عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی

محتوای این خبر مخفی

چطور از لوازم آرایشی عکسهای حرفه ای تهیه کنیم؟

عکاسی لوازم آرایشی، بهداشتی دارای حساسیت های بسیاری است از جمله مهمترین آنها می توان به کیفیت عکس به لحاظ رعایت رنگ محصول اشاره کرد. در مورد محصولاتی چون رنگ مو، رژ لب، سایه ها و … نمایش با کیفیت و خروجی رنگهای واقعی محصول می تواند مهمترین نکته در زمینه عکاسی از لوازم آرایشی باشد، در این مقاله قصد داریم به آموزش عکاسی لوازم آرایشی بپردازیم. با من همراه باشید تا نکات آموزنده ای را با شما به اشتراک بگذاریم.

اهمیت عکاسی حرفه ای از لوازم آرایشی، بهداشتی

وقتی پای عکاسی حرفه ای از محصولات آرایشی بهداشتی در میان باشد، دو نکته را باید مد نظر قرار دهید. اول اینکه رنگ محصولات باید دقیق و واقعی باشد، دوم جزئیات و ویژگی های به خوبی نشان داده شود. رنگ عکس محصولات آرایشی دقیقا مشابه رنگ محصول باید باشد. این موضوع نکته بسیار مهمی است، چرا که مخاطبان این محصولات خانم ها هستند و حساسیت زیادی روی انتخاب رنگ و کیفیت محصول دارند.

موضوع رنگ واقعی عکسهای لوازم آرایشی در فروشهای اینترنتی این محصولات اهمیت زیادی دارد. تصور کنید عکسی از یک محصول رژ لب با رنگ صورتی تهیه شود اما با اشتباه در نورپردازی و ادیت با رنگ صورتی در فروشگاه اینترنتی قرار بگیرد، بی شک این محصول پس از خرید غیرحضوری و دریافت بازگشت خواهد داشت. به همین دلیل باید به خروجی رنگ و کیفیت عکس این محصولات دقت و توجه زیادی کنید.

در عکاسی لوازم آرایشی، بهداشتی با  محصولات مختلف چون رژ لب، لاک، ریمل، پودر گریم و … مواجه هستید. این محصولات از جنس، بافت و رنگ بندی مختلفی دارند که تجربه عکاسی بالایی می طلبد. کیفیت تجهیزات، نورپردازی محصولات و ادیت عکسها باید به گونه ای باشد که جنس محصول به خوبی نمایش داده شود. برای مثال برای نشان دادن براقیت محصولات لاک از نورهای نرم اما با قدرت استفاده شود. برای رسیدن به رنگهای واقعی محصولاتی چون لاک ناخن که رنگهای مختلفی را شامل می شود از کالرچک استفاده شود تا به شکلی صحیح رنگ بندی محصولات در عکسها نمایان باشد.

خلاقیت در عکسها لوازم آرایشی

خلاقیت یکی از نکات مهم در آموزش عکاسی لوازم آرایشی است که حتما و حتما باید به آن توجه کنید. استفاده از خلاقیت ذهنی و ایده پردازی برای تهیه عکسهای جذاب می تواند تاثیر بسیاری بر مخاطب داشته باشد. انتخاب زاویه خلاق، نورپردازی مناسب و ترکیب بندی محصول با اکسسوار مرتبط از جمله مواردی است که می تواند مخاطب را جذب تبلیغات این محصولات کند. در عکاسی لوازم آرایشی، بهداشتی باید زوایایی انتخاب شود که تمام اطلاعات و جزئیات محصول را به خوبی به مخاطب ارائه کند، این اطلاعات شامل نحوه استفاده از محصول، ابعاد و شکل و فرم کالا می شود.

عکاسی زمینه سفید از محصولات آرایشی و کاربرد این سبک عکسها

عکاسی زمینه سفید لوازم آرایشی مزایا و کاربردهای مختلفی برای برندهای تولید کننده این محصولات دارد. عکاسی زمینه سفید محصولات بطور واضحی ویژگی ها محصول را به مخاطب نمایش می دهد. این عکسها برای طراحی کاتالوگ، بروشور، پوستر و معرفی محصولات در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی کاربرد دارند. انتخاب پس زمینه مناسب نقش مهمی در موفقیت عکاسی لوازم آرایشی، بهداشتی دارد. رنگ پس زمینه عکس، متناسب با کاربرد عکس و ایده های سفارش دهنده و عکاس انتخاب می شود.

