بین الملل

موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز محدوده امامزاده داوود حل می‌شود/ هر کجا اعمال قانون کرده‌ایم خسارت‌ کمتری دیده‌ایم

استان تهران:

استاندار تهران از کشته شدن 44 نفر و خسارت 4000 میلیارد تومانی در کل استان تهران ناشی از سیل اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آنا، محسن منصوری استاندار تهران از کشته شدن 44 نفر و خسارت 4000 میلیارد تومانی در کل استان تهران بر اثر سیل اخیر خبر داد.

منصوری درباره تعداد تلفات و میزان خسارت سیل در استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: 44 نفر در کل استان تهران جان خود را از دست دادند و بیشترین آمار مربوط به امامزاده داوود بود که 23 نفر جان باختند. البته این آمار هنوز قطعی نیست زیرا بررسی همچنان ادامه دارد بنابراین امکان تغییر این آمار وجود دارد.

استاندارد تهران افزود: در فیروزکوه نیز امار کتینی فوت 15 نفر از آز است که به همه جانبکتگان میگیم. روند خدمات رسانی همچنان ادامه دارد و بازسازی و بهسازی محوطه آغاز شده است اما در امامزاده داوود اقدام عملی نداریم زیرا عملیات امداد و نجات و جمع آوری گل ها به پایان رسیده است اما بسیاری از مغازه ها انجام شده است. بر بستر و حاشیه رودخانه ساخته شده است.

وی افزود: تمام مغازه هایی که در بستر رودخانه ساخته شده است باید تخریب شود. مقام قضایی وارد این مشکل شد و دستور تخریب آن را داد. بنابراین در کوتاه ترین زمان ممکن باید بستر رودخانه آزاد شود و با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد قانونی شود. در این میان عده ای خلع ید شده و اراضی دولتی خلع ید شده و عده ای مجوزهای قانونی گرفته اند تا خسارات آنها جبران شود و حتی در صورت لزوم تصرف شود.

تمعم ساختُوسازهای غیرمجاز رمینی امامزاداد داوود هل می شود

منصوری تاکید کرد: در مورد سیل فقط دستگاه های مربوطه مشخص می شود که بستر رودخانه در منطقه آزاد شود. مصمم هستیم مبحث ساخت و سازهای بدون پروانه در داخل امامزاده داوود را حل کنیم اما این کار به شیوه و روش خودمان صورت می گیرد. البته در دربند، درکه و جاجرود نیز چنین مشکلاتی داریم، اما هر جا که ایستاده ایم و طبق قانون عمل می کنیم، آسیب کمتری در وقوع تصادفات دیده ایم. مانند دماوند که در سیل اخیر کمترین تلفات را داشت، زیرا اخیراً با سازه های غیرمجاز برخورد کردند.

استان تهران در شباسود دانشگاه‌های وارد شده در آن آن سیل گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که مجموع خسارت کل استان تهران در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌ها، منازل مردم و… حدود 4000 میلیارد تومان بوده است که البته این رقم در کل استان تهران است. هنوز در حال تکمیل است؛ اما برخی از این آسیب ها جنبه فوری دارند و باید هر چه زودتر کار را آغاز کرد.

انتهای پیام/4129/