علمی و پزشکی

رشد سلول‌های قلب با فناوری واکسن‌های جدید

سرخط نیوز/ خراسان رضوی دکتر کالج ننگ لندن به نووری واکسن‌های mRNA کوید -۱۹ روی آورده‌اند تا اولین درمان سکته بیلبی معکوسی‌کننده آسیب را ایجاد کند. زنان از mRNA برای ارائه دستورالعمل‌های ژنتیکی درمانی‌های خاص به بلب آسیب‌دیده خوک

به گزارش فریتینک، مائورو جیاکا، سرپرست گروه تحقیق گفت: ما دقیقاً از همان فناوری واکسن‌های فایزر و مدرن برای تزریق میکرو RNA به قلب استفاده می‌کنیم، به سلول‌های قلب بازمانده می‌رسیم و تکثیر آنها را افزایش می‌دهند. سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های مرده می‌شوند و بیمار به جای ایجاد مم، بافت عضلانی وجود دارد.

من در حال روی آوردن به همان فناوری پشت واکسنهای فایزر و مدرنا هستند تا اولین داروی

با توجه به این که بیماری‌های قلبی علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است، سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که ۱۷.۹ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ بر اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست داده‌اند که تقریباً یک سوم کل مرگ‌ومیرها را شامل می‌شود. از این تعداد، 85 درصد در نهایت بر اثر تأثیر قلبی و سکته بان باختند.

همله قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون به قسمت‌هایی از قلب مسدود می‌شود که نشان‌دهنده نمایش یا کلسترول است. سلول‌های ماهیچه‌های قلب، نیروگاه‌های کوچک شگفت‌انگیز که در تمام طول زندگی‌تان به تپش نمی‌روند، تاب‌هایی که نمی‌توانند کار کنند و نمی‌توانند. همه ما با تعداد مشخصی از سلول‌های عضلانی در قلب خود به دنیا می‌آییم و دقیقاً همان سلول‌هایی هستند که آن‌ها مردند. در واقع قلب هیچ قدرتی برای ترمیم پس از حمله قلبی ندارد.

برای توسعه درمان حملات، بیماری به mRNA روی آوردند که دستورالعمل‌های ایجاد را به ولول می‌دهد. در حالی که واکسن‌های فایزر و مدرن به سلول‌ها دستور می‌دهند که اسپری‌کننده‌های سارس-کوو-2 را تولید کنند و سیستم ایمنی بدن را در برابر پروتئین‌های تقویت‌کننده، همان فناوری می‌توانند با انتقال کدهای گیاهی که ویروس‌های جدید را تحریک می‌کنند، درمان احتمالی حمله کنند. بیلبی را ارائه کند.

در آزمایشی روی خوک‌ها (تقریبا نزدیک با انسان)، سلول‌های mRNA سلول‌های قلبی جدید را حرکت می‌کنند تا از حمله‌های قلبی ایجاد کنند، بافت‌های آسیب‌دیده را بازسازی کرده و به جای زخم، عضله جدید و کاربردی ایجاد کند.

R یارگیری mRNA به روش «ردیابی ژنتیکی» نامیده شده است که به دلیل نحوه ردیابی پیشرفت mRNA نامیده می شود.

آن نن یکرای ایجاد واکسن‌هایی برای پاتوژن‌هایی مانند ایدز، ابولا، مالاریا همچنین سرطان‌ها و بیماری‌های خودایمنی و

بررسی‌ها از mRNA برای ارسال دستورالعمل‌های مربوط به بیماری‌های خاص به قلب آسیب‌دیده خوک استفاده می‌کنند که عثاعث رشد سلوا است. در حالی که درمان حمله قلبی تنها در قلب با موفقیت آزمایش شده این گروه امیدوار است

انتهای پیام