عکسهای محصولات آرایشی با سبک های مختلف تهیه می شوند که هر کدام کاربرد خود را دارد. بعضی عکسهای این محصولات بصورت تبلیغاتی هستند که از زمینه های رنگی و طرح دار استفاده می شود. بعضی عکسها هم به منظور استفاده در سایت و فروشگاه های اینترنتی تهیه می شوند که با پس زمینه های سفید عکاسی می شوند. این عکسها در سالهای اخیر به عکسهای فروشگاهی معروف شده و متقاضیان زیادی دارد.

پس زمینه سفید برای عکاسی لوازم آرایشی، بهداشتی که رنگهای متعددی دارند چند مزیت دارد. اول اینکه تمرکز مخاطب صرفا بروی محصول خواهد بود و جزئیات آن بیشتر نمایان می شود. نکته بعدی این که تشخیص رنگ در یک زمینه سفید به مراتب کار ساده تری است، چرا که پس زمینه های رنگی  معمولا روی دید مخاطب تاثیر گذاشته و ممکن است در تشخیص توناژ رنگ دچار اشتباه شوند.

از آنجایی که رنگ ها در عکاسی از لوازم آرایشی و بهداشتی مهم است انتخاب پس زمینه سفید کاربردی خواهد بود، زمینه های رنگی نیز می تواند جذابیت خاص خود را داشته و باعث ایجاد هارمونی رنگی زیبا و چشم نوازتر شدن عکس ها باشد. اما این عکسها بیشتر تبلیغاتی هستند و در طراحی پوستر، بیلبورد و تبلیغات فضای مجازی استفاده می شوند.

در عکاسی از این محصولات چه حسی به مخاطب باید القا شود؟

مفاهیم و القاء احساسات یکی از نکات مهم در آموزش عکاسی لوازم آرایشی است. در عکاسی از محصولات آرایشی و بهداشتی مهمترین اصل نمایش خصوصیات و ویژگی های محصول برای بیننده است. از آنجایی که اغلب مشتریان محصولات آرایشی و بهداشتی خانم ها هستند، عکاسی باید به صورتی انجام شود که حس جذابیت را به بیننده القا کند، ضمن این که با دیدن عکس مخاطب باید قادر به تشخیص بافت محصول، پیگمنت یا قدرت پوشش دهی، مات یا براق بودن و همچنین توناژ واقعی رنگ محصول باشد.

کیفیت عکس باید طوری باشد که بیننده احساس کند محصول را از نزدیک مشاهده و تست کرده است. توجه به جزئیات و درج رنگهای واقعی محصول اعتماد مخاطب را جلب می کند. القای حس جذابیت و زیبایی، متفاوت بودن و تغییرات مثبت در ظاهر مخاطب دقیقا همان هدفی است که از عکاسی محصولات آرایشی انتظار می رود.

استفاده از مدل در عکسهای لوازم آرایشی و بهداشتی

عکاسی فشن یا استفاده از مدل یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات لوازم آرایشی است. نمایش محصول با تاثیری که آن محصول روی مدل دارد می تواند تاثیر بیشتری روی بیننده داشته باشد، به ویژه در مورد لوازم آرایشی نمایش مدل می تواند تاثیرگذاری محصول در زیبایی و ایجاد تغییرات مثبت و متفاوت را به خوبی نشان دهد. استفاده از مدلهای زیبا در این زمینه می تواند قدرت تاثیر را چندین برابر کند.

آرایش های ترکیبی با تم رنگی مرتبط، ژست جذاب و زاویه مناسب دوربین تاثیرگذاری عکس را چندین برابر می کند. استفاده از مدلهای زیبا تاثیرگذاری عکسهای لوازم آرایشی را دوچندان می کند. مدل هایی که ویژگی های منحصربفرد و مرتبط با محصول را داشته باشند.

