همه چیز در مورد اسپری wd40

WD40 توسط ارتش در دهه 50 به عنوان یک حلال ضد زنگ و چربی زدا برای محافظت از قطعات موشک ساخته شد. هنگامی که مردم متوجه شدند هزاران کاربرد دیگر به عنوان پاک کننده، ضد زنگ و غیره دارد، به سرعت به یک کالای خانگی تبدیل شد. این محصول همچنین به عنوان یک روان کننده سبک روی اقلام کوچک مانند لولا، قفل و اسباب بازی عمل می کند.

WD40 به عنوان یک چربی گیر نسبتاً خوب عمل می کند. به یاد داشته باشید که چربی ‌گیر یک محصول شیمیایی است که مواد نامحلول در آب مانند گریس ‌ها و روغن ‌ها را از سطوح سخت مانند کف، ماشین ‌ها و ابزارها حل پاک می کند. همانطور که احتمالا می دانید، انواع اسپری WD40 در بازار عرضه شده اند که هر کدام برای مصارف خاصی هستند. اما یکی از کاربردهای اسپری WD40، استفاده از آن برای تمیز کردنو روان کردن قسمت های مختلف دوچرخه است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با این کاربرد استثنایی این محصول بیش تر آشنا کنیم.

مشکل اصلی استفاده از اسپری WD4- در دوچرخه ها این است که به سرعت تبخیر می شود. به عبارت دیگر، روان کننده خیلی سبک است. همچنین، به یاد داشته باشید که این محصول برای استفاده در زنجیر دوچرخه مناسب نیست. اما برای زنگ زدگی یا رفع صداهای نامطلوب دوچرخه شما مناسب است. در کل باید به یاد داشته باشید که انواع اسپری WD40 یک پخش کننده آب اند، نه یک روان کننده. در واقع این محصولات ترکیب خاصی در خود ندارند و صرفا با مکانیسمی ساخته می شوند که بتوانند همانند سایر محصولات شیمیایی، به عنوان روان کننده نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

همانطور که گفته شد، دلیل اینکه عموماً روانکار دوچرخه خوبی محسوب نمی شود این است که روان کننده سبکی است. این روان کننده به اندازه کافی ضخیم نیست که به قطعات دوچرخه که به سرعت در حال حرکت هستند برای مدت زمان طولانی بچسبد و به همین دلیل برخی از افراد آن را گزینه خوبی نمی دانند. برخی از افراد از آن برای شل کردن دنده ها در فصل زمستان یا تمیز کردن زنجیر و دنده ها استفاده می کنند. برخی از افراد نیز بسته به ترجیحات شخصی از WD40 به عنوان پاک کننده و چربی زدا استفاده می کنند و سپس از روان کننده مخصوص دوچرخه استفاده می کنند.

از بین بردن زنگ زدگی یا شل شدن پیچ و مهره های گیر کرده

WD40 عمدتاً یک حلال با یک روان کننده بسیار سبک است. این محصول برای حرکت مجدد قطعات گیر کرده عالی است. وقتی آن را روی آن قطعه گیر کرده اسپری می ‌کنید، حلال هر ماده‌ای را که ممکن است باعث چسبیدن آن قطعه شده باشید از جای خود خارج می ‌کند و سپس خودش تبخیر می ‌شود. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا قسمتی که قبلاً گیر کرده بود را به راحتی به حرکت در آورید.

اگر اسپری WD40 اصل را خریداری کنید، می تواند به از بین بردن زنگ زدگی قسمت های مختلف دوچرخه کمک کند. همچنین اگر پیچ ها دوچرخه شما به شدت سفت شده اند و امکان باز کردن آن ها برایتان مقدور نیست، این محصول برای شل کردن پیچ های گیر کرده به خوبی عمل می کند. برای استفاده از خاصیت ضد زنگی این محصول، باید اسپری WD40 را روی قسمتی که زنگ زده است قرار دهید. برای باز کردن پیچ های سفت نیز می توانید آن را برای مدتی روی پیچ قرار دهید و حدود 10 دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت می توانید به راحتی پیچ را باز کرده و یا آن قسمت زنگ زده را تمیز کنید.

