بین الملل

وزیر خارجه انگلیس در فکر سفر به مسکو

احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که با مقامات روسیه برای گفتگو درباره اوکراین به مسکو خواهد رفت.

به گزارش سرخط نیوز اکسپرس، منابع نزدیک به وزارت خارجه بریتانیا می گویند که لیز ترز وزیر امور خارجه در حال برنامه ریزی برای سفری اعلام نشده به مسکو است تا خواستار پایان دادن به حملات “غیر منطقی” روسیه به اوکراین شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در جریان سفر لیز تراس 46 ساله به مسکو، امیدوار بود که با همتای کرملین خود در مورد ترس از حمله به اوکراین گفتگو کند.

یک منبع دولتی به تایمز گفت که این سفر ممکن است در اوایل ماه آینده انجام شود اما هنوز هیچ برنامه ای برای آن انجام نشده است.

یک منبع نزدیک به این اجلاس گفت: این سفر نیازمند الزامات زیادی است، اما وزیر امور خارجه علاقه مند به این سفر است و اگر زمان آن فرا برسد و ما را در رسیدن به هدف یاری کند، آن را جدی خواهد گرفت.

اگر تراس در حال حرکت باشد، اولین وزیر خارجه خواهد بود که از بوریس جانسون 57 ساله در سال 2017 سفر می کند. اعتقاد بر این است که مسکو خواهان پایان دادن به حملات غیرضروری به کیف است.

تراس در 6 ژانویه 2010 به خانه مشترک المنافع گفت: “بریتانیا یکی از اولین کشورهایی بود که 30 سال پیش اوکراین را به رسمیت شناخت و تعهد ما به اوکراین امروز تزلزل ناپذیر است.” ما در کنار دوستمان در مقابل بازیگران دشمن ایستاده ایم. ما انتظار داریم دموکراسی در مرزهای آزادی در شرق اروپا و سراسر جهان باشد.

انتهای پیام/