علمی و پزشکی

“جیمز وب” برای آغاز یک انقلاب علمی آماده می شود

"جیمز وب" خنک شدن برای شروع یک انقلاب علمی

جان ماتر، برنده جایزه نوبل و ستاره شناس در مرکز پرواز فضایی گدار ناسا، گفت: «تجهیزات تلسکوپ اکنون در حال کاهش است.

مترو که می گوید برای مطالعه انتزاع کهکشان ها، سیارات و اجرام دیگر باید خیلی سرد باشد، اکنون تک فوتون ها در تلسکوپ ها ثبت می شوند. هنوز هیچ تصویر قابل مشاهده ای وجود ندارد، اما امیدواریم به زودی این اتفاق بیفتد.

ماتر در مورد سفر Web Epic برای رسیدن به نقطه ای دور به نام LaGrange Point L2 می گوید: قرار گرفتن در این نقطه به گرانش زیادی نیاز دارد تا تلسکوپ بتواند حرکت کند. چرخش در فضا با حداقل مصرف سوخت.

وی افزود: «در عرض پنج ماه، وب یک برنامه علمی بزرگ را راه‌اندازی می‌کند که تمام جنبه‌های اخترفیزیک را پوشش می‌دهد، اما ابتدا باید یک شروع دقیق داشته باشد.

در حال حاضر یک کار کلیدی برای تعمیر شیشه اصلی با 18 عنصر شش ضلعی انجام می شود. مت توضیح داد: “آنها در حال حاضر مانند 18 تلسکوپ مختلف عمل می کنند، اما به زودی باید مانند یک آینه به اعماق کیهان نگاه کنند.”

او گفت: «ابتدا باید همه 18 تصویر شش ضلعی مختلف را دریافت کنیم، سپس باید بدانیم کدام یک، و سپس شروع به ارسال سفارشات به موتورهای کوچکی کنیم که به مکان مناسب حرکت می کنند. می گوید بده. در نهایت آنها را تنظیم می کنیم تا با دوربین مادون قرمز تصویری زیبا و واضح ایجاد کنیم. سپس باید مطمئن شویم که سه دستگاه دیگر در حالت فوکوس هستند.

حتی یک دستگاه باز نشده یک دستگاه مادون قرمز متوسط ​​است. بنابراین این روند هنوز شروع نشده است. این دستگاه چهار ماه پس از راه اندازی آماده می شود و مابقی دستگاه باید دو ماه پس از عرضه در دسترس باشد. ماتر گفت: “بنابراین ما آماده ایم اولین نتایج خود را در زمستان آینده اعلام کنیم.”

متر می گوید که تصاویر موجود در وب سایت بیشتر در طیف مادون قرمز هستند، بنابراین با تصاویر تلسکوپ فضایی هابل که از طول موج های مادون قرمز متفاوت و نور مرئی استفاده می کند، متفاوت خواهند بود.

او توضیح داد: ما از فروسرخ برای دیدن بین داخل و ابرها استفاده می کنیم، زیرا مادون قرمز به جای پرش، دانه و غبار را پراکنده می کند. بنابراین، به عبارت دیگر، وب می تواند به ابرهای غباری یا کهکشان های غبارآلود که سیارات بالای خورشید را تشکیل می دهند، نگاه کند. این تصاویر زیبا و متنوع خواهند بود.

وب اساساً بر روی منظومه های خورشیدی، مانند مریخ یا ماه مشتری، در دهه 2030 و پس از آن، اهداف رباتیک مانند مریخ یا مشتری متمرکز است. به سیارات نگاه می کند.

مت گفت: «وب نمی تواند پاسخ درستی به ما بدهد، اما می تواند به ما سرنخی بدهد.

وقتی به سیارات روی سطح زمین برای یافتن نشانه‌هایی از حیات نگاه می‌کرد، گفت: «ما انتظار نداریم که با این ناظر اکسیژن ببینیم. خیلی سخت است. ” همچنین برای این کار به دنبال طول موج مناسب نیستیم، بلکه منتظر مشاهده بخار آب در جو سیارات کوچک هستیم.

ماتر در پاسخ به سوال دیگری گفت: وب می‌تواند به شناسایی ستاره‌های این خوشه کمک کند، که به ما کمک می‌کند سن ستارگان و تکامل کیهان را به طور کلی درک کنیم.

سایر مطالعات آتی که او به آنها اشاره می کند شامل بررسی منظومه های خورشیدی جوان در سحابی یا ابرهای گازی و استفاده از ابرنواختر برای ارزیابی میزان انبساط کیهان است.

انتهای پیام/