عینکی برای ناشنوایان ! – سرخط نیوز

عینک های مجهز به دوربینامی را دیده ایم که به نابینایان می گویند چه نگاه می کنند. لنز جدیدی به نام «صدا» با لنز قبلی کمی متفاوت است، زیرا این لنز مجهز به میکروفونی است که متن مکالمات دیگران را نمایش می دهد.

این شیشه ها که در کشور اسلوونی طراحی شده اند در حال حاضر به عنوان نمونه های پایه ارائه می شوند. این عینک که دارای میکروفون حذف نویز در جلو است، مجهز به صفحه نمایش مشابه عینک گوگل، پردازنده مبتنی بر اندروید، صفحه نمایش لمسی برای کنترل عملکرد و باتری لیتیوم پلیمری است. آنها به عنوان پیش فرض با لنزهای شفاف ارائه می شوند.

به گفته طراحان، فناوری Voicee قادر است فردی که در حال صحبت کردن است را به صورت متن به کاربر ارائه دهد.

این عینک بدون هیچ ساپورت دیگری کار می کند، به یکی از پنج زبانی که تاکنون در نظر گرفته شده قابل تنظیم است و گفته می شود وزن آن کمتر از 100 گرم است. گزارش ها نشان می دهد که با یک بار شارژ باتری می توان بیش از 24 ساعت از آن استفاده کرد.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه های دیگر عبارتند از صفحه نمایش واقعیت افزوده “LTCCS” که نتوانست به هدف خود برای تامین مالی خود دست یابد. مثال دیگر “TransscribeGlass” است که در حال حاضر در حال توسعه است. مثال سوم، برنامه توسط “گوگل گلس” ارائه شده است. اگرچه لازم است که بلندگو با تلفن هوشمند اندروید ارتباط برقرار کند.

عینک ویس با قیمتی در حدود 540 دلار موجود است. اگر این لیوان به مرحله تولید برسد با قیمت 675 دلار به فروش می رسد.

خروج از نسخه موبایل