علمی و پزشکیبرترین های کسب و کار

5 قانون طلایی برای تغذیه سالم به گفته یک پزشک و یک RD

من بر این باورم که اگر از توله سگ ها، آووکادو یا آهنگ های تیلور سوئیفت صحبت نمی کنیم، به خصوص وقتی صحبت از تغذیه سالم به میان می آید. نه، منظورم غذای کمتر نیست، منظورم عارضه کمتر است. گرفتار شدن در تمام برنامه‌های غذایی مختلف می‌تواند فوق‌العاده آسان باشد، و من این را به عنوان کسی می‌گویم که در رژیم غذایی پالئو، کتو، گیاه‌خواری، گیاهی، غذای خام، ماکروبیوتیک و احتمالاً 12 نوع رژیم غذایی دیگر مصرف کرده است. طول عمر او گیج کننده است. بهترین جراح پلاستیک

برای دانستن نحوه غذا خوردن، از بین بردن همه صحبت‌ها سخت است، چیزی که در یک رویداد Well+Good TALK به آن اشاره شد. کاتلین اسمیت، مدیر عامل شرکت Simple Mills، گفت: «این نباید آنقدر پیچیده باشد. “بنابراین در حالی که سر و صدای زیادی وجود دارد، در واقع چیزهای زیادی وجود دارد که ما می دانیم به خوبی کار می کنند. در واقع آنقدرها هم مرموز نیست.” یا حداقل، نباید باشد.

در اینجا، پنج نکته اصلی که در مورد تغذیه سالم ساده از اسمیت، بریژیت زیتلین، RD، و رووینی ویجتیلاکا، MD آموختیم، آورده شده است.

  1. مواد ساده (به طور ایده آل از غذاهای کامل) بهتر است

اسمیت می‌گوید: «به خوردن مواد ساده‌ای فکر کنید که می‌توانید تلفظ کنید و خودتان و بدنتان می‌دانید. دکتر ویجتیلاکا بیان کرد: سعی کنید غذاهای کامل با کمترین مواد تشکیل دهنده بخورید. “در حالت ایده آل چیزی است که بسته بندی نشده باشد. و من متوجه شدم، همه ما مشغول هستیم! اما در یک دنیای عالی، این می تواند غذایی باشد که هیچ بسته بندی نداشته باشد.”

غذاهای بسته بندی شده اساساً به احتمال زیاد به شدت فرآوری می شوند – پخته، تصفیه شده و با افزودنی ها و مواد دیگر دستکاری می شوند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند – و رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده به طور مداوم با نتایج بد سلامتی مرتبط است.

اساساً غذاها را به شکل کامل انتخاب کنید. و اگر یک غذای کامل نیست، لیست مواد تشکیل دهنده را اسکن کنید. مواد ساده، کم و قابل تلفظ بهتر هستند (همانطور که این میان وعده های کم فرآوری شده و گزینه های یخ زده).

  1. گیاهان = خوب

اسمیت گفت: «به خوردن گیاهان بیشتر فکر کنید. بله، واقعاً به همین سادگی است. USDA توصیه می کند که برای به دست آوردن فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی روزانه حداقل دو و نیم فنجان سبزیجات و یک و نیم تا دو فنجان میوه بخوریم. رژیم های غذایی که سرشار از گیاهان هستند با فواید سلامتی فراوانی از بهبود سلامت قلب گرفته تا کاهش خطر مرگ و میر مرتبط است.

زیتلین اضافه کرد که همه ما می توانیم صبر کنیم تا چیزهای بیشتری به بشقاب هایمان اضافه کنیم. او گفت: “اگر شما کسی هستید که [گیاهان] زیادی می‌خورد، عالی است، شاید بخواهید سهم خود را دو برابر کنید.” اگر تمایل دارید سبزیجات را کم مصرف کنید، «به سه برابر کردن آن فکر کنید». او گفت: شما می توانید این کار را به روش های زیادی انجام دهید، او گفت: خام در سالاد، به عنوان خامه، بریان، کبابی، سرخ شده. اصولاً هر راهی که دوست دارید سبزیجات بخورید چیز خوبی است.

  1. غذا باید شادی بخش باشد (و نه استرس زا)

زیتلین گفت: غذا باید لذت بخش باشد. “شما باید چیزی را بخورید که دوست دارید بخورید و بخورید.” این توصیه هنگام انتخاب غذاهای سالم که می‌خواهید در اولویت قرار دهید (اگر از آن متنفرید، خود را مجبور به خوردن کلم پیچ کنید!) و تصمیم گیری برای خوردن چه دسری مهم است. وقتی می‌خواهید یک کوکی شکلاتی چیپسی می‌خواهید، آن را نیز داشته باشید. غذا و تغذیه و تغذیه خود به هر دو صورت می‌شود.

و زمانی که یک غذا یا یک روش غذا خوردن به آن سطل نمی خورد، زیتلین گفت که ارزش لازم را دارد. “اگر شما را تغذیه نمی کند و باعث می شود شما را تحریک کند، برنامه مناسبی برای شما نیست.” بخوانید: احساس محرومیت چیزی نیست.

  1. یک برنامه غذایی پیدا کنید که واقعاً بتوانید از آن پیروی کنید

وقتی نوبت به انتخاب یک برنامه غذایی می‌رسد، Zeitlin این را می‌گوید: “اگر به نظر مجازات ظالمانه و غیرعادی می‌رسد، نباید آن را انجام دهید.” او از مردم خواست تا در نظر داشته باشند که آیا یک برنامه غذایی مشخص کاری است که می توانید برای مدت طولانی انجام دهید، مهم نیست کجا زندگی می کنید یا کجا می روید. آیا همچنان می‌توانید هنگام بیرون رفتن با دوستان یا سفر به مکان جدید گزینه‌هایی برای غذا خوردن داشته باشید؟ آیا یافتن جایگزین به طور منظم دردسر بزرگی خواهد بود؟ “اگر برای واقعیت های زندگی روزمره شما مناسب نباشد، برای شما کارساز نخواهد بود.” کلمات واقعی تر، درست است؟

  1. آب بیشتری بنوشید

“بیشتر آب بنوشید” معادل تغذیه “همیشه ضد آفتاب بپوشید” است. *این مهم است. بهترین چشم پزشک

Zeitlin گفت: “آب رسانی بسیار کلیدی است و به استرس کمک می کند.” و این به شما کمک می کند که واقعاً با گرسنگی خود در تماس باشید… زمانی که ما کم آب هستیم، بدن ما آن را به عنوان گرسنگی تعبیر می کند. بنابراین ما به دنبال غذای بیشتری خواهیم بود، خواه این یک ماده قندی باشد یا نه، زمانی که واقعاً تشنه باشیم. ” این را یادآوری خود برای پر کردن بطری آب در اسرع وقت در نظر بگیرید.