اقتصادی

دیدار نماینده ایران با دستیار پوتین برای توسعه تجارت

در جلسه شورای سازمان توسعه تجارت ایران و دستیار رئیس جمهوری فدراسیون روسیه بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور تاکید می‌کند.

به گزارش سرخط نیوز، علیرضا پیمان پاک کا کوبیاکف، هیئت رئیسه جمهوری روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در حاشیه نشست بیست و پنجمین مجمع نللللی

همکاری در موضوعاتی مانند خودروسازی، کشتیرانی، ساخت کشتی، فعال سازی کریدور شمال -جنوب، همکاری بانکی و تبادلات ارزی، تولیدات مشترک میان صنایع مادر دو کشور از موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

همچنین پیمان پاک بر آمادگی ایران جهت انعقاد قراردادهای بلند مدت در حوزه میوه و تره بار باهمکاری تاقر بازرگانی ا.

در ادامه کوبیاکف از پیشنهاد پیشنهاد سازمان توسعه تجارت مبنی بر نمایشگاه های مشترک میان شرکت های ایرانی و روس استقبال کرد و گفت: صنعت خودروسازی روسیه با ایران همکاری می کند و ایران می تواند شریک تجاری ما در بازار باشد که به گفته وال است. استریت ژورنال شرکت های غربی بازار 100 میلیارد دلاری نن را رها کرده اند.

بر اساس گزارش سازمان توسعه تجارت، در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سنت‌پترزبورگ تفاهم‌نامه ایجاد مرکز بازرگانی ایران و روسیه با مرکزیت سنت پترزبروگ و تهران با عنوان «نوا-پارس» با حضور علیرضا پیمان پاک (رییس سازمان توسعه و تجارت جمهوری اسلامی ایران)، کاظم جلالی (سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه) و کریل والنتینوویچ پولیاکوف (معاون استاندار سن‌پترزبورگ)، گریگوریف اوگنی دیمیتریویچ (رییس کمیته روابط خارجی دولت سنت پترزبورگ) و آپلسنین دیمتری ولادیمیرویچ (مسئول ایران و امضای کمیته روابط خارجی دولت سنت) رسید.

با راه اندازی این مرکز، توسعه تجارت متقابل بین ایران و روسیه در حوزه تامین تجهیزات نفت و گاز، محصولات مهندسی حمل و نقل، ماشین سازی، کشتی سازی، تجهیزات الکترونیکی، طراحی و ساخت انرژی، ایجاد پایگاه تعمیرات تجهیزات عرضه شده، اورزی، صنایع غذایی، داروسازی و ساختمانی در دستور کار قرار می‌گیرند.

توسعه‌های تجاری-اقتصادی و سرمایه‌گذاری در پیش‌ران و اولویت‌دار بین شرکت‌ها، سازمان‌ها و تولید ایران و روسیه، حمایت و کمک در ایجاد ارتباطات تجاری مستقیم بین کارآفرینان روسیه و ایران، ایجاد ساز و کار مناسب در جهت ایجاد مراودات مالی شرکت‌های مستقر در طرفین، راه‌اندازی پورتال‌های اینترنتی معرفی پنانسیل‌های تجاری ایران به روسیه و بلعکس، جستجو در جهت توسعه پروژه کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب به منظور مکان‌یابی در ترانزیت کالا بین دو کشور، ایجاد کلیه زیرساخت‌های لازم برای نیاز به مرکز. حضور بانک و بیمه ایرانی و روسی در مرکز، ایجاد واحد نمایشگاهی در جهت نمایش درآوردن نمایشگاه های طرفین در کشور مقابل و همچینن مراکز فرهنگی در محدوده طرفین از مجموعه پروژه های راه اندازی مرکز بازرگانی ایران و روسیه ذکر شده است.

در این مراسم رئیس سازمان توسعه و تجارت جمهوری اسلامی ایران راه اندازی این مرکز را فصدیدی از کمکاری بین شرکت های ایران و

پمان پاک اجرای تفاهم نامه لغو روادید گروهی نن دو وور را که به امضا رسید را راهی برای وو گردشگری در

انتهای پیام