تمیز کردن قاب دوچرخه

اسپری WD40 برای تمیز کردن دوچرخه و همچنین جلوگیری از زنگ زدگی گزینه ایده آلی است.برای این منظور، اسپری WD40 را روی سطح قاب دوچرخه خود قرار دهید و اجازه دهید برای چند دقیقه خیس بخورد. سپس، یک برس کوچک بردارید و لکه های شل شده و چربی را پاک کنید. به همین راحتی می توانید دوچرخه خود را تمیز کرده و از سواری با آن لذت ببرید.

تمیز کردن دنده ها

اسپری WD40 همچنین برای تمیز کردن دنده‌ ها برای حذف هرگونه کثیفی و گرد و خاک  روی دوچرخه شما کارایی دارد. برای این کار کافی است اسپری WD40 را روی چرخ دنده ها قرار دهید و اجازه دهید برای چند دقیقه خیس بخورد و آن را سپس تمیز کنید.

کاربرد اسپری WD40 به عنوان چربی گیر

چربی زداها برای از بین بردن چربی، روغن و کثیفی سخت روی دوچرخه شما مفید هستند. با این که می ‌توانید از چربی ‌گیر مخصوص دوچرخه استفاده کنید، اما WD40 جایگزین خوبی است. چربی زداها می توانند زنجیر دوچرخه شما را بسیار خشک کنند. به یاد داشته باشید که اگر روی زنجیر خود از روغن‌زدایی استفاده می‌ کنید، باید روان‌کننده‌ای به آن اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که اسپری WD40 یک روان کننده نیست، بلکه یک چربی زدا است. بنابراین، پس از استفاده از آن، ناحیه مورد نظر را با آب و صابون بشویید و سپس از یک روان کننده استفاده کنید.

آیا می توانم از اسپری WD40 اصل برای روغن کاری زنجیر دوچرخه خود استفاده کنم؟

تمیز کردن و روغن کاری زنجیر دوچرخه یک راه تضمینی برای اطمینان از عملکرد دوچرخه شما در ظرفیت بهینه است. یک زنجیر زنگ زده یا کثیف پتانسیل گرفته شدن یا شکستن را دارد که هر دوی آنها می توانند در سرعت و انرژی شما در دوچرخه سواری تاثیرگذار باشند. اما حقیقت امر این است که زنجیر دوچرخه برای قدرت روانکاری WD40 بسیار سنگین و سریع است و نمی ‌تواند تاثیری داشته باشد. در حقیقت، استفاده از WD40 هرگونه روان کننده ای روی زنجیر دوچرخه شما ریخته باشد را از بین می برد و آن را کاملا خشک می کند. این بدان معنی است که اسپری کردن این مواد روی زنجیر دوچرخه، حتی چیزی بدتر از عدم استفاده از محصولات روان کننده می باشد.

خرید اسپری wd40 از ابزار میهن 

همیشه به یاد داشته باشید که در خرید مواد شیمیایی، به کیفیت آن ها توجه ویژه داشته باشید. دلیل آن هم این است که مواد شیمیایی جزو محصولاتی هستند که اصلا شوخی بردار نیستند. شما اگر از یک محصول فیک و بی کیفیت استفاده کنید، ممکن است با نتایج سوء آن مواجه شوید. به همین دلیل هم خیلی از افراد توصیه می کنند که در خرید این نوع محصولات، فقط به قیمت ارزان آن توجه نکنید؛ چرا که ممکن است فقط به خاطر سودجویی و ترغیب شما برای خرید آن محصول بی کیفیت باشد. ف

روش اسپری WD40 در تهران به قدری زیاد است که باید حتما هنگام خرید آن، به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید. همواره سعی کنید بهترین اسپری WD40 را تهیه کنید تا بتوانید از تمام کارایی آن بهره مند شوید. فروشگاه ابزار میهن اصلی ترین اسپری wd40 را عرضه می کند . برای خرید اسپری wd40 کلیک کنید .

خروج از نسخه موبایل