فوکوس کردن روی هر یک از اجزای صورت مدل به منظور نمایش مشخصات و ویژگی های محصول اهمیت فوق العاده ای دارد، به طور مثال در عکاسی از رژ لب، انتخاب مدل و زاویه عکاسی باید به گونه ای باشد که مخاطب در اولین نگاه متوجه آرایش لب های  مدل در عکس شود. این مسئله در مورد رنگ مو، سایه، محصولات آرایشی و بهداشتی مراقبت پوست و  مو و… نیز صدق می کند.

نورپردازی عکسهای آرایشی بهداشتی

یکی از مهمترین مولفه ها در آموزش عکاسی لوازم آرایشی یادگیری نورپردازی منحصر بفرد این عکسها است. سبک نورپردازی، میزان روشنایی عکس، زاویه تابش نور، دمای نور و … از جمله مواردی است که در زیبایی عکس ها تاثیرگذار بوده و انتخاب صحیح هریک از آنها نیازمند دانش و تجربه کافی در این زمینه است. باید توانایی کنترل نور و استفاده از سبک های مختلف نورپردازی را با استفاده از فلاش های استودیویی را داشته باشید.

انتخاب از میان نور طبیعی و نورپردازی مصنوعی نیز اهمیت بسیاری دارد. عکسهای لوازم آرایشی، بهداشتی نیازمند نورپردازی حرفه ای هستند. استفاده از فلاشهای استودیویی تاثیر شگفت انگیزی در ثبت جزئیات و کیفیت بالاتر عکسها دارد. استفاده از ابزارهای کنترل نور مثل سافت باکس اهمیت فراوانی دارد. چرا که بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی بسته بندی و ظروف براق دارند و این ابزارها کمک می کند نور به شکلی اصولی و نرم به سوژه تابیده شود، سافت باکس ها و تعدیل کننده های نور کمک می کنند بازتاب هایی نوری بروی ظروف شیشه ای و یا پلاستیکی لوازم آرایشی ایجاد شود که جذابیت عکسها را دوچندان می کند.

از نورهای طبیعی روز هم برای عکسهای تبلیغاتی می توان استفاده کرد. البته زاویه و شدت تابش نور روز هم بسیار مهم است که زمان مناسب از ساعت روز را می طلبد. ساعات اولیه و بعدازظهر که نور ملایم تر بوده و زاویه تابش آن مورب است زمانی مناسب برای تهیه عکسهای تبلیغاتی و چیدمان از لوازم آرایشی است.

اهمیت چیدمان و ایده پردازی در عکسهای محصولات آرایشی

عکسهای تبلیغاتی لوازم آرایشی با سبک ها و ایده های مختلفی تهیه می شوند. چیدمان یا شیوه قرار دادن محصولات در عکاسی می تواند تاثیر زیادی بر دید مخاطب داشته باشد. در واقع قرار دادن محصول در موقعیت صحیح و زاویه درست باعث افزایش جذابیت بصری عکس می شود. برای تاثیرگذاری بیشتر در مخاطب بهتر است محصولات آرایشی را در کنار اکسسوار مرتبطی مثل آینه و کیف زنانه چیدمان کنید. سپس با نورپردازی خاص عکسهایی مختلف با زوایای متفاوت و خلاق تهیه کنید.

اگر قرار است لیبل محصول جلب توجه کند کادرهای زاویه دار بهترین گزینه هستند.

اگر هدف از عکاسی برندینگ باشد زاویه محصول و کادر عکس باید لوگوی برند را خیلی برجسته نشان دهد.

باز گذاشتن درب محصول، خرد کردن بافت بعضی محصولات آرایشی، تست رنگ روی یک سطح، ترکیب بسته بندی اصلی و محصول و یا قرار دادن اکسسواری مثل یک شاخه گل یا میوه ایده هایی جذاب هستند. این ایده ها کمک می کند رنگ، بافت، رایحه و حس طبیعی و سالم بودن محصول به مخاطب القا شود.

نکاتی مهم در آموزش عکاسی لوازم آرایشی همراه با دکور:

– چینش و دکور عکسهای محصولات آرایشی باید به شکل منظم و جذاب صورت گیرد.

