عمومیبرترین های کسب و کار

6 گیاهی که به شما کمک می‌کند تا با استرس کنار بیایید

گیاهان به دلیل توانایی خود در بهبود کیفیت هوا و تأثیر مثبت بر خلق و خوی ما، بسیاد موثر در زندگی ما واقع شده‌اند. اما جالب است بدانید که برخی از آنها می‌توانند سطح استرس را در بدن را نیز کاهش دهند. مگر از این بهتر هم میشود؟ با توجه به این همه خواص و فواید گل و گیاه باز هم بهانه ای برای نخریدن گل و گیاه و نگهداری آن ها در منزل باقی میماند؟

لزومی ندارد که از خانه خود بیرون بروید تا یک گلفروشی پیدا کنید و گیاه خود را از آن جا تهیه کنید. نزدیک ‌ترین گلفروشی‌ در جیب شماست! بله درست خواندید، امروزه کسب و کار های آنلاین حسابی رونق گرفته اند و گلفروشی های آنلاین هم از این قاعده مستثنی نیستند. تنها با روشن کردن اینترنت خود و سرچ کلمه گلفروشی آنلاین در گوگل به راحتی میتوانید گل و گیاه خود را خریداری کنید و درب منزل آن را تحویل بگیرید.

در ادامه به بهترین گیاهانی که می توانند در رفع استرس به شما کمک کنند بیشتر خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

انواع خاصی از گیاهان وجود دارد که به دلیل خواص آرامش بخش خود شناخته می‌شوند که آنها را به عنصری بسیار مناسب برای فضای داخلی خانه تبدیل می‌کند. بر اساس مطالعات مختلف پرورش گل در چنین محیط پرسرعت و پراسترسی که امروزه در آن زندگی می‌کنیم، راه بسیار خوبی برای مراقبت از سلامت روان ما است.

برای اینکه ذهن خود را پاک کنید و خانه خود را به فضایی برای استراحت تبدیل کنید، ما برخی از بهترین گیاهانی را که به تسکین علائم استرس کمک می‌کنند برای شما گردآوری کرده‌ایم.

انواع گیاهان برای رفع استرس

1) گیاه نعناع

نعناع استرس را کاهش داده و همچنین هوشیاری را افزایش می‌دهد. منتول موجود در گیاه معمولاً در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی موجود است، زیرا به آرامش ماهیچه‌ها کمک می‌کند. آیا روز پر استرسی داشتید؟ مقداری نعناع تازه را در یک کاسه زیر آب گرم برش دهید و بگذارید خیس بخورد.

عطر قوی در سراسر خانه شما پخش می‌شود و به آرامش شما کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم با در دست داشتن یک کتاب جالب روی مبل راحتی بنشینید و از رایحه درمانی آرامش بخش آن لذت ببرید.

2) گیاه اسطوخودوس

رایحه تسکین دهنده و رنگ یاس بنفش زیبای اسطوخودوس آن را در مبارزه با خستگی و استرس فوق العاده مؤثر می‌کند.

روغن استخراج شده از گیاه اغلب برای تسکین نوزادان آشفته استفاده می‌شود و معمولاً برای کمک به درمان اضطراب و افسردگی تجویز می‌شود.

3) گل یاسمن

یاس به رفع خستگی بدنی کمک می‌کند، در طول روز انباشته می‌شود و یکی از مناسب‌ترین گیاهانی است که می‌توانید در اتاق خواب خود قرار دهید. یاس را می‌توان به صورت چای نیز مصرف کرد یا روغن استخراج شده از گیاه را خریداری کرد.

4) گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا که به دلیل خواص ضد التهابی معروف است، گیاهی بسیار دوست داشتنی است که کاربردهای متنوعی دارد و همچنین می‌تواند التیام بخش باشد. این ماده به حذف مواد شیمیایی مضر از هوا کمک می‌کند و می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند.

5) گل داوودی

این گلهای زیبا و روشن می‌توانند به شما در کاهش علائم استرس و اضطراب کمک کنند. این گیاه که به شکل چای مصرف می‌شود، می‌تواند به آرامش بدن و تسریع سوخت و ساز بدن نیز کمک کند.

6) گل ژربرا

با گلبرگهای روشن و نفیس خود، جای تعجب نیست که رنگ‌های گل ژربرا می‌توانند بلافاصله تأثیر آرام بخشی بر بدن و ذهن داشته باشند و همچنین اتاق را با زیبایی آن تزیین کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند بنزن را از هوا حذف کنند. بنزن یک ماده شیمیایی است که در جوهرها یافت می‌شود و یک آلاینده معمول موجود در هوا است.