه موثر برای تشخیص زودهنگام ویروس هستند.

قدم بزرگ بعدی در توسعه این دستگاه، ایجاد راهی برای این دستگاه برای تشخیص وجود ویروسی مشابه آنچه تشعشعات در حال حاضر در محیط هستند و فوراً فرد را از وجود گاما و ایکس مطلع می کند. – اشعه ها

46