علمی و پزشکی

5 مزایای نوشیدن آب آلوئه ورا که باید بدانید

5 مزایای نوشیدن آب آلوئه ورا که باید بدانید

به گزارش خبرگزاری دکتر نیوز، گیاه آلوئه ورا یک گونه گیاهی شفاف از جنس آلوئه است. آن را به شدت در هوای گرمسیری رشد می کند و برای قرن ها به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. آب آلوئه ورا یک مایع غرق شده و ضخیم از برگ گیاه آلوئه ورا است. از لحاظ تاریخی، از هر دو به صورت موضعی و خوراکی استفاده شده است.

مزایای آب آلوئه ورا

1. حاوی آنتی اکسیدان ها است

بر اساس مطالعات تست لوله، تصور می شود که گیاه آلوئه دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم از آن برای درمان و از بین بردن شرایط پوستی خاص، مانند سوختگی ها و زخم ها استفاده می کنند.

فعالیت ضد التهابی پیشنهادی آن به لطف پلی فنول ها، گروهی از ترکیبات گیاهی غنی از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند، همچنین به عنوان استرس اکسیداتیو شناخته می شود. تحقیقات نشان داده است که استرس مزمن اکسیداتیو می تواند خطر ابتلا به بیماری های بهداشتی، از جمله بیماری های قلبی و حتی برخی از سرطان ها را افزایش دهد.

با این حال، در حال حاضر هیچ تحقیق وجود ندارد که نشان می دهد که آب آلوئه ورا به طور مستقیم بر خطر این شرایط تاثیر می گذارد.

2. ممکن است به درمان شرایط پوست و بهبود ظاهر پوست کمک کند

به نظر می رسد آلوئه ورا خواص ضد التهابی داشته باشد، و آن را درمان بالقوه برای سوختگی و سایر اختلالات پوستی مانند درماتیت آتوپیک است.

بسیاری از مزایای آلوئه ورا در سلامت پوست دیده می شود زمانی که آن را به صورت موضعی اعمال می شود، به جای مصرف به عنوان یک نوشیدنی. با این حال، تحقیقات محدودی در مورد مکمل های آلوئه ورا خوراکی وجود دارد.

یک مطالعه نشان داد که مصرف 40 میکروگرم استرول آلوئه در هر روز به مدت 12 هفته بهبود کشش پوست در یک گروه از مردان زیر 46 سال.

یکی دیگر از مطالعات به طور مشابه نشان داد که مصرف آلوئه ورا تولید کلاژن را بهبود می بخشد و باعث کاهش ظهور چین و چروک در یک گروه از زنان بالای 40 سال.

مهم است که توجه داشته باشید که در هر دو این مطالعات، آلوئه به عنوان مکمل مصرف شد، نه آب. علاوه بر این، در حالی که این تحقیق امیدوار کننده است، این قانع کننده نیست و آزمایش های انسانی بیشتر مورد نیاز است.

ویزگی های آب آلوئه ورا

3. ممکن است به درمان پیش دیابت کمک کند

تحقیقات قدیمی تر نشان داده است که هر دو ژل و آب از آلوئه ورا ممکن است سطح قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهند.

به طور مخالف، دو بررسی جداگانه دریافتند که آب آشامیدنی آلوئه ورا آب قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود نیافته است، هرچند که در افراد مبتلا به دیابت قبل از دیابت انجام شد.

علاوه بر این، یک مطالعه دیگر مشاهده کرد که آب آلوئه هر دو سطح قند خون و اسید های چرب خون را در افرادی که قبل از دیابت بهبود می یابند، بهبود می بخشد.

در حالی که این به نظر می رسد امیدوار کننده است، تحقیق محدود است. برای تأیید رابطه بین آب آلوئه ورا و کنترل قند خون، آزمایشات بزرگتر، تصادفی و کنترل شده مورد نیاز است.

علاوه بر این، مکمل های عصاره آلوئه ورا استاندارد، تنظیم شده یا در نظر گرفته نشده درمان جایگزین ایمن برای دیابت است.

4. ممکن است به مسائل مربوط به گوارش کمک کند

آلوئه ورا آب حاوی Glycosides Antracaquinone است. این ترکیبات گیاهی با اثرات ملین است که می تواند به رفع یبوست کمک کند. با این حال، تحقیقات در مورد این موضوع منسوخ شده است و ایمنی استفاده از آب آلوئه ورا برای درمان یبوست ناشناخته است.

در سال 2002، اداره غذا و دارو (FDA) دیگر لاکاتورهای آلوئه ورا را برای فروش بیش از حد مقابله نمی کرد، زیرا آنها آزمایش نشده اند تا ایمنی و کارآیی خود را تأیید کنند.

برخی از تحقیقات اولیه نشان می دهد که شربت آلوئه ورا می تواند به درمان و کاهش علائم بیماری ریفلاکس معده (GERD) کمک کند. سایر تحقیقات اولیه نشان می دهد نتایج امیدوار کننده برای استفاده از عصاره آلوئه ورا برای درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS).

در نهایت، در حالی که ممکن است که آلوئه ورا ممکن است مزایای گوارشی داشته باشد، هنوز تحقیقات کافی وجود ندارد که نشان دهنده ایمنی یا دوز استفاده از آن برای این اهداف است.

5. ممکن است بهداشت دهان و دندان بهبود یابد

برخی مطالعات حیوانی نشان می دهد که آلوئه ورا خواص ضد باکتری را ارائه می دهد و می تواند از درمان برخی از شرایط دندانپزشکی و شفاهی پشتیبانی کند.

به علاوه، یک مطالعه در 74 نفر مبتلا به فیبروز سوپروسی خوراکی یک بیماری مزمن که باعث درد و التهاب دهان می شود، نشان می دهد که مصرف 1 اونس (30 میلی لیتر) آب آلوئه ورا دو بار در روز به مدت 3 ماه به عنوان درمان های سنتی مانند هیدروکورتیزون موثر بود تزریق.

یکی دیگر از مطالعات نشان داد که دهانشویه آلوئه ورا به طور موثر شدت و درد مربوط به موکوزیت خوراکی را کاهش می دهد یک عارضه مشترک شیمی درمانی و درمان های تابش در افراد مبتلا به سرطان سر و گردن.