– استفاده از سطوح مناسب برای تست رنگ و پوشش لوازم آرایشی در کنار محصول

– استفاده از آینه و اکسسوار مناسب انتخابی هوشمندانه برای عکسهای تبلیغاتی این محصولات است

– انتخاب زاویه مناسب در عکسهای چیدمان و کادرهای نمای بسته از محصول تاثیر گذاری ویژه ای در عکسهای تبلیغاتی دارد.

– نورپردازی های خاص و موضعی تاثیر زیادی در جذابیت عکسهای لوازم آرایشی دارد.

چرا با فرمت خام عکسهای محصولات را تهیه کنیم؟

در عکاسی تجاری کیفیت، رزولوشن و سایز عکسها اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که گاهی اوقات لازم است عکس ها را در سایزهای بسیار بزرگ مثل بیلبورد چاپ کنیم. انتخاب فرمت خام بهترین کیفیت عکاسی را در پی دارد، چرا که هیچگونه پردازشی روی عکس صورت نگرفته و عکس دارای بیشترین کیفیت و جزئیات است، در عکاسی با فرمت خام نور و رنگها با دقت بیشتری ثبت و ذخیره می شود و در زمان پردازش عکس می توان به خوبی از این قابلیت استفاده کنیم.

نکته مهم بعدی قابلیت اصلاح بهتر نور در عکس های Low key است. در عکس با فرمت خام  به راحتی می توان وایت بالانس را تنظیم کرد، جزئیات بیشتری از بخشهای تیره عکس بدست آورد و شارپنس بیشتری ارائه کرد.

اهمیت ادیت عکسهای لوازم آرایشی بهداشتی

آخرین مرحله از عکاسی لوازم آرایشی، بهداشتی مرحله اصلاح تصاویر است. در این مرحله سعی می شود که بهترین ادیت ها روی فایلهای خام انجام گیرد، عکسهای تهیه شده باید به لحاظ رنگ، نور، کنتراست و وضوح به دقت بررسی و اصلاحات لازم انجام شود تا عکس خروجی از نظر کیفیت رنگ و بیان جزئیات در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشد.

استفاده از ادیتورهای متبحر و نرم افزارهای حرفه ای ویرایش عکس تاثیر زیادی در خروجی عکسها دارد. ویرایش و اصلاح نقایص عکسها آخرین مرحله عکاسی حرفه ای است. در این عکسها از نظر کیفیت نور، وضوح، روتوش نقایص و اصلاح رنگها مورد بررسی و ویرایش قرار می گیرند.

سخن آخر

عکاسی لوازم آرایشی، بهداشتی از بسیاری از دیگر محصولات متفاوت است. نوع نورپردازی، رنگ پس زمینه، فضای رنگی عکس، اکسسوار و چیدمان باید با دقت و متناسب با محصول باشد. عکسهای لوازم آرایشی باید حس خوب و متفاوت شدن را به مخاطب القا کند تا در فروش این محصولات تاثیرگذار باشد.

نکات عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی

عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی و بهداشتی ، همانطور که از اسمش پیداست مربوط به عکاسی صنعتی و حرفه‌ای از محصولات آرایشی و بهداشتی است. این شاخه از هنر عکاسی در عین حال که جذاب و پر طرفدار است، دشواری‌های خاص خود را دارد و تابع اصول و قواعدی است که رعایت آن‌ها، موفقیت شما را که همان جذب مشتری است، تضمین می‌نماید. در این محتوا قصد داریم به معرفی عکاسی لوازم آرایشی بپردازیم و ویژگی‌های مهم و حائز اهمیت در این حرفه را بر شماریم. امیدواریم تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

عکاسی لوازم آرایشی چه هدفی را دنبال می‌کند؟

قبل از هر چیز لازم است بدانیم که عکاسی لوازم آرایشی چه هدفی را دنبال می‌کند. در عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی و بهداشتی ، لازم است مردم و به طور خاص مشتری را متقاعد کنیم تا با استفاده از محصولات آرایشی یک برند خاص، احساس زیبایی بیشتری نمایند. تنها در این صورت است که افراد به خرید محصولی که قصد معرفی آن را داریم، ترغیب می‌شوند.

