علمی و پزشکی

علائم ابتلا به سویه جدید کرونا XE را بشناسید

به گزارش شفاف، چندین نوع ترکیبی از امیکرون‌ها که BA.1 و BA.2 را با نام XE در کشور کشف کرده‌اند، با حدود 10 درصد سرعت بیشتر (نه برابر فقط 9/6 درصد سرعت بیشتر) همراه است. .

طبق گزارش دفتر آمار ملی انگلستان (ONS) فقط در پایان هفته گذشته 5 میلیون مورد جدید اتفاق افتاد.

گفت‌وگویی حسا حسن رودگری، هیئت و هیئت یلمی مرکز تحقیقات ژنومیک علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر پژوهش سازمان نظام پزشکی رور پیرامون جهش یدید.

فز یش درصدی سرعت انتقال سویه XE ورونا

ک ورونا به نام XE تف تیاوتی سا سویه‌های قبلی دارد و در چه هورهایی گزارش شده است؟

رودگری: نوع جدید XE یک جهش ناشی از نوترکیب شدن BA. . . . . Eاکنون XE جر مجموعه امیکرون می‌شود. اگر آن رفتار به ویژه در شدت بیماری یا تظاهرات بالینی نمی شود. ز نار آژانس امنیت سلامت انگلستان (UKHSCA) . . . . .

در سایر کشور‌ها نیز افزایش می‌یابد در موارد جدید ناشی از امیکرون BA.2 وجود دارد. اما اثری از XE نیست. در ن که اخیرا قرنطینه شدیدی در شانگهای انجام داد. یک زیرگروه جدید به نام BA. ستندوستان هم مدعی کشف یک مورد XE در بمبئی شده است.

افزایش ۷ درصدی بستری‌های گیاهان با جهش XE

جهش XE چه میزان بستری و مرگ و میر را افزایش داده است؟

رودگری: به روز جهش جدید، ثبت رکورد در تاریخ پاندمی کشور دنبال انگلیس که افزایش ۷ درصدی در بستری‌ها همراه بود. میزان مرگ میر جهشی نشان نمی‌دهد که می‌تواند از تاثیر پوشش و درمان واکسین باشد. . . . . . . . . . . گفته می‌شود این افزایش بیشتر به دلیل برداشتن موارد شدید بهداشتی و قرنطینه‌ها بوده است و محصول نوع BA2 است. یا همان Stealth است.

بتلائم به جهش XE صنعت

بتلائم چه تفاوتی در جهش XE با سویه های قبلی دارد؟

رودگری: در حال حاضر گزارشی از تفاوت XE از نظر علائم بالینی و بیماری شدید با امیکرون رایج نیست و هر دو شبیه به سرماخوردگی با آبریز بینی، عطسه و عطر و طعم گلودرد همراه هستند که این نوع گیاهی طبیعی است که تب سرفه و فقدانایی / چشایی از علائم شایعش بود. NHS انگلستان علائم عمومی و شایع کووید 19 را به تازگی به کمی هیجان زده و آن را مجموع 9 نشانه ارتقاء می دهد که شامل تنگی نفس، احساس یا بی حالی شدید، درد بدن، سردرد، گلودرد، بینی کیپ یا آبریزش بینی، کاهش است. اشتها، اسهال، تهوع و استفراغ است.

ستاد مرکزی برای توسعه از XE یعریع تزریق دوز چهارم در گروه های پر خطر و بازگشایی مطابق با الگوی بیماری

در شرایط فعلی برای مقابله یا حذف از تصمیم به سویه XE باید چه اقدامی انجام داد؟

رودگری: در مجموع اطلاعات موجود واریانت XE خطندان خطرناک نیست و پدیده نوترکیبی قبلاً مکررا اتفاق افتاده و باز هم می‌افتد. تلت این که ما واریانت جدید را XE می‌نامیم؛ ست ست قب زل از Xn XA XB ، XC و XD را داشتیم و هیچ نگران کننده نبودند ، حتی یهویه نوترکیب XD که باعث ترکیب انواع خطرن می شود.

نتیجه میگیریم که اولا بهتر است از ایجاد جو وحشت بی مورد در نوع XE معتاد شود. چون نه اعلام شده و نه الزاماً خطرناک‌تر است و ثانیا بدانیم که موج جدید در اروپا و آسیا به دلیل نوع BA.2 ام ر ز جانبی به دلیل کاهش میزان تست‌های تشخیصی PCR، امارهای موجود را نمی‌توان بیان کرد میزان واقعی گسترش موج جدید دانست. چر نند به لطف واکسیناسیون و همچنین تغییر ژنتیکی شدید در بیماری، تدت علائم بالینی، درگیری ریوی. بته انوان این ویروس در ارائه انواع نوترکیب جا جدید از خود نوز یک مامل خطرزا و ترس آفرین است.

از افزایش استفاده از خدماتی را در برخی از کشورهایی که محدودیت ها برداشته اند، می توانم درسی داشته باشم که باید کاهش یابد به خصوص استفاده از خدمات ماسک، بازگشایی ها و خدمات عمومی و مدارس ابتدایی و طبق محاسبات اپیدمیست ها باشند. . . . . . هر چه از نوع امیکرون کمتر کشنده باشد.

اکنون به نظر می رسد که ستاد ملی مقابله با تعیین جدول زمان بندی منطبق بر رفتار در کشور و مناطق مختلف آن را بر اساس شدت گسترش بیماری و فاکتورهای منطقه ای، برای بازگشایی ها و فعالیت های اجتماعی ارائه می دهد و البته باید دوز چهارم را نیز دریافت کند. .روه‌های سنی پرخطرتر یا بیماری‌های خاص تسریع کرد.

از: باشگاه خبرنگاران