6 ترفند ساده برای افزایش تمرکز در محیط کار

افزایش تمرکز بخصوص برای کسانی که کار فریلنسری بخصوص طراحی سایت و برنامه نویسی انجام می دهند اهمیت دارد و این راهنما نیز برای افراد متمرکز شده است هر چند برای همه جواب میده. تمرکز در محل کار تقریباً غیرممکن است، چه همکاران پر سر و صدا، صدای تند ایمیل‌ها و پیام‌های فوری، یا یک مشکل شخصی که فضایی را در ذهن شما اجاره می‌کند. بر اساس مطالعات اخیر، تخمین زده می‌شود که کارمندان تنها سه ساعت از روز کارآمد هستند و زمانی که حواس‌شان پرت شود، ممکن است تا ۲۳ دقیقه طول بکشد تا دوباره تمرکز کنند. آموزش php

با پذیرش فناوری، تمرکز و تمرکز روی کار در حال انجام دشوارتر شده است، زیرا حواس‌پرتی‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها – مهم نیست که چقدر آنها را تحقیر می‌کنید – و جذابیت چندوظیفه‌ای بی‌پایان است.

برای بهره وری بیشتر در ساعات کاری خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ در اینجا شش نکته برای بهبود دامنه توجه و تمرکز در محل کار آورده شده است:

مسئولیت صندوق ورودی و ایمیل های خود را بر عهده بگیرید

با هجوم ایمیل‌ها، به راحتی می‌توانید از آن‌ها دور شوید. به طور متوسط، کارمندان روزانه 209 دقیقه را صرف بررسی ایمیل های خود می کنند و کمتر از نیمی از آنها می توانند صندوق ورودی خود را پاک کنند.

اگر به نظر شما شبیه است، ممکن است وقت آن رسیده باشد که از صندوق ورودی خود خارج شوید تا از بررسی آخرین ایمیل تیم خودداری کنید.

اگر نمی‌توانید ایمیل خود را به طور کامل خاموش کنید، اعلان‌ها را خاموش کنید و دوره‌های مشخصی را در طول روز کاری برای بررسی صندوق ورودی خود تعیین کنید. سعی کنید چند قرار 15 یا 30 دقیقه ای را در تقویم خود برای بررسی و پاسخ به ایمیل ها برنامه ریزی کنید.

عوامل پر سر و صدا را محدود کنید:

قطع شدن توسط سر و صدا امری رایج است و می تواند بر توانایی تمرکز شما تأثیر بگذارد، به خصوص در حین کار. سر و صدای مکرر علاوه بر اینکه تمرکز شما را از بین می برد، می تواند استرس را نیز افزایش دهد که می تواند بر رضایت کلی شما در محل کار تأثیر بگذارد.

اگر با یک دفتر پر سر و صدا مشکل دارید، چندین چیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید. روی هدفون های حذف نویز سرمایه گذاری کنید، به موسیقی فوکوس مورد علاقه خود گوش دهید و سعی کنید در صورت امکان به مکان ساکت تری در دفتر بروید.

همکاران پر سر و صدا حدود 80 درصد موارد حواس پرتی در محل کار را تشکیل می دهند. برای مواقعی که همکاران پرحرف می خواهند صحبت کنند، در دفتر خود را ببندید یا علامت «مزاحم نشوید» را در ورودی اتاقک خود قرار دهید. اگر احساس راحتی می کنید، با مهربانی از همکاران خود بخواهید که آن را پایین نگه دارند.

تفویض اختیار و اولویت بندی

گاهی اوقات، بار بیش از حد مسئولیت های کاری دلیل اصلی از دست دادن تمرکز شما است. حتی ممکن است سعی کنید چندین کار را انجام دهید و اگرچه ممکن است مفید به نظر برسد، انجام چند کار در واقع بی ثمر است و مدیریت زمان شما را کاهش می دهد.

زمانی را برای ارزیابی حجم کاری خود و اولویت بندی هر پروژه در نظر بگیرید. در صورت امکان، با سرپرست خود صحبت کنید تا ببینید آیا می توانید وظایفی را به اعضای تیم خود محول کنید تا به برداشتن مقداری از بار از بشقاب خود کمک کنید.

اگر این امکان پذیر نیست، پروژه ها و مسئولیت های خود را اولویت بندی کنید و از یک ابزار مدیریت وظایف استفاده کنید تا همه چیز سازماندهی شده باشد و در حین کار تحت رادار قرار نگیرد.

به خودت حد و مرز بده

اگر خودتان را یک معتاد به کار می‌دانید یا «نه» گفتن برایتان سخت است، تغییر را در نظر بگیرید. ممکن است برای فرار از واقعیت کار کردن ساعت های طولانی در دفتر کار آسانی باشد، اما خسته کردن خود در کار در دراز مدت به شما کمکی نمی کند.

در عوض، محدودیت‌هایی را برای مدت زمان کار روزانه خود تعیین کنید تا مطمئن شوید که هر پروژه زمان مورد نیاز خود را دریافت می‌کند. بدانید که رد کردن یک پروژه هر چند وقت یکبار اشکالی ندارد. اگر مطمئن نیستید که کدام پروژه ها می توانند به تعویق بیفتند یا کنار گذاشته شوند، جزئیات را با سرپرست خود در میان بگذارید.

استراحت های سازنده تری داشته باشید

گاهی اوقات – به خاطر سلامت روانی و مسئولیت های خود در محل کار – باید استراحت کنید. حتی اگر فقط برای چند دقیقه یا چند روز باشد، اجازه دادن به خود برای استراحت، پردازش افکار و احساسات و گذراندن وقت با عزیزان راه‌های عالی برای بازگرداندن تمرکز در محل کار است.

استفاده از تکنیک پومودورو نیاز به یک استراحت پنج دقیقه ای هر 25 دقیقه دارد و این یک استراتژی محبوب است. مطالعه دیگری نشان داد که پربازده ترین کارگران هر 52 دقیقه کار، 17 دقیقه استراحت می کنند.

زمان استراحت یکسانی وجود ندارد که برای همه مفید باشد. هر تصمیمی که می‌گیرید، هدف این است که بفهمید چقدر می‌توانید بر روی یک پروژه یا کار تمرکز کنید و سپس استراحت کنید.

با رئیست صحبت کن

ممکن است از به اشتراک گذاشتن چالش‌هایی مانند عدم تمرکز در محل کار یا یک بحران شخصی با رئیس‌تان بترسید. اما اگر چیزی در کار شما تداخل داشته باشد، ممکن است مفید باشد که در مورد نگرانی‌هایتان صحبت کنید و راه‌هایی برای متعادل کردن حجم کارتان و بهره‌وری بیشتر پیدا کنید.

باز بودن با سرپرست خود در مورد آنچه که با آن روبرو هستید می تواند به هر دوی شما کمک کند تا بفهمید که آیا باید تغییرات موقتی در حجم کاری یا برنامه شما ایجاد شود و آیا کاری وجود دارد که رئیس شما می تواند انجام دهد. آموزش پایتون

یادگیری نحوه تمرکز بهتر در کار و افزایش بهره وری بسیار مهم است. برای یافتن راه‌حل‌هایی که برای شما مفید است، زمانی را برای نشان دادن صبر و شفقت به خود اختصاص دهید.

خروج از نسخه موبایل