بنابراین شما باید بتوانید با استفاده از ایده‌های خلاقانه و نوین و با استفاده از چیدمانی که ظرافت و لطافت را به مشتری القا می‌کند، ویژگی‌ها و خصوصیات ظاهری محصول را در قالب یک فریم یا تصویر به بیننده القا کنید به طوری که تصویر گرفته شده، در ذهن او ماندگار شود و تمایل به خرید در او افزایش یابد. به طور حتم، هرچه در این مسیر ابتکار و ظرافت بیشتری به خرج دهید، به هدف خود که همان فروش محصول آرایشی است نزدیک‌تر خواهید شد.

گام بعدی دادن اطمینان به مشتری است که بخش مهمی از عکاسی صنعتی و به طور خاص عکاسی لوازم آرایشی است. بنابراین باید عکس گرفته شده، به گونه‌ای باشد که علاوه بر اینکه محصول آرایشی و بهداشتی را معرفی می‌کند، نوعی اطمنیان خاطر از حصول نتیجه را نیز در او ایجاد کند.

ده نکته‌ی مهم درباره‌ی عکاسی لوازم آرایشی :

به این پرسش پاسخ دهید.

اولین چیزی که در خرید اینترنتی یا خرید آنلاین به آن توجه می‌کنید، چیست؟

به طور حتم تصویر !اگر برند و محصول آرایشی مورد نظر، در عکس‌هایی که در بروشور‌ها و فضای مجازی قرار می‌دهید، نتواند چشم‌ها را به سمت خود جذب کند، شانس فروش محصول به شدت پایین خواهد بود. بنابراین اولین چیزی است که مشتری را ترغیب به خرید می‌کند عکس مناسب از محصول است و همین نکته، اهمیت کار شما را نشان می‌دهد.

ویژگی‌های محصول آرایشی و بهداشتی را بدانید!

در گام اول، لازم است ویژگی‌های محصول آرایشی که قصد عکاسی از آن را دارید بشناسید. بنابراین باید همه چیز را راجع به آن بدانید. در مورد برند محصول آرایشی، شناخت بیشتری پیدا کنید و از چند منبع معتبر در این زمینه، تحقیق و پرسش کنید.

یکی از روش‌هایی که شما را به شناخت بیشتر از محصول آرایشی سوق می‌دهد، این است که با چند مشتری که از همان محصول آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کند، گفت‌وگو کنید و راجع به کیفیت محصول و ویژگی‌های آن سوال نمایید تا شناخت شما از محصول آرایش تکمیل شود.

مخاطب هدف را بشناسید!

در عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی و قبل از آماده ساختن فضا برای عکاسی، لازم است راجع به اهدافی که مخاطب به دنبال آن است، آگاهی داشته باشید و اطلاعات قابل قبولی در این زمینه پیدا کرده باشید. باید بدانید مشتری خاص و ایده‌آل برندی که قرار است توسط شما معرفی شود، کیست و چه انتظاراتی از محصول دارد؟ باید بدانید که مخاطب شما افراد میانسال است یا دختران دوشیزه و جوان؟ همچنین لازم است بدانید محصولی که معرفی می‌کنید، محصولی گران‌بها و قیمت گزاف است یا محصولی است که همه‌ی افراد با بودجه‌های متفاوت، قادر به خرید آن هستند.اگر بدانید مخاطب شما کیست و چه انتظاراتی دارد، بهتر می‌توانید ویژگی‌های مورد انتظار او را در عکس منعکس کنید.

طراحی مناسب انتخاب کنید.

اگر قرار باشد عکس‌ها را برای یک آشنا و دوست بگیرید، خیلی راحت‌تر خواهید بود و نیازی نیست که همه‌ چیز، مرتب و آماده باشد، اما وقتی مخاطب شما مشتری است که باید ترغیب به خرید شود، لازم است عکس و تصویر گرفته شده، دارای طراحی و دیزاین مشخصی باشد. شاید لازم باشد نمونه‌هایی از عکس‌ها را در وب‌سایت‌ها جستجو کنید تا بهتر بتوانید ترجیح مشتری را پیدا کنید.

