اقتصادی

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری بن سلمان در روسیه پیش از جنگ اوکراین

بر اساس رابوتی از وال استریت مجله، صندوق خزانه داری کل عربستان سعودی قبل از حمله روسیه به اوکراین، 2 میلیارد دلار در دارایی های روسیه سرمایه گذاری کرد.

به گزارش سرخط نیوز، “صندوق سرمایه گذاری عمومی” که تحت مدیریت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است، بر دارایی های 600 میلیارد دلاری نظارت دارد. در حالی که معمولا جزئیات مربوط به سرمایه گذاری های این صندوق پوشش داده نمی شود، اطلاعیه فروش اوراق بدهی اعلام شده است.

بر اساس اطلاعاتی که روزنامه و استریت ژورنال مشاهده کردند، صندوق سرمایه گذاری عمومی به نام PIAF 2 میلیارد دلار در بخش های زیرساخت، تولید، لجستیک و خرده فروشی روسیه سرمایه گذاری کرده است. این بخشی از توافق قبلی با روسیه است.

در سال 2015، PF اعلام کرد که طی 5 سال آینده 10 میلیارد دلار در صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه سرمایه گذاری خواهد کرد.

با این حال، صندوق ثروت دولتی عربستان اعلام کرد که درآمد حاصل از فروش اوراق بدهی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در روسیه استفاده نمی‌شود و دلیل این امر «تضاد مستمر روسیه و اوکراین و اقدامات تحریم‌های بین‌المللی علیه آنها» است. صندوق روسیه است.

بر اساس این اطلاعیه، این بودجه به جای آن برای پروژه های انرژی های تجدیدپذیر و سبز در نظر گرفته شده است.

ماه گذشته، یک صندوق جداگانه سعودی آخرین سرمایه گذاری خود در روسیه را فاش کرد. پرونده های نظارتی نشان می دهد که هلدینگ پادشاهی عربستان سعودی که تحت کنترل شاهزاده میلیاردر ولید بن طلال است، بین فوریه تا مارس سال جاری بیش از 500 میلیون دلار در شرکت های بزرگ انرژی روسیه سرمایه گذاری کرده است.

این شامل 365 میلیون دلار در سپرده معوق گازپروم، 52 میلیون دلار در سپرده معوقه روسنفت و 109 میلیون دلار در سپرده معوقه لوکاویل در ایالات متحده است.

انتهای پیام