دستگاه‌های برش و حکاکی مواد غیرفلزی | با گاز CO2 آثار هنری زیبا خلق کنید

دستگاه‌های برش و حکاکی مواد غیرفلزی؛ تجهیزات خاص برای کارهای خاص

حکاکی از هنرهای قدیمی است که افراد از آن برای تولید صنایع‌دستی و محصولات مختلف استفاده می‌کردند. طی سال‌های اخیر روش‌های بسیار جذاب دیگری برای حکاکی و برش لیزر غیر فلزات به وجود آمده است که افراد می‌توانند با استفاده از آن‌ها با سرعت و دقت بسیار بیشتر، صنایع‌دستی و محصولات زیبای هنری را تولید کنند. برای حکاکی و برش مواد غیرفلزی از دستگاه‌های برش استفاده می‌شود که می‌توانند انواع طرح‌های مختلف را روی مواد غیرفلزی حکاکی کنند یا برش دهند. این دستگاه‌ها کاربردهای زیادی در صنعت و حتی خلق آثار هنری نوین دارند و افراد در خانه یا کارخانه‌ها می‌توانند با استفاده از آن‌ها بهترین محصولات را تولید کنند. در ادامه با این دستگاه‌های کاربردی آشنا می‌شویم.

دستگاه برش و حکاکی مواد غیرفلزی را بشناسید

در زمان‌های قدیم از ابزارآلات بسیاری برای حکاکی و برش دادن مواد فلزی یا برخی مواد غیرفلزی مانند چوب استفاده می‌شده است. افراد با این ابزارها نمی‌توانستند روی بسیاری از مواد غیرفلزی دیگر مانند پارچه، مقوا، طلق، چرم مصنوعی و ام‌دی‌اف حکاکی کنند. حکاکی روی این مواد بسیار دشوار است و نیاز به دقت بسیار زیادی دارد. به همین خاطر دست انسان قادر نیست روی این مواد حکاکی کند و آن‌ها را به شکلی زیبا و بدون ایراد برش بدهد.

به همین خاطر برای راحتی کار شرکت‌ها و افراد فعال در این حوزه، دستگاه برش لیزر غیر فلزات ساخته شد. این دستگاه‌ها با فناوری لیزر گازی این مواد را برش می‌دادند یا روی آن‌ها حکاکی می‌کردند. دقت این دستگاه‌ها بسیار بالا می‌باشد و می‌توانند از طریق کامپیوتری که در آن‌ها تعبیه شده است، مانند یک استاد حکاک روی تمام مواد غیرفلزی حکاکی کنند.

دستگاه لیزر CO2؛ حکاکی بدون تماس مستقیم!

اصلی‌ترین، محبوب‌ترین، پرفروش‌ترین و کارآمدترین دستگاه برش و حکاکی مواد غیرفلزی، دستگاه لیزر CO2 است. در این دستگاه از لیزر گاز CO2 برای برش دادن یا حکاکی روی مواد غیرفلزی استفاده می‌شود. این امر به این معنی است که این دستگاه هیچ تماسی با مواد غیرفلزی ندارد و با فاصله تمام نقش‌ونگارهای زیبا را روی این مواد حکاکی می‌کند یا آن‌ها را برش می‌دهد. دستگاه لیزر CO2 با دقت بسیار بالا و در اوج زیبایی طرح‌های مورد نظر شما را روی انواع مواد غیرفلزی مانند پارچه، چرم مصنوعی و ام‌دی‌اف حکاکی می‌کند.

همچنین این دستگاه می‌تواند با دقتی مثال‌زدنی، مواد غیرفلزی را برش دهد. دستگاه‌های لیزر CO2 انواع مختلف صنعتی و خانگی دارند که افراد بسته به بودجه و کاربری مورد نظر خود می‌توانند انواع آن‌ها را خریداری کرده و با آن‌ها بهترین و زیباترین محصولات را تولید کنند.

برای آشنایی با جزییات و قیمت انواع دستگاه لیزر غیر فلزات در روتک به لینک زیر مراجعه کنید:

https://rotecgroup.com/product/laser-machine/nonmetal/

با دستگاه‌ برش مواد غیرفلزی بهترین محصولات را بسازید

همان‌طور که عنوان شد از دستگاه‌های برش مواد غیرفلزی مانند لیزرهای CO2 می‌توان برای برش و حکاکی روی بسیاری از مواد استفاده کرد. به علت دقت و کارایی بسیار بالای لیزرهای CO2 محدودیتی برای برش و حکاکی رو مواد غیرفلزی وجود ندارد. شما می‌توانید انواع کیف، لباس، وسایل دکوراتیو ام‌دی‌اف، اکسسوری‌های چرمی را با استفاده از این وسایل حکاکی کنید. برای مثال برش حفره‌های ریز داخل کفش‌ها یا ایجاد شبکه‌های زیبا در درب‌های چوبی تزئینی با استفاده از این دستگاه‌ها انجام می‌شود. برخی اکسسوری‌ها و آویزهای کیف‌ها نیز توسط این دستگاه‌ها برش می‌خورد. مواد غیرفلزی که می‌توان با استفاده از این دستگاه‌ها برش داد یا روی آن‌‌ها حکاکی کرد عبارت‌اند از:

مزایای دستگاه برش مواد غیرفلزی؛ کاربرد بی‌نهایت

دستگاه‌های برش مواد غیرفلزی مزایای بسیاری دارند که باعث شده است کارخانه‌ها و افراد فعال در حوزه تولید لوازم دکوراتیو یا پوشاک، از این دستگاه‌ها برای کار خود استفاده کنند. می‌توان گفت مهم‌ترین مزیت دستگاه‌های برش مواد غیرفلزی، کیفیت و دقت کار بسیار بالای آن‌ها است. تقریبا تمام کاربران این دستگاه‌ها از نتیجه کار آن‌ها راضی هستند و به همین خاطر استفاده از این دستگاه‌ها به‌صورت سالانه در حال افزایش است. بسیاری از محصولات بازار که با مواد غیرفلزی ساخته می‌شوند، با این دستگاه‌ها برش خورده‌اند. با مهم‌ترین مزایای دستگاه برش موارد غیرفلزی مانند لیزر CO2 آشنا می‌شویم.

حرفه‌ای حکاکی کنید!

می‌توان گفت مهم‌ترین مولفه در حکاکی روی مواد غیرفلزی، دقت کار است. چرا که حکاکی روی این مواد بسیار دشوار است و باید با بهترین تجهیزات این کار را انجام داد. با استفاده از لیزرهای CO2 و دیگر دستگاه‌های حکاکی مواد غیرفلزی افراد می‌توانند در سریع‌ترین زمان و با بیشترین کیفیت و دقت، روی این مواد غیرفلزی حکاکی کنند.

سروصدای کم؛ مزیتی که باید به آن توجه داشت

بسیاری از افراد از دستگاه‌های برش در خانه خود استفاده می‌کنند. چرا که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و خانگی به این تجهیزات نیاز دارند. به همین خاطر مولفه سروصدا یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در استفاده از دستگاه‌های برش و حکاکی مواد غیرفلزی است. خوشبختانه این دستگاه‌ها صدای بسیار کمی تولید می‌کنند و افراد می‌توانند به‌راحتی از آن‌ها در کسب‌وکار کوچک خود استفاده کنند.

سرعت بالا؛ سریع خلق کنید

از آن‌جایی که تمام مراحل حکاکی و برش بر اساس دستور کامپیوتر و با لیزر CO2 انجام می‌شود، سرعت دستگاه‌های برش و حکاکی بسیار بالا است. این دستگاه‌ها می‌توانند در مدت زمانی کوتاه، تعداد بسیار زیادی برش یا حکاکی انجام دهند. باید اشاره داشت که جنس مواد و ضخامت برش‌ها در سرعت دستگاه تاثیرگذار هستند و می‌توانند مقدار آن را کم‌تر یا بیشتر کنند.

مواد شما آسیب نمی‌بینند

همان‌طور که عنوان شد برش و حکاکی مواد غیرفلزی کار بسیار دشواری می‌باشد. به همین خاطر ممکن است در هنگام برش این مواد به آن‌ها آسیب وارد شود. درصورتی‌که دستگاه‌ها برش و حکاکی مانند لیزرهای CO2 دقت بسیار بالایی دارند و هیچ آسیبی به مواد غیرفلزی شما وارد نمی‌کنند/

با تنوع طرح بالا حکاکی کنید

شما برای حکاکی روی مواد غیرفلزی با استفاده از دستگاه‌هایی مانند لیزرهای CO2 هیچ محدودیتی از نظر طرح و نقش ندارید. شما می‌توانید انواع طرح‌ها را به کامپیوتر این دستگاه‌ها بدهید و آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن این طرح‌ها را روی مواد غیرفلزی حکاکی می‌کنند.

بهترین دستگاه برش و حکاکی مواد غیرفلزی را از روتک بخرید

باتوجه به قیمت بالای دستگاه‌های برش و حکاکی لیزری، این دستگاه‌ها را باید از یک مرجع معتبر و باسابقه خریداری کرد. مجموعه روتک از سال 1393 در این زمینه فعال است و بهترین دستگاه‌های برش و حکاکی لیزری مواد غیرفلزی را به کشور وارد می‌کند. شما می‌توانید با خیالی راحت بهترین دستگاه‌های برش و حکاکی لیزری خارجی را از مجموعه روتک خریداری کنید. کارایی دستگاه‌های این شرکت بسیار بالا هستند و شما می‌توانید انواع محصولات غیرفلزی را با این دستگاه‌ها تولید کنید.

خروج از نسخه موبایل