پیشنهاد می‌دهیم هر کاری که لازم است در طراحی عکاسی لوازم آرایشی انجام شود را در جایی بنویسید و یادداشت کنید تا از ذهن‌تان نرود. اولین وظیفه‌ی شما به عنوان عکاس این است که خلاق باشید و ایده‌های حرفه‌ای داشته باشید. در عین حال لازم است برای نشان دادن برند مورد نظر، قوی و حرفه‌ای عمل کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب‌ نزدیک‌تر شوید.

در وهله‌ی نخست می‌توانید از یک مدل انسانی استفاده کنید تا به شما نشان دهد که کاربرد لوازم آرایشی چیست! می‌توانید محصول را بیرون از فضای آزاد قرار دهید یا آویزان باشد. در هر صورت هر مدلی که انتخاب می‌کنید لازم است سبک شما را بیشتر نشان دهد. به عنوان مثال اگر محصول آرایشی در حمام یا اتاق‌خواب یا در جلوی آفتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد، لازم است المان‌های مرتبط با آن در عکس دیده شود. به عنوان مثال اگر کرم شب را معرفی می‌کنید بهتر است آن را در فضایی که حس تاریکی و شب را منتقل می‌کند، قرار دهید.

تصویر گرفته شده توسط شما، باید با مخاطب سخن بگوید و ویژگی‌های محصول به شکل مستتر و پنهان نمایش داده شود.

از رنگ‌های مناسب استفاده کنید:

رنگ‌، نقش حیاتی در ادراک مشتری دارد. یک انتخاب کامل و مناسب از طیف‌های رنگی، فاکتور و المان بسیار مهمی در عکاسی لوازم آرایشی محسوب می‌شود. لازم است تِم و زمینه‌ی تصویر را مشخص کنید. اگر تمایل دارید تصویری روشن داشته باشید، بهتر است پس‌زمینه‌ای پر رنگ، بشاش و پر انرژی را انتخاب کنید. اگر به دنبال تصویری کلاسیک از محصول مورد نظر هستید، پس‌زمینه‌ای ترکیبی از سیاه و سفید، یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود. اگر برند مورد نظر، دارای نماد و رنگ خاصی است، نیاز خواهید داشت پس‌زمینه‌ای مناسب و متناسب با آن رنگ را انتخاب کنید و شاید نیاز چندانی به انتخاب رنگ نباشد.

از یک سبک خاص برای همه‌ی محصولات یک برند تبعیت کنید:

تمام المان‌هایی که در عکاسی لوازم آرایشی مورد استفاده شماست، لازم است با یکدیگر هماهنگی و هارمونی داشته باشد. مانند رنگ، سبک، شکل، اندازه و بسیاری موارد دیگر… لازم است همه‌چیز را به شکل منطقی در کنار یکدیگر قرار دهید تا تصویر گرفته شده نیز تابع همین ویژگی باشد. اگر برای یک برند معتبر در حال عکاسی هستید، تصویر شما باید با سبک و استایل کلی برند مرتبط باشد.

از زوایای غیر معمول در عکاسی لوازم آرایشی استفاده کنید:

در عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی باید تمام زوایای ممکن را امتحان کنید تا به نتیجه‌ی دلخواه برسید. اگر تنها از یک زاویه عکس بگیرید، عکس‌های شما خسته‌کننده و مشابه هم خواهد بود. ممکن است مجبور باشید برای دست‌یابی به زاویه مطلوب، از روی صندلی یا به حالت دراز کشیده، عکس بگیرید تا تصویر شما مناسب هدفی باشد که دنبال می‌کنید.

سطح‌های مختلف را امتحان کنید:

یکی از نیازهای بارز در عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی استفاده از سطوح برای نشاندن محصول آرایشی و بهداشتی است. البته می‌توانید محصول را به طور مستقیم بر روی سطح و پس‌زمینه قرار دهید اما بهتر آن است که از سطوح مختلف استفاده کنید و سوژه و محصول آرایشی را بر روی آن قرار دهید تا توجه مخاطب را بیشتر به سمت محصول جذب نماید.

