سریع ترین روش تشخیص کووید 19 ابداع شد

جرياني که کويد -19 را به سرعت تشخيص مي‌دهد

پژوهشگران در این پروژه، حسگر رشد را ابداع کرده‌اند که به آماده‌سازی نمونه نیازی ندارد و کمترین میزان رتج را می‌طلبد. در حسگر با داشتن چنین قابلیت‌هایی، بیشتر قابل توجه به روش‌های آزمایشی برای آزمایش‌های ویژه است.

یش ابان برمان “(Ishan Barman) ، استادیار مهندسی مکانیک دانشگاه جانز هاپکینز و از پژوهشگران این پروژه گفت: نکته کلیدی این است که این روش، به مواد شیمیایی مانند برچسب‌های مولکولی یا عملکردی‌سازی پادتن نیازی ندارد. ابن معناست که این را در نهایت می‌توان در دستگاه‌های پوشیدنی استفاده کرد.

. . . . .

یشمایش «کاجینش زنجیرهای پلیمراز» (PCR) . . . . .

جر جدید پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز، سیتاسیت آزمایش PCR و سرعت آزمایش آنتی‌ژن را دارد. در آزمایش ابتدایی، 92 درصد دقت را برای تشخیص وروناویروس در نمونه های بزاق نشان داد و نتایج آن نتایج آزمایش PC یمچنین این حسگر، موفقیت قابل توجهی را در تشخیص ویروس‌های ویروسی دیگر از جمله “ویروس آنفلوانزای زیرگروه H1N1” و “زیکا” (Zika)’s.

ی حسگناب‌سازی ارتقایافته سطحی رامان “(SERS) و ماشینی ارائه شده است. از این حسگر می‌توان آزمایشی را در قالب تراشه‌های یک رار مصرف و روی سطح صاف اا قاطعیت استفاده کرد.

ملید موفقیت آن روش، اناوری موسوم به “FEMIA” است د ر آزمایشگاه “دیوید گراسیاس” (David Gracias) در این روش نمونه بزاق روی ماده قرار می گیرد و با کمک روش بینابنمایی ارتقایافته سطحی رامان که از نور لیزر برای بررسی نحوه ارتعاش مولکولهای نمونه بررسی استفاده می کند، تجزیه و تحلیل می شود.

در آنجا که فناوری نانوساختاربندی‌شده FEMIA سیگ ننال رامان ویروس را به میزان قابل توجهی افزایش می‌کند، این سیستمی‌تر حضر یور ویرو است. حتی اگر تنها کمی در نمونه وجود داشته باشد. یکی دیگر از نوآوری‌های مهم این سیستم، استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته ماشینی برای شناسایی نشانه‌های بسیار کوچک در داده‌های آزمایش است که به پژوهشگران امکان می‌دهند تا وجود ویروس و تراکم آن را دقیقا مشخص کنند.

“دبادرتا پاریا” (Debadrita Paria)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: تشخیص نوری بدون برچسب همراه ماشینی، به ما امکان می دهد تا یک پلتفرم واحد داشته باشد که می تواند تعدادی از ویروس ها را با کشف و گزینش پذیرایی بیشتر و آزمایش بسیار سریع انجام دهد. ند.

ماده حسگر را می‌توان روی هر نوع سطحی قرار داد. از دستگیره و ورودی ساختمان گرفته ماسک و منسوجات.

گراسیاس گفت: با استفاده از این فناوری نانو، به تولید حسگرهای بسیار دقیق، قابل تنظیم و شناسایی برای تشخیص کووید19 دستهایم که هم صفت و هم پایدار هستند و نه تنها برای استفاده روی حسگرهای مبتنی بر تراشه، بلکه برای ابزارهای پوشیدنی. نیز مهم به شماره می‌روند.

. . . . .

گفتارمان گفت: پلتفرم ما از پاندمی کنونی کوید -۱۹ فراتر می‌رود. ما می‌توانیم از آن برای تشخیص ویروس‌های متفاوت استفاده کنیم. به ونوان نمونه می‌توانیم آن را برای تفکیک دردن ویروسیروس از ویروس آنفلوانزای این یک معضل بزرگ است که با استفاده از آزمایش های سریع قابل تشخیص نیست.

این گروه پژوهشی به ادامه بررسی خود کار نن تا کاربرد این نووری را با استفاده

See more from “نانو حروف” به چاپ رسید.

46

خروج از نسخه موبایل