اقتصادی

جزئیات سفر هیات ایرانی به آمریکای لاتین از زبان عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی

. . . . .

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با سرخط نیوز با اشاره به سفر خود با وزیر نفت و کمیسیون انرژی مجلس به آمریکای لاتین، بیان کرد: هفته گذشته رئیس‌جمهور در توسعه انرژی و گسترش همکاری‌های نفتی و انرژی همراه با رئیس کمیسیون انرژی در قالب هیئت شت دو دو دو ه ه ه ی………….. ه ه…………….

. . . . . .ن‌ها در این دیدارها نسبت به مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب نشان می‌دهد. . . . . . در این سفر همچنین دیدارهایی با وزرای نفت و انرژی، امور خارجی و اقتصاد این کشورها داشتیم و در خصوص همکاری‌های چندجانبه در حوزه‌های نفت و انرژی، بانک و بیمه، کشاورزی، تبادل دانش فنی گفتگو می‌کردیم.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در ادامه نیک بیان کرد: در سفر به رئیس جمهور با رئیس مجلس ملی آن کشور و رئیس مجلس شورای اسلامی، نشست و گفت و گو و اعلام کرد که مجلس ایران آماده است تا تجربیات خود را در راستای توسعه روابط بین المجالس و یتویت یتالیت پارلمانی در ایران و کشور نیکاراگوئه در اختیار قرار می دهد و زمینه افزایش همکاری ها را فراهم می کند. تفاهمنامه‌هایی نیز در حوزه‌های اقتصادی و انرژی در ایران و سه رور به امضا رسید. . . . . .

کمیته‌های نفتی تاکید کرد: رئیس‌جمهور توسعه همکاری‌های نفتی بازدید از میادین نفتی تأسیسات و پالایشگاه‌های این کشور کشور ونئلا بزرگترین ذخیره شده نفتی در اوپک و جهان را داراست و باتوجه به ظرفیت های پالایشگاهی که این کشور دارد، می توان پالایش فراسرزمینی را در ونزوئلا انجام داد و در بازار جهانی عرضه کرد.

وی افزود: ای‌تران می‌تواند در زمینه نفت به کوبا نیز ایفای نقش کند. .رمایه‌گذاری در انرژی در کوبا می‌تواند بسیار خوبی برای کشورمان باشد. موفق با روی کار آمدن دولت جدید در نیکاراگوئه نیز ارتباطات دو کشور افزایش یافته و توافقاتی در بخش‌های مختلف اقتصادی از دارو، علوم و فناوری و صنعت صورت گرفته است که ایران در حوزه نفت و انرژی با نیکاراگوئه همکاری داشته باشد.

ی در پایان بیان کرد: ننا زیریم‌ها در حوزه نفت . . . . .

انتهای پیام