پایه‌ای که سوژه بر روی آن قرار می‌گیرد، از اهمیت به سزایی برخوردار است زیرا نشان می‌دهد که محصول چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است اینگونه موارد، از نظر شما کم اهمیت به نظر برسد، اما در اصل، مساله‌ی بسیار مهمی است و در ذهن مشتری حک خواهد شد. یکی از راه‌های تصویر کردن محصولات آرایشی این است که با سایر المان‌های آرایشی آن را کامل نماییم. به عنوان مثال جعبه‌های زیبا یا کتاب، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای کار شما باشد.

رنگ، اندازه، جنس و شکل زمینه و پایه‌ای که قرار است محصول آرایشی بر روی آن قرار گیرد، همگی باید در تناسب با یکدیگر باشند. باید توجه داشته باشید، پایه‌ای که قرار است محصول بر روی آن قرار گیرد، نباید به حدی جذاب باشد که توجه را به سمت خود جذب نماید.

پس‌زمینه‌ای خوب و کامل را انتخاب کنید:

هرگز اهمیت پس‌زمینه و بک‌گراند تصویر را دست‌کم نگیرید. پس‌زمینه، باید بتواند به طور کامل و مناسب، پیام و ویژگی‌های محصول را منتقل کند. به عنوان مثال، اگر می‌‌خواهید از محصولات ارگانیک عکس بگیرید، از یک پس‌زمینه‌ای طبیعی با الگویی گل‌دار استفاده کنید. همیشه پس‌زمنیه‌ای را انتخاب کنید که با ویژگی‌محصول همخوانی داشته باشد.

برای عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی در اینستاگرام ممکن است از بک‌گراند‌های ترکیبی و مختلف استفاده شود که از چندین مواد و رنگ‌های مختلف تشکیل شده باشد. عکاس‌های حرفه‌ای، معمولا از میوه‌ها در تصویر پس‌زمینه سوژه استفاده می‌نمایند. احتمالا دیده‌اید که تا چه حد یک رژ لب قرمز در یک پس‌زمینه سیاه همراه با توت فرنگی‌های چیده‌ شده در کنار آن، جذاب است. شما قادر خواهید بود محصول را به وسیله‌ی رنگ و نوشته برجسته کنید تا بیشتر در ذهن مخاطب نقش ببندد. دقت داشته باشید که هدف شما از عکاسی لوازم آرایشی ، ترغیب مشتری به خرید است، بنابراین هر کاری را که به انجام آن قادر هستید را به انجام برسانید.

از عکس‌های زنده و در حال حرکت بهره بگیرید:

عکاسی زنده و در حال حرکت، زیبایی و جذابیت کار شما را دو چندان خواهد نمود، اگر چه نیاز به تمرین زیادی دارد و دشواری‌های خاص خود را دارد. اما فراموش نکنید که شما باید هر کاری که به منظور متقاعدسازی مشتری لازم است را انجام دهید.

از خطوط مورب استفاده کنید:

شیوه‌ی قرار دادن محصولات در یک خط مورب، در عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی بسیار رایج است و راهی ساده است که شما را قادر خواهد ساخت تا عکسی حرفه‌ای و جذاب بگیرید. خطوط مورب، مسیری قابل دیدن برای ببیننده ایجاد می‌کند و او را مستقیما به سمت محصول و سوژه هدایت می‌کند و به تصویر عمق بیشتری می‌دهد. به طور طبیعی چشم انسان از چپ به راست حرکت می‌کند، در نتیجه شما می‌توانید ازین اصل برای چیدن محصولات استفاده نمایید تا عکس بهتر و جذاب‌تری تهیه کنید.

سخن پایانی:

به عنوان یک عکاس باید بدانید که مشتری با دقت به جزئیات دقت می‌کند، بنابراین باید همه‌ چیز را خیلی دقیق و حرفه‌ای انتخاب کنید. عکاسی لوازم آرایشی در عین حال که بسیار جذاب است، دشواری‌های خاص خود را دارد که بدون شک در شیرینی آن حل خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل