بین الملل

وقوع زمین‌لرزه نزدیک تاسیسات هسته‌ای کره شمالی

به گزارش خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، منابع رسانه ای از وقوع این زمین لرزه در نزدیکی تاسیسات هسته ای کره شمالی خبر دادند.

خبرگزاری «یونهاپ» اعلام کرد که سطح زمین روز یکشنبه در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای کره شمالی به 2 ریشتر روز رسیده است.

به گفته اداره هواشناسی کره جنوبی، این زمین در 38 کیلومتری شمال کیلجو، استان هامگیونگ شمالی، در ساعت 3:21 بامداد به وقت محلی است. مرکز زمین لرزه طبیعی این زمین ۱۱ کیلومتر عمق دارد. ۶ زمین زیمین سنگین کیلجو، مکان سایت انگلیسی در پونگی-ری در ماه های فوریه و مارس رها داد. این مرکز در اوایل دهه 2000 تاسیس شد.

وقوع زلزله در کره شمالی معمولا از سوی محافل غربی با جدیت دنبال می شود زیرا سعی می کنند آن را به آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ مرتبط کنند.

احتمال انجام هفتمین آزمایش اتمی کره شمالی طی چند روز یا هفته آینده، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن هشدارهای تهدیدآمیزی علیه این کشور داده اند.

در این زمینه دستیاران وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن به کره شمالی هشدار داده اند که از اقدامات تحریک آمیز بیشتر خودداری کند و هشدار داده اند که تکمیل آزمایش هسته ای واکنش بی سابقه این سه کشور را در پی خواهد داشت.

«وندی شارما» دستیار وزیر خارجه آمریکا، «چو هیون ونگ» دستیار وزیر خارجه کره جنوبی و «تاکای موری» دستیار وزیر خارجه ژاپن اخیرا در توکیو نشستی را برای بررسی تحولات منطقه ای و وضعیت امنیتی اطراف شمال برگزار کردند. کشور کره.

این سه دیپلمات با درخواست کره شمالی برای پرهیز از اقدامات تحریک آمیز بیشتر هشدار دادند که پایان این آزمایش واکنش های هسته ای بی سابقه ای از سوی این سه کشور به همراه خواهد داشت (جزئیات بیشتر).

31




